Poljoprivredni sektor mađarske prehrambene industrije doprinosi sa 4,5% BDP-a na godišnjem nivou i zapošljava 8% ukupnog stanovništva. Prema procenama, agrobiznis koji obuhvata poljoprivredu, prehrambenu industriju i zajedničke delatnosti, snabdevanje, preradu i distribuciju iznosi oko 25% nacionalnog BDP-a.

U ovom trenutku mađarski poljoprivredni izvoz ima vrednost oko 9 milijardi eura godišnje, a trgovinski suficit iznosi oko 2,8 milijardi evra. Ovo je je jedan od pokazatelja značajnog doprinosa pozitivnom saldu nacionalne ekonomije i čini ga jednim od strateški najznačajnijim. Najveća izvozna tržišta su Nemačka, Rumunija, Italija, Austrija i Slovačka i one čini polovinu izvoza hrane. Srbija se nalazi na listi zemalja sa potencijlnim uvoz prehrambenih proizvoda iz Mađarske u narednom period koji će se povećati. Predhodnih godina značajno se investiralo u poljoprivredu i prehrambenu industriju i one se dinamički razvijaju.

Povezana vest:  Uklanjanje ograničenja u trgovini uslugama na Zapadnog Balkanu zahvaljujući CEFTInom Dodatnom protokolu 6

U period od 2010. do 2018. godine porasla je poljoprivredna produktivnost za oko dve trećine, a izvoz neobrađenih i primarno prerađenih proizvoda čini oko 32%, dok su sekundarno prerađeni proizvodi oko 36%. Prednost sekundarno prerađenih proizvoda je što mogu da se transportuju na veće udaljenosti, pa se izvozna tržišta mogu dalje diverzifikovati po ovim proizvodima. U pojedinim oblastima Mađarska zauzima vodeću poziciju na evropskom i globalnom nivou. Reč je o proizvodnji slatkog kukuruza 500.000 tona godišnje. Sa ovolikom proizvodnjom se nalazi na prvom mestu u Evropskoj uniji i na drugom mestu na globalnom tržištu. Izvoz meda čini 4% globalnog izvoza i ima lidersku poziciju na tržištu EU. Sa sekundarno prerađenim proizvodima salame zauzimaju dvanaesto mesto u svetu, a ispred se nalaze samo Italija i Španija kada je reč o evropskim zemljama.

Povezana vest:  Ulaznice za predstavu Audicija (originalna 1984) u prodaji od petka

Ono po čemu se Mađarska izdvaja je zabrana uzgoja genetski modifikovanih kultura u EU, propisana mađarskim Ustavom. Visoki kvalitet, strogi zahtevi kontrole, poljoprivredno gajenje bez GMO-a i odlična stručnost glavna su konkurentska prednost za mađarske kompanije na tržištu.

Srbija i Mađarska imaju odlične odnose, a zalaganjima predsednika Aleksandra Vučića i premijera Viktora Orbana, Mađarska je postala treći spoljnotrgovinski partner Srbije. Robna razmena premašila je 2 milijarde na godišnjem novou, a među proizvodima se nalazi i prehrambreni segment. Još jedan od pokazatelja dobrih odnosa je otvaranje kancelarije za promociju malih i srednjih preduzeća u regionu Zapadnog Balkana (HEPA), sa sedištem u Beogradu i partnerskim kancelarijama u Skoplju i Podgorici, sa programima koji mogu da se implementiraju u ovom regionu.

Povezana vest:  Gvinet Paltrou modna ikona 2012.