Kompanija Baby Food Factory iz Beograda dobitnik je nagrade za investiciju godine Aurea 2019, koju poslovni portal eKapija dodeljuje 11. godinu zaredom. Nagradu je laureatu na svečanoj dodeli u beogradskom Aeroklubu dodelio ministar za inovacije i tehnološki razvoj u Vladi Srbije, Nenad Popović.
On je tom prilikom ukazao na značaj razvoja IT sektora, jer je upravo IT industrija u 2018. godini po prvi put zabeležila veći izvoz nego Fiat i Smederevska železara. Kako je istakao, sa rastom IT sektora od 25 do 39%, samo za tri godine Srbija će dostići izvoz u toj oblasti u iznosu od 2 mlrd EUR.
– To je izvoz srpske pameti, jer su inženjeri nosioci inovacija u Srbiji. Srbija južno od Minhena i Beča ima najbolje inženjere, a moramo učiniti sve da ih imamo što više i da više 51% upisanih na fakultete u Srbiji budu na tehničkim fakultetima – istakao je ministar Popović.
Ministar Popović je posebno priznanje odao fakultetima tehničkih nauka u Srbiji, ističući da se upravo u tehničkim naukama krije budućnost za svu decu u Srbiji. Dodeljujući nagradu kompaniji Baby Food Factory, Popović je istakao da je svaka kompanija koja je ušla u izbor za investiciju godine zaslužila da dobije priznanje Aurea 2019.
Fabrika dečije hrane (Baby Food Factory) otvorena je u oktobru 2018. godine u Dobanovcima. Misija tima koji stoji iza ove investicije bila je da se najmlađoj, ali i najosetljivijoj populaciji ponudi visokokvalitetna i zdrava dečija hrana. Reč je o greenfield investiciji u koju je uloženo 34 mil EUR.
– Nagrada za investiciju godine je našoj kompaniji poseban vid priznanja i dokaz da je Baby Food Factory prepoznat kao projekat koji doprinosi vraćanju domaće industrije dečije hrane na mesto koje zaslužuje, ali i poboljšanju izvoznih potencijala u ovom segmentu. Ova investicija zaista predstavlja značajan iskorak na ovdašnjem tržištu dečije hrane, jer smo doneli nove standarde u proizvodnji i potrošačima ponudili visokokvalitetnu i zdravu dečiju hranu. Naši proizvodi već trasiraju put na tržištima regiona i Zajednice nezavisnih država, a imajući u vidu da je završena tek prva faza investiranja, u godinama koje su pred nama očekuju nas dodatna ulaganja, proširenje asortimana i osvajanje novih tržišta. Naročito smo ponosni na činjenicu da je reč o domaćoj investiciji, zahvaljujući kojoj u našoj zemlji imamo modernu fabriku koja može da stane rame uz rame sa velikim svetskim proizvođačima, a roditeljima i najmlađima ponuditi najviši kvalitet – rekao je Željko Ciganović, izvršni direktor Fabrike dečije hrane.
Pored glavne nagrade, eKapija je dodelila i dva specijalna priznanja. Čast da dobije priznanje za inovativnost imala je kompanija Alfa Klima iz Knjaževca, koja je inovirala dizajn toplotnih pumpi sa R290 gasom, pod zaštićenim imenom PropSafe. Ovo priznanje dodelio je Vladislav Lalić, regionalni direktor kompanije IKEA.
– Posebno mi je zadovoljstvo što danas imam zadatak da uručim priznanje za inovativnost, jer u vremenu u kome živimo i radimo, inovativnost ima nesaglediv značaj. Citiraću ovom prilikom deo govora koji je kanadski premijer Džastin Trudo održao 2018 godine u Davosu gde je između ostalog rekao: „Tempo promena nikada nije ovako brz, niti će ikada biti ovako spor“ – istakao je Lalić.
Priznanje za društvenu korisnost pripalo je Institutu BioSens iz Novog Sada za razvoj prve Digitalne farme u Srbiji i kompaniji Delta Holding za projekat Naše selo.
– Društvena korisnost nije samo filantropija, već mnogo širi pojam. To je možda i jedna od najvažnijih kategorija, nešto o čemu treba mnogo više govoriti i pisati, jer kompanije na taj način uče jedna od druge – istakao je Mihailo Vesović, savetnik predsednika Privredne komore Srbije, koji je dobitnicima dodelio priznanje za društvenu korisnost.
Ovogodišnji predsednik žirija bio je Vojin Šenk, profestor Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu, koji je ukazao na značaj ovakvih nagrada. Profesor Šenk pozvao je kompanije da se prijavljuju za nagrade i projekte kao što je Aurea, ali i medije da što više pišu o inovacijama, jer će na taj način dati podstrek dobrim projektima i idejama, ali i motivisati mlade ljude da ostanu u Srbiji.
