delta_city_spoljaNOĆ KUPOVINA

„Noćne rasprodaje“ ne posećuju oni koji prate modu

 

U prestonici Srbije već nekoliko godina se, po ugledu na velike svetske i evropske metropole, održavaju „šoping najt“ prodajne akcije, na kojima sniženja dostižu i 70 odsto, a takve rasprodaje posećuju oni koji se nadaju da će naći „krpice“ po ceni prihvatljivoj za njihov džep.

„Šoping najt“ akcije organizuju svi veći tržni centri, a organizatori kažu da su na rasprodaji nove kolekcije gaderobe, obuće, tašni i nakita, pre svega da bi se kupcima predstavili trendovi za aktuelnu sezonu.

Tako su „noćne kupovine“ obično „najava“ za velike, letnje i zimske rasprodaje, a prema oceni predsednika Pokreta za zaštitu potrošača Beograd Petra Bogosavljevića sve češće organizovanje takvih akcija je pokazatelj osiromašenosti kupaca.

„Potrošači koje ‘šoping najt“ zanima se nadaju da će doći do jeftinije robe, koja je prihvatljiva za njihov džep. Na takve rasprodaje najčešće ne odlaze oni koji prate modu po svaku cenu“, ukazao je Bogosavljević.

Povezana vest:  Više od 150 besplatnih programa i ovog zimskog raspusta na raspolaganju učenicima iz Beograda

Pokretu do sada, dodao je, nisu stizale žalbe kupaca koji su pazarili u okviru „noćnih rasprodaja“.

Takav vid kupovine je ipak rizičan za one koji nisu dovoljno informisani o eventualnim zloupotrebama, kazao je Bogosavljević i napomenuo da bi potrošač za robu koju kupi na sniženju morao da dobije iste garancije kao i za onu u redovnom prometu.

-Pre nego što se odluči da kupi proizvod koji je na sniženju, potrošačc bi trebalo bi da vidi da li se za njega daju i koje su garancije. Ako ih nema, proizvod treba ‘zaobići’, jer je najčešće reč o prikrivenom nedostatku – rekao je Bogosavljević.

Prema njegovim rečima, roba sa nedostatkom bi morala da bude izdvojena i obeležena, jer se tako izbegava dovođenje potrošača u zabludu.

Povezana vest:  Nauka tvrdi da su 24-godišnjaci tinejdžeri

Kada kupuju na rasprodajama, potrošači bi morali da budu obazriviji, jer su često podaci o nedostacima robe istaknuti na skrivenom mestu – dodao je Bogosavljević.

Ipak građani dobro reaguju na „noćne rasprodaje“, o čemu svedoče gužve u tržnim centima, buticima i kabinama, ali i, kako navode trgovci, „dobi pazari“.

Delta Siti je prvi šoping-mol koji je u Srbiji organizovao takvo dešavanje, „priključili“ su mu se tržni centri „Zira“ i „Ušće“. U Beogradu se svake godine, pod pokroviteljstvom gradske skupštine održava i „Gracija šoping najt“, u kojoj učestvuje oko 200 prodajnih objekata u centru grada, ali i veliki trgovinski centri.

-Late šoping najt je relativno nova manifestacija u našoj zemlji. Delta Siti je prvi soping-mol koji je u Srbiji organizovao takvo desavanje, a reakcije posetilaca su izvanredne – kazala je marketing manadžer Delta Sitija Vidra Vučević.

Ona je ukazala da su noći kasne kupovine izuzetno posećene, pa tržni centar za samo pet sati poseti više od 40.000 kupaca, a interesovanje je svake godine sve veće.

Povezana vest:  XYZ PREMIUM FASHION STORE OFICIJELNI MODNI PARTNER SENSATION SERBIA 2012

Dame, napomenula je, kupuju po nekoliko razlicitih odevnih predmeta i aksesora, dok su muškarci spremni da odovoje više novca za manji broj odevnih predmeta, a kupuje se gotovo sve, od garderobe preko dekorativnog sadrzaja za kuću i aksesoara do sportskih rekvizita.

„Zira“ je „otišla korak dalje“ i pored popusta, kupcima, koji su se družili sa poznatom teniserkom Anom Ivanović, obezbedila i besplatan prevoz, dok su u TC „Ušće“ bili rešeni da potrošače dočekaju kako valja, pa su postavili i crveni tepih.

Beograđani su svojevremeno imali priliku da na „noćnoj rasprodaji“ pazare i „krpice“ najboljih domaćih dizajnera, a u već tradiocionalnom „Gracija šoping najtu“ ove godine je učestovalo 200 prodavnica najpoznatijih modnih brendova.