Četvrti Festival filantropije i 13. po redu manifestacija „Naš Beograd“, kojom se podstiče volontiranje, otvoreni su danas kvizom za predstavnike društveno odgovornih kompanija, nevladinih i studentskih organizacija i medija koji su na interesantan način proverili svoje znanje o filantropiji.

„Značaj Festivala filantropije i manifestacije „Naš Beograd“ je u tome što okupljaju brojne pojedince i društveno odgovorne kompanije i ujedinjuju ih u promociji dobročinstva i volontiranja. Zahvaljujem se svim građanima Srbije i dijaspori koji su, zajedno sa preduzećima, donirali 90 miliona evra u humanitarne svrhe tokom 2020. godine koja je bila puna izazova“, rekla je Jelena Avramović, menadžerka programa u Američkoj agenciji za međunarodni razvoj (USAID).

Festival filantropije, koji promoviše kulturu i važnost davanja