Osim nagrađenih investicija, u finale ovogodišnjeg izbora za nagradu za investiciju godine ušla su još četiri projekta: Swan – Kompaktni skener za digitalizaciju arhivske građe; OTT Sistem – Prirodan ergonomski sistem za spavanje; Daktilograf Engine – platforma koja trenutno pretvara govor u tekst i VOZZi – Mobilna aplikacija za pomoć na putu.
– Izuzetno smo zadovoljni kvalitetom ovogodišnjih pretendenata na zlatno priznanje naše kuće. U današnjem svetu, mogu da opstanu samo najbolji poslovni poduhvati, najbolji koncepti. Dobre ideje, međutim, ne vrede mnogo bez sposobnosti da se sprovedu u delo. Mi verujemo u takmace za Aureu. Verujemo da svi nominovani imaju šansu za značajan uspeh, a da su naši laureati – prvi među jednako dobrima – rekao je Mirko Radonjić, glavni i odgovorni urednik portala eKapija.
O dobitniku glavne nagrade Aurea 2019 i nosiocima specijalnih priznanja odlučivao je šestočlani žiri, a svoj glas dali su i čitaoci portala ekapija.com i aurea.rs. Uslov za učešće na konkursu bio je da su projekti realizovani tokom prethodne kalendarske godine i da ispunjavaju tri kriterijuma: inovativnost, društvena korisnost i finansijski potencijal.
Partner eKapije na dodeli nagrada Aurea 2019 je kompanija Global IT Factory.
Dodeli nagrada Aurea 2019 u beogradskom Aeroklubu prisustvovali su mnogobrojni predstavnici diplomatskog kora, poslovne zajednice i medija.
Nagradu Aurea poslovni portal eKapija dodeljuje u okviru svog opredeljenja ka društveno odgovornom poslovanju, bez finansijskog interesa, sa namerom da promoviše i podrži projekte značajne za održiv razvoj srpske privrede.
Direktna korist dobitnika, ali i svih kandidata koji ulaze u uži izbor za nagradu je promocija, što se dalje materijalizuje kroz bolju vidljivost kod investitora, lakšu komunikaciju sa medijima, bankama, državnom upravom i drugim potencijalnim partnerima. Inicijativa eKapije da nagradom Aurea podrži projekte dobre za održiv razvoj srpske privrede, rezultirala je od 2009. godine širokom medijskom promocijom za veliki broj inovatinih kompanija i pojedinaca.
O laureatu nagrade Aurea 2019
Fabrika dečije hrane (Baby Food Factory) počela je sa radom u oktobru 2018. godine. U fabrici sa najmodernijim postrojenjima proizvodi se kompletan asortiman dečije hrane koji čine suve žitne kaše, tečne žitne kaše, sokići, pirei u staklenoj, ali i u novoj mekanoj „pauč ambalaži“, pod sopstvenim brendom Nutrino.
Od samog početka, tim koji stoji iza kompanije Baby Food Factory postavio je sebi visoke standarde proizvodnje, čime su se opredelili za odgovoran pristup po pitanju kvaliteta i bezbednosti hrane. U svakom delu proizvodnog procesa, pre svega posebna pažnja posvećena je očuvanju zdravstvene ispravnosti proizvoda, u skladu sa međunarodno propisanim standardima.
Čitav proizvodni prostor, laboratorija i logistički hodnici fabrike uređeni su po standardima takozvanih „panela čistih soba“. Reč je o standardima koji podrazumevaju potpuno odsustvo nečistoće i uslovima kakvi postoje u operacionim salama i farmaceutskim postrojenjima.
Imajući u vidu da paneli čistih soba nisu standard ni praksa za proizvodnju dečije hrane, već izbor tima koji predvodi Baby Food Factory, jasno je da je briga o zdravom odrastanju najmlađih duboko utkana u filozofiju proizvodnje dečije hrane koju kompanija želi da uspostavi na domaćem tržištu.
Dnevni kapacitet proizvodnje podrazumeva 50 tona ukusne i zdrave dečije hrane koja će se pored domaćeg i regionalnog (Srbija, Crna Gora, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Albanija, Hrvatska, Slovenija), naći i na tržištu jugoistočne Evrope, Ruske Federacije i Zajednice nezavisnih država u kojoj su Azerbejdžan, Belorusija, Jermenija, Kazahstan, Kirgistan, Moldavija, Rusija, Tadžikistan i Uzbekistan.
Fabrika se prostire na 33.500 m2, od čega je 13.600 pod krovom. U investiciju je uloženo 34 mil EUR, što projekat Baby Food Factory čini jednom od najvećih investicija u Srbiji, ali i najvećom domaćom investicijom u 2018. godini.
Za više informacija o nagradi pogledajte aurea.rs.