Današnji kupci više istražuju pre same kupovine
Tehnologija je danas prisutna gotovo u svakoj transakciji u maloprodaji, kreirajući potpuno drugačije iskustvo prilikom kupovine, kako za prodavce tako i za njihove kupce. Prema izveštaju kompanije MasterCard, osam od deset kupaca traži više informacija pre same kupovine, smatra da su bolje informisani i žele višu vrednost, prilikom kupovine, nego ranije. Iako prodaja u fizičkim radnjama i dalje ima udeo od 90 odsto od ukupne prodaje, istraživanje pokazuje da su današnji kupci više fokusirani i da kupuju u manjem broju specijalizovanih prodavnica.
„Razumeti potrebe današnjih kupaca je ključ uspeha za trgovce. Ipak, kupci konstantno ističu kao negativan aspekt, nerazumevanje njihovih potreba od strane trgovaca“, rekao je Metju Lori, viši podpredsednik Merchant Solutions for MasterCard Advisors, ogranka kompanije MasterCard. „Ipak, rešenje postoji. Krije se u analiziranju i odgovaranju na potrebe kupaca prateći njihov put kupovine“. Izveštaj MasterCard-a, koji je zasnovan na podacima iz ankete u kojoj je učestvovalo više hiljada kupaca širom svetu, otkriva značajne informacije:
-Korišćenje tehnologije prilikom kupovine: 80 odsto kupaca istaklo je da koristi različite tehnologije prilikom kupovine, kao što je proveravanje cena na pametnim telefonima, servisa za online kupovinu i dostavu, kao i korišćenje tehnoloških rešenja u samim prodavnicama kako bi saznali više o proizvodu.
-Fizičke radnje i dalje konkurentne: Kupci preferiraju fizičke prodavnice zbog bolje usluge i efikasnosti kupovine. To je možda i razlog za stagnaciju u rastu e-trgovine u ukupnoj prodaji u maloprodajnom sektoru (7,5 odsto na globalnom nivou).
-Potrošači znaju šta žele: Današnji kupac zna šta želi. Najveća frustracija u kupovini, kako je istaklo 73 odsto ispitanih, je kada stvari nisu dostupne u prodavnicama, što naglašava važnost dobrih upravljanja zalihama u maloprodaji.
-Kupci su pametniji i žele višu vrednost: 80 odsto globalnih potrošača tvrde da dobijaju veću vrednost, kako u prodavnicama tako i online.
-Današnji kupci su lojalni: Uprkos tome što imaju skoro beskrajan izbor na dohvat ruke, samo mali deo (26 odsto) kupca želi da pronađe nove trgovine. To predstavlja izazov za trgovce koji pokušavaju da privuku nove kupce. Oko 20 odsto ispitanika je navelo da su tehnologije te koje su ih navele da razmisle o promeni prodavnice.
„U Brazilu, kupci su najdetaljniji u istraživanjima pre same kupovine. Na razvijenijim tržištima, kao što su Velika Britanija i SAD, što više potrošači istražuju na internetu, to posećuju manji broj različitih prodavnica“, rekao je Teodor Jakobucio, potpredsednik Global Insights odeljenja kompanije MasterCard.
Metodologija: Istraživanje kompanije MasterCard Retail CMO’s Guide to the Omnishopper sprovedeno je na devet tržišta: Brazil, Kina, Nemačka, Hong Kong, Indonezija, Poljska, UAE, SAD i Velika Britanija. U online ispitivanju u julu 2015. učestvovalo je 11,337 ispitanika.