Uskoro se navršava 36 godina od smrti legendarnog glumca Stiva Mekvina, pa se iz tog razloga prisećamo bogatog nasleđa neodoljivog buntovnika. Legat Stiv Mekvina je bezvremen. Postao je legenda. Poput TAG Heuer sata koji je nosio, bio je van svih standarda i nikada se nije slomio pod pritiskom.

“Trkanje, to je život. Sve između toga je samo čekanje”. Tako je govorio “Kralj kula”, kako su popularnog glumca, inače zvali. Pre njega, holivudska mašinerija je proizvodila ili heroje ili bitange. Iako su filmovi bili u koloru, vrednosti su bile crno-bele, dobri ili loši momci, nije bilo sredine.

Nakon pojavljivanja plavookog šmekera, stigla je era buntovnika. Mnoge filmske zvezde pokušavale su da imitiraju prkosan stav, samouverenost i ležernost glumca, koji je jedan od pionira #DontCrackUnderPressure stava. Niko mu nikada nije prišao, ni blizu.

Još kao mali, na poklon je od ujaka dobio crveni bicikl, koji je u njemu probudio strast ka vožnji i brzini.

Od tada, njegov život gotovo da je priča iz Dikensovih romana, pisana u doba Velike depresije. Kako majka nije mogla da se stara o njemu, otpočinje selidba malog Stiva iz jednog raspuklog doma u drugi… Bio je član bande već sa 12, a sa 14 godina se obreo na ulici. Pridružuje se cirkuskoj trupi, a nakon toga biva poslat u popravni dom, da bi kasnije završio u Američkoj mornarici. Zatim, otkriva glumu i Holivud otkriva njega, dok neprekidno uz dominaciju na filmskoj sceni traje ljubav najpre prema motorima, kasnije i prema automobilima.

Povezana vest:  Čarobni svet Piksija i Zeke u Delta Cityju

Kažu da je do 1980.godine kada je umro, Stiv Mekvin posedovao kolekciju 100 vintidž modela motora i automobila. U svojoj velikoj kolekciji automobila imao je –  Mustang iz filma Bullitt  (1968 Ford Mustang gt-390 fastback), Porsche 917 iz filma Le Mans, 1956 Jaguar xkss, 1961 Austin Mini Cooper S, 1972 Mercedes Benz 300-Series 300 SEL 6.3, 1967 Ferrari 275 gtb/4, Ferrari 250 gt Berlinetta Lusso, 1952 Hudson Wasp 2- Door Sedan… Kada su motori u pitanju, imao je neprocenjivu kolekciju takođe – c.1920 Indian Powerplus Daytona trkački motor, c.1934 Indian Sport Scout, Honda Superhawk CB77, 2006Triumph Bonneville Scrambler, 1929 Harley-Davidson Model B

Tokom snimanja filma Bullit 1968. godine, Stiv je legendarni Mustang iz istoimenog filma, vozio neverovatno brzo ulicama San Franciska tako da je bilo neophodno na snimanju koristiti dva identična automobila. Kažu da je prvi auto posle izvesnog vremena bio totalno demoliran.

Povezana vest:  Vip nastavlja ulaganje u mlade stručnjake, uručene stipendije četvrtoj generaciji Vip studenata

Na snimanju filma Le Mans, Stiv se obavezao da će scene trka biti do te mere realistične, pa je iz tog razloga insistirao da on vozi i to u realnoj brzini. Svojevremeno je izjavio da je Porsche 917 vozio sve vreme pri brzini od 225 km/h.

Njegove uloge su takođe bile obeležene vožnjom automobila i motora, a poznat je i po tome što je u mnogim opasnim scenama glumio sam i nije dozvoljavao da ga kaskaderi zamene. Ostale su zapamćene za sva vremena uloge u filmovima
Bullitt
, Le Mans, The Getaway, The Great Escape i The Thomas Crown Affair, u kojima je pokazao maestralnu glumu i isto tako fenomenalne automobile.

Osvojio je drugo mesto u trci 12 Hours of Sebring 1970. godine, vozeći Porsche 908/02 sa gipsom na levoj nozi, jer je samo dve nedelje pre toga imao nesreću sa motorom!

Kasnije te godine, vozio je jedan drugi Porsche u filmu o automobilizmu – Le Mans, noseći legendarni TAG Heuer četvrtasti hronograf na zglobu svoje ruke. Avangardni proizvođač satova prepoznao je u ovom anti-heroju idealnog ambasadora. Očigledna veza između glumčevih plavih očiju i plavog ciferblata Monaco sata, napravila je ikonični model, koji živi i ne gubi na popularnosti čak i nakon toliko godina od odlaska slavnog glumca.

Povezana vest:  Uvođenje depozitnog sistema za upravljanje ambalažom i ambalažnim otpadom

Do te mere je voleo brzu vožnju da je tokom života sakupio kolekciju kazni zbog prekoračenja brzine. Vozačka dozvola mu je oduzimana dva puta. Kada mu je žena bila u šestom mesecu trudnoće, zaustavio ih je policijski automobil, naravno zbog prebrze vožnje. Stiv se izvukao pod izgovorom da žuri jer mu se žena porađa. Usplahrena policija ih je hitno ispratila do bolnice. Kada su doktori i policija saznali da je Stiv lagao, kažu da žena sa njim nije htela da progovori ni reč do kraja dana. Stiv je samo rekao “Pa šta, upalilo je. Srećom nisam dobio kaznu!”

“Bandito” je, kako su ga još zvali, iako često u sukobima sa svima oko sebe, imao neverovatnu harizmu i neodoljiv šarm, pa je bez obzira na prgavu i tešku narav, postao jedan od najpopularnijih i najplaćenijih holivudskih glumaca.

  1. godine, na filmskom festivalu u Kanu je prikazan film Steve McQueen:The Man & Le Mans dokumentarac koji na autentičan način prikazuje ličnost i suštinu legendarnog glumca.

Živeo je po sopstvenim pravilima i ostao do dana današnjeg moderni predstavnik pop kulture, dokaz da legende po definiciji odolevaju testu vremena.