Tetra Pak package portfolio2NETO PRODAJA KOMPANIJE TETRA PAK PORASLA ZA 3.5% U 2013. GODINI
 
Kompanija Tetra Pak®, svetski lider u proizvodnji rešenja za preradu i pakovanje hrane, objavila je danas da je u 2013. godini ostvarila neto prodaju u iznosu od 11.1 milijardi evra – 3.5% više u poređenju sa 2012. godinom.
„Kombinacija jake konkurencije i veće ponude od potražnje na mnogim tržištima širom sveta stvorila je teško poslovno okruženje za Tetra Pak prošle godine,“ izjavio je generalni direktor i predsednik Tetra Pak-a Denis Jenson (Dennis Jönsson). „Ali uprkos tome, ostvarili smo rast u svim oblastima poslovanja sa posebno dobrim rezultatima u rešenjima za preradu, kapitalnoj opremi i tehničkim uslugama.“
 
Rešenja za pakovanje
Kompanija je u oblasti rešenja za pakovanje ostvarila neto prodaju u iznosu od 9.6 milijardi evra prošle godine, sa porastom od 3% u količini materijala za pakovanje u poređenju sa 2012. godinom, Oko 27% ove količine je iz novog portfolija proizvoda kompanije Tetra Pak koji karakteriše niz različitih oblika, formata i zatvarača koji su posebno dizajnirani kako bi ispunili zahteve potrošača za unapređenom funkcionalnošću, većom različitošću brenda ili snažnijim ekološkim profilom. Ovo možemo da uporedimo sa udelom od 21% u 2012. godini i predstavlja posebno snažan rast u odnosu na prošlu godinu u pakovanjima Tetra Prisma® Aseptic maloj ambalaži i Tetra Brik® Aseptic Edge od 1 litra, što predstavlja rast od 35%, odnosno 75%.
U oblasti rešenja za pakovanje postignut je solidan rast i u kapitalnoj opremi sa prodajom višom 15% u odnosu na 2012. godinu što je rezultat isporuke više od 580 novih mašina za punjenje širom sveta, gde prednjače zahtevi klijenata iz Kine i Centralne i Južne Amerike.
I tehničke usluge u okviru rešenja za pakovanje objavile su slične dobre rezultate sa porastom neto prodaje za 11% u odnosu na prošlu godinu, sa značajnim povećanjem servisnih ugovora koji sada čine otprilike 25% ukupnog poslovanja tehničkih usluga u poređenju sa 20% u 2012.godini.
 
Rešenja za preradu
Prodaja u okviru rešenja za preradu dostigla je 1.5 milijardi evra u 2013. godini što predstavlja povećanje od 16% u odnosu na prošlu godinu sa snažnim porastom na svim tržištima. Izuzimajući nedavne akvizicije, rast je iznosio 13% što odražava povećanje u oblasti tehničke prodaje i usluga i solidnu zaradu u prodaji nove opreme u kategorijama napitaka i gotove hrane od 19%, odnosno 15%.
Kompanija je dalji uspeh videla u razvoju proporcionalno umanjenih verzija nekih od vodećih tehnologija prerade, uključujući lansiranje Tetra Alcross® RO Lite, Tetra Therm® Aseptic Flex 1, Tetra Therm® Aseptic Drink 1 i Tetra Albatch™ 1. Ovi proizvodi pokazali su se posebno popularni kod klijenata na tržištima u razvoju i preduzećima u povoju koja traže snažna i pouzdana rešenja za preradu sa relativno niskim troškovima investiranja.
Tokom godine poslovanje u oblasti prerade takođe je učvrstilo svoju poziciju lidera na tržištu za sisteme za filtriranje mleka, aplikacije za sir i surutku, sa preuzimanjem DSS Sikeborga u septembru, kompanije specijalizovane za tehnologiju membranske filtracije sa sedištem u Danskoj. Ovo je usledilo nakon preuzimanja kompanije Filtration Engineering 2012. godine što je Tetra Pak-u obezbedilo važnu internu ekspertizu u oblastima kao što su reverzna osmoza, nano filtracija, ultra filtracija i mikro filtracija. Poslovanje se trenutno fokusira na primenu i razvoj ovih tehnologija kroz niz različitih aplikacija za preradu.
„Kombinovani uspeh našeg poslovanja u oblasti rešenja za pakovanje kao i za preradu odraz je naše sposobnosti da klijentima pružimo rešenja koja im omogućuju da iskoriste nove tržišne prilike i da se nose sa izazovima na svojim tržištima. Nastavićemo da radimo na ovom rastu u 2014. godini, fokusirajući se na pružanje viših vrednosti klijentima kao i da osiguramo da ostanemo njihovi ključni partneri,“ zaključio je Jenson (Jönsson).
Povezana vest:  Pampers Premium Care za zaštitu sa 5 zvezdica - od sada sa indikatorom vlažnosti