Vlada Savezne Republike Nemačke posredstvom Nemačke organizacije za međunarodnu saradnju (GIZ), organizovala je u prethodna tri dana, susret blogera iz različitih oblasti iz Nemačke i Srbije, pod nazivom “ZEHN + ZEHN: podrška evorintegracijama uz uključivanje društvenih mreža“.

Poslednjeg dana susreta, na panelu u prostoru Impact Hub-a u centru Beograda, blogeri su razmenili iskustva o uticaju blogerske scene i socijalnih medija na promene u društvu u Nemačkoj i Srbiji. Centralna tema panela, ipak, bili su utisci o nekoliko preduzetničkih projekata započetih u Srbiji uz podršku GIZ-a, koje su posetili prethodnih dana.

Jochen Mai, autor bloga Weinbilly, posetio je Rajačke pimnice, selo u kome je svaka kuća – vinski podrum. Ovo selo u kome je proizvodnja vina tradicija unazad 250 godina, oživelo je zahvaljujući podršci GIZ-a i lokalne samouprave.”Potencijal – to je reč kojim bih najkraće opisao to fascinantno mesto. Kao i Srbiju uopšte. Ne možete da ostanete ravnodušni na tu lepotu i osećaj da  “živite” istoriju. Kada kažem potencijal ustvari mislim na to da Rajačke pimnice nude ono što se teško nalazi na turističkoj mapi sveta. Mislim da bi taj “proizvod” mnogi turisiti iz sveta rado kupili”, rekao je bloger iz Nemačke.

“Kompletna priča našeg domaćina, Zoran Petrova, ne može a da  vas ne inspiriše. Posebno u vremenima kada toliko mladih ljudi jedva čeka da ode i Srbije, a vi upoznajete nekog ko se nakon dve decenija života u inostranstvu vratio i započeo pravi pionirski projekat u kojem se isključivo oslanja na kišu, sunce i svoje sposobnosti. Predivno iskustvo i toliko toga novog što smo čuli i naučili o biodinamičkoj proizvodnji na potpuno netipičan način: jedući preukusan domaći sir, hraneći krave, šetajući kroz polje pšenice”, opisala je svoje iskustvo sa farme povrća i goveda gajenih po biodinamičkim principima u blizini Vršca, Branisilava Antović, čiji je blog Branasdewineworld, jedan od najpopularnijih lajfstajl bologova u Srbiji.

Povezana vest:  Festival “Katapult” u Delta Cityju od 22. do 25.novembra

Marko Cvetković, autor takođe veoma popularnog bloga Donmarkoc, posetio je u okviru projekta “ZEHN + ZEHN” istočnu Srbiju i, između ostalog, doživeo posebnost turističke ponude porodice Popović –  mali brodić koji se iznajmljuje za prekorečne obilaske turističkih atrakcija poput  Malog i Velikog kazana, Gvozdene kapije, Trajanove table i lika kralja Decebala uklesanog u stenu sa Rumunske strane. “Područje istočne Srbije obiluje atrakcijama koje predstavljaju sjajan sklad prirode i čoveka. Ideja turističke organizacije da unapredi turističku ponudu je odličan potez, jer širi ponudu, umrežuje postojeću i spaja lokalno stanovništvo sa potencijalnim gostima. Biciklistička staza, divna hrana i divni meštani, plovidba Dunavom sa svim lokalitetima koje podneblje nudi, idealni su za razvijanje turizma. Izazovi koji postoje u ovom kraju, samo su dobri pokazatelji da uz podršku lokalne samouprave i države, ovaj kraj Srbije ima potencijala”, rekao je Marko Cvetković.

Povezana vest:  Zbog čega peremo ruke u borbi protiv COVID-19?

“Samo putovanje do Svrljiga bilo je prelepo i uzbudljivo, kako zbog predivne prirode tako i zbog toga što smo menjali automobile zbog puta koji smo koristili nakon glavnih saobraćajnica. To je na neki način odredilo i moj kompletan utisak o preduzetničkom projektu koji sam upoznala – divni ljudi, divna hrana, mnogo potencijala, ali za sada ograničenih dostupnošću i nepostojanjem šireg sistema podrške koji bi, ono što oni imaju da ponude,  učinio profitabilnim, atraktivnim i za turiste i kompanije naručioce”, kaže Sabine Weisel, autorka bloga Rreisenomadin, o porodici koja u blizini Niša, u Svrljigu, svoju egzistenciju i životnu perspektivnu obezbeđuje skupljajući autentične, lokalne lekovite biljke za potrebe velikih farmaceutskih kompanija i uz to proizvodi autentične proizvode poput belmuž sira.

“Ove priče o transformaciji, dokazuju da je uz inovativnu ideju, rad i podršku, moguće razviti i na duže staze održati mali i srednji biznis, koji doprinosi približavanju Srbije Evropskoj uniji na konkretan i životan način. U pitanju su priče o ljudima, koji su kroz preduzetništvo promenili svoj i život svoje porodice, ali i zajednice u kojoj žive. Ideja ovog projekta je bila da te priče, na najutentičniji način, prenesemo ljudima i inspirišemo ih. Drago mi je da se pokazalo da smo bili u pravu. Bilo je ovo jedno zaista sjajno iskustvo, koje dokazuje da vreme tehnologije, uprkos svemu, može da zbližava i povezuje ljude ”, rekao je organizator projekta  Andrej Horvat .

Povezana vest:  “UŠĆE FashionBloger” takmičenje u stajlingu

“Autentičnost, još konkretnije sloboda u načinu rada blogera je u direktnoj vezi sa poverenjem koje u ono što oni pišu imaju njihovi pratioci. Oni pripadaju onom delu medijske scene koja trenutno zauzima poziciju najbližu ljudima i ljudi im zato veruju. Blogosfera funkcioniše na nivou prepoznavanja iskustva, dobre priče, a u projektima koje podržava GIZ priča koje vrede da budu ispričane zaista ima. Zato je ovo bio idealan spoj, koji će, nadam se postati recept u pridobijanju šire podrške za pozitivne promene”, zaključio je nakon završnog panela poznati ekspert u oblasti digitalnih i analognih komunikacija, Lazar Džamić, koji je učestvovao u radu blogera tokom tri dana trajanja projekta.