Čuvena Barbika (Barbie) ove godine puni 60 godina a nema nijednu boru, piše danas agencija Frans pres i dodaje da je lutka tokom godina bila plavuša, brineta, vitka i zaobljena, princeza ili vatrogasac, ali uvek sa istim ciljem – da se dopadne deci.
„Za industriju igračaka 60 godina je mnogo. Igračke obično imaju uspeha tri do pet godina“, izjavio je Nejtan Bejnard, direktor marketinga kompanije Matel, koja proizvodi Barbiku.
Uprkos velikoj konkurenciji, svake godine bude prodato više od 50 miliona primeraka lutke u više od 150 zemalja. Barbika je marka poznata kao Koka-Kola ili MekDonalds, izjavili su predstavnici Matela čije je sedište na periferiji Los Andjelesa.
Barbika je od 9. marta 1959. godine prodata u više od jedne milijarde primeraka.
Njena „majka“ je jedan od osnivača Matela, Rut Hendler, koja je došla na ideju o takvoj lutki posmatrajući sopstvenu decu.
„Moja ćerka Barbara je imala ograničen izbor lutaka, pretežno krpene“, rekla je Rut Hendler i dodala da je osmislila lutku kojoj je dala ime po ćerki Barbi.
Lutka je odmah postala popularna i prve godine je prodata u 300.000 primeraka.
Barbika sa izgledom lepotice postala je arhetip kalifornijske plavuše i često je bila na meti kritika jer predstavlja „površnu, bogatu i besposlenu“ ženu.
Kasnije je lutka dobila odeću, tako da devojčice mogu da joj menjaju odeću i predstave je kako one žele.
Barbika više ne vodi bitku na rafovima prodavnica jer Matel ulaže finansije za prodaju na internetu i na društvenim mrežama gde njene aktivnosti prati nekoliko miliona ljudi.
Lutka ima i svoj tim, frizerku, šminkerku i fotografa
Pored lutke u svetu su snimljeni i animirani filmovi o slavoj Barbi.