Od početka novembra do kraja marta zimska služba gradskog saobraćajnog preduzeća „Bečke linije“ je spremna za rad. Prošle godine je snežni pokrivač zahtevao posipanje samo jedan dan tokom cele zime. Kada padne sneg, kao početkom decembra ove godine u Beču, zadržava se jako kratko ili uopšte ne, usled povišenih temperatura vazduha i zemlje. Globalno zagrevanje je postalo očigledno u svakodnevnim vremenskim prilikama.

Povezana vest:  Sat za roditeljsku kuću

Zimska služba „Bečkih linija“ je stoga sve ređe u akciji.  Prošle godine su vozila zimske službe bila 86 puta na ulicama, dok su deset godina ranije (zima 2009/10) vozila za čišćenje ulica zabeležila 1.029 vožnji u zimskom periodu. Najviši stepen prioriteta čišćenja poslednji put je bio u januaru 2013. godine.

„Globalno zagrevanje osećamo svaki dan i sada je trenutak da nešto preduzmemo. Ko redovno koristi javni gradski prevoz, štiti klimu i sprečava emisiju 1.500 kg štetnih gasova – i to po ceni od 1 evra na dan“, izjavla je Aleksandra Rajnagl direktorka „Bečkih linija“.

Povezana vest:  HUMANITARNA AKCIJA „NAŠ MALI DOPRINOS, IMA VELIKU VREDNOST“

Nove bečke metro linije U2xU5 predstavljaju najveći ekološki projekat Beča. Kada u potpunosti budu u upotrebi, smanjiće emisiju ugljen-dioksida za 75.000 tona godišnje. Javni gradski prevoz koristi postojeće saobraćajne površine četiri puta efkasnije od automobila, a godišnja karta košta od 365 evra. Poređenja radi u Berlinu ista karta košta 761 evro, a u Londonu 1.600 eva.

Povezana vest:  Konkurs #OkvirPodrške otvoren još četiri dana

PHOTO: MA 48