Više od 122 miliona ljudi u Evropi gladuje, a baci se oko 90 milion tona hrane vrednosti 143 milijarde evra. U Srbiji godišnje se, prema nezvaničnim informacijama, baca 250.000 tona hrane. Zato je ovogodišnji jubilarni, deseti, Mixer Festival 2019. pod nazivom “Cirkuliši” ciljano bio usmeren na umrežavanje kulturnog, kreativnog i IT sektora sa stručnjacima za održivi razvoj.

Ovogodišnji Festival posvetio je značajan segment i temi viškova hrane, održivoj ishrani i rešenjima za budućnost. Ovo su teme kojima je kompanija Delez Srbija strateški posvećena godinama unazad, a projekat doniranja voća i povrća “Pomažemo da imaju i oni koji nemaju” primer je korporativne odgovornosti.

Povezana vest:  Tajra Benks zavela mladog repera Drejka?

Na panelu “Viškovi hrane na raskršću”, gde je uvodnu reč dao Dalibor Matijević iz Robin food-a, Mirjana Jovašević, direktorka korporativnih komunikacija i održivog poslovanja Delez Srbije je istakla koliko je važno strateški upravljati viškovima hrane i biti odgovoran kako prema lokalnoj zajednici, tako i prema planeti. Ona je naglasila i da su saradnja i međusobno razumevanje nevladinog i korporativnog sektora ključni, kao i da je to formula koja se u praksi pokazala kao jedan od najuspešnijih modela za efikasan pristup svim relevantnim društvenim temama.

“Odgovorno upravljanje viškovima hrane i reciklaža su sastavni deo naše strategije održivog poslovanja. U okviru projekta doniranja voća i povrća uključeno je čak 70 udruženja. Samo u poslednje četiri godine donirali smo više od 4000 tone hrane. Takođe, u toku prošle godine reciklirali smo 60% odnosno više od 10.000 tona ukupne količine otpada koji nastaje u našim prodavnicama”, izjavila je Jovašević.

Povezana vest:  Eucerin® SUN preparati za lice – vaš saveznik u zaštiti kože od UV zračenja tokom zimskog perioda

Kompanija Delez Srbija je najveći donator hrane u našoj zemlji. Saradnja Delez Srbije i Banke hrane traje više od 10 godina. Zajedno organizuju različite aktivnosti tokom cele godine sa ciljem da se pomogne onima kojima je pomoć najpotrebnija.

Jovašević je na panelu istakla koliko je važna edukacija građana u ovoj temi. Baš zato je navela da je kompanija u prošlog godini zajedno sa partnerom Sekopakom, organizovala I edukativne predstave o reciklaži za više od 1.500 školaraca.

Povezana vest:  Evanđelista i Pino se dogovorili oko alimentacije

Marijana Prebiračević iz Banke hrane Beograd na panelu je istakla koliko korisnicima znače redovne donacije, ukazala je na nedostatak zaposlenih, vozila i logistike, ali I na to koliko je važno da se ova organizacija prepozna i na višem nivou kako bi se njeni kapaciteti uvećali. Na panelu su učestvovali i Slobodan Krstović iz NALED-a, Željko Mitkovski iz Fondacije Ane i Vlade Divac kao i Ivana Nedeljković iz kompanije IKEA. Moderator panela bio je Veran Matić iz Saveta za filantropiju.