Jedna od najznačajnijih mera prevencije širenja COVID-19 u turističkim objektima je primena neophodnih zdravstveno-bezbednosnih protokola u cilju sprečavanja širenja virusa. Sa ciljem da podrži teško pogođeni turistički sektor u pripremi za predstojeću sezonu, Evropska unija je kroz projekat “#EUzaTebe – za kulturno nasleđe i turizam” donirala Turističkoj organizaciji Beograda dezinfekcioni materijal i opremu. Ovom donacijom, Evropska unija je podržala HORES u realizaciji sertifikacione šeme „Čisto i sigurno“, koja predstavlja potvrdu da su sprovedene sve neophodne epidemiološke mere. Evropska unija donirala je ukupno 662.000 evra higijenske opreme kao pomoć oporavku turističke industrije Srbije.

Raspodeli donacije prisustvovao je Miodrag Popović, direktor Turističke organizacije Beograda,  izrazivši zahvalnost Evropskoj uniji i GIZ-u na solidarnosti i pomoći: „Još veću zahvalnost osećamo zbog činjenice da je Beograd prihvaćen kao važan deo kulturnog i istorijskog nasleđa Evrope. Oprema i dezinfekcioni materijali pomoći će nam da u skladu sa kampanjom „Čisto i sigurno“, dočekamo goste iz čitavog sveta, da u skladu sa situacijom organizujemo događaje i manifestacije i što pre se vratimo normalnosti, pa makar ona bila i „nova“. Konačno,  ova pomoć će nam omogućiti da se i sami Beograđani osećaju bezbednije u svom gradu“.

Povezana vest:  Počinje treći Divac Ideja Forum

Georgi Genov, direktor HORES-a ovom prilikom je izjavio: „Zadovoljstvo nam je da u okviru projekta Evropske unije doprinesemo unapređenju kvaliteta usluga u sektoru ugostiteljstva, posebno kroz sertifikacioni projekat „Čisto i sigurno“. Donacija je za sada isporučena na više od 300 hotela u Srbiji, što će doprineti da se higijena i sigurnost u svim smeštajnim objektima podigne na najviši nivo. Takođe, smatramo da je veoma važno unaprediti znanja zasposlenih u oblasti zdravstvene zaštite i primene svih preventivnih zdravstveno-sanitarnih mera.“

Povezana vest:  Beogradski festival mentalnog zdravlja u okviru kampanje MOŽE DA SE DESI SVAKOME

O projektnim aktivnostima govorio je Tomislav Knežević, predstavnik GIZ-a:  „Projektom  „#EUzaTebe – za kulturno nasleđe i turizam“ podržavamo srpski turistički sektor da ispuni zahteve koje sprovode i evropski turistički operateri. To se radi sa ciljem da  Srbija poveća svoj turistički potencijal i privuče više domaćih, ali i međunarodnih putnika. Pored pomoći vredne 662.000 evra, Evropske unije i Vlade Nemačke sa oko 1.2 miliona evra žele da pomognu najugroženijem segmentu turističke privrede u Srbiji, da se izbori sa posledicama pandemije COVID-19 i da spremno dočeka predstojeću letnju turističku sezonu“.

Higijenska oprema i materijal biće raspoređeni na objekte i ambijentalne celine koje najčešće posećuju turisti u Beogradu. Među njima su: Beogradska tvrđava, Narodni muzej, Muzej savremene umetnosti, Muzej Nikole Tesle, Muzej istorije Jugoslavije, Muzej tehnike, arheološko nalazište u Vinči, Hram Svetog Save, Ada Ciganlija, Avalski toranj i drugi.

Povezana vest:  Sanjaj velike snove - naziv je The Body Shop novogodišnje kolekcije

Krajnji primaoci EU donacije su pružaoci turističkih usluga širom Srbije – hoteli, restorani, privatni smeštaji, objekti kulturnih spomenika, turističke organizacije, itd. – koji će dobiti različite vrste prskalica, UV lampe, atomizere, raspršivače, toplomere, zaštitnu opremu i prateća hemijska sredstva. Kao deo mera  „Čisto i sigurno“, pored same raspodele materijala i opreme, projekat „#EUzaTebe – za kulturno nasleđe i turizam“ će uz saradnju sa HORES-om održati niz radionica, a tema će biti prevencija širenja virusa u turističkim objektima.