Prvi Bazar mama preduzetnica u Delta Cityju
Udruženje građana „Centar za mame“, u saradnji sa Delta Cityjem, organizovalo je Bazar sa ciljem da se promovišu mame preduzetnice, kao i da im se omogući bolje međusobno povezivanje i napredovanje, ali i da se osnaže i neke nove mame da preuzmu inicijativu i pokrenu sopstveni biznis.
„Potrebna je velika hrabrost da se započne biznis, a žene, posebno mame, oduvek je krasila ta osobina. Bazar „Poslovna mama“ slavi upravo tu hrabrost i povezuje i podržava preduzetnice u svim fazama njihovog poslovanja.“ – ističe Jovana Ružičić, direktorka Udruženja građana „Centar za mame“ koje se zalaže za radna prava mama, organizuje besplatne treninge i radionice i promoviše zdrav i aktivan stil života.
Zanimljive priče nekih od mama preduzetnica…
„Rođenjem troje dece, odluka da postanem mama preduzetnica nametnula se sama po sebi. Znala sam da me čeka mnogo dana bolovanja, a da ih mogu priuštiti jedino sama sebi, bez odbijanja od plate i pretnji otkazom. Želela sam da svojoj kreativnosti dam krila i da u tome ne budem sputavana od strane komercijale i kiča.“ – ističe Marija Marjanović, diplomirana kostimografkinja, koja je sa još dve mame pokrenula brend dečije garderobe „Gugadžina“.
„Sećam se još uvek osećaja kada sam odlučila da postanem mama preduzetnica. Tog dana sam trebala da potpišem ugovor za novi posao. Bila sam presrećna što su izabrali baš mene. Sara, moja dvomesečna beba, i tata su me čekali u obližnjem parku. U kompaniji su mi tražili su još nekoliko ličnih podataka za formural i izgleda da je reč „dete“ bila suvišna. Bila sam zbunjena, istovremeno ponosna i tužna… sve dok nisam videla malu Saru i čula njen „gue“ što me je podstaklo da osnujem svoju firmu.“ – priseća se Bojana Vujaklija, jedna od osnivača „Creatrixa“ – Centra kreativnih radionica na srpskom i italijanskom jeziku.
„Ideja da započnem proizvodnju igračaka nastala je iz nezadovoljstva postojećim igračkama na našem tržištu i pre svega roditeljske potrebe za kreiranjem novih, drugačijih, kvalitetnijih sadržaja za decu. Otkrila sam da volim da budem sa decom i da je veliki izazov raditi sa njima. Takođe, želela sam da posao koji se bavim ima dodatnu vrednost rešavanjem barem nekih problema u našoj zajednici, zato mislim da je socijalno preduzeće pravi odgovor.“ – ističe Tijana Jovanović Petrović, direktorka dizajn studija Chimera koje svoju poslovnu, socijalnu, edukativnu, kreativnu i ekološku misiju sprovodi razvijajući brend Koba Yagi Toys – uradi sam igračke od prirodnih materijala koje proizvode žene koje pripadaju ugroženim društvenim grupama.
„Motivacija za pokretanje sopstvenog posla stvorila se iz činjenice da u Srbiji mlada žena i majka male dece nije najpoželjniji profil radnika. Iako je ljubav prema kulinarstvu presudna, okidač je bio gubitak prethodnog posla. Kao magistarka slikarstva, nisam imala puno mogućnosti za zaposlenje, pa sam tako odlučila da se oslonim na sebe, svoje ruke i ono što volim i znam da radim.“ – kaže Ivana Bojović-Šević, vlasnica male manufakture „Fini“ koja se bavi proizvodnjom najfinijih poslastica od visokokvalitetnih sastojaka.
„U septembru 2008. godine rodila sam devojčicu Zaru i tada nisam ni pomislila šta će se sve njenim rođenjem promeniti u mom životu. Kao i svaka mama istraživala sam šta je najbolje i najzdravije za moju bebu i otkrila pelene od bambusa. Posle dva meseca pokušaja da ih kupim preko interneta suprug je došao na ideju da sami počnemo da ih pravimo. Pozvala sam kumu Violetu da mi se pridruži i danas se zvanično predstavljamo kao dve lude žene koje su dovele pelene od bambusa u Srbiju.“ – sa ponosom ističe Sonja Dakić, kreatirka „DajDaj“ pelena. Firmu pored Sonje i Violete čine i žene koje su ostale bez posla u srpskim fabrikama tekstila i posle svega se našle na ulici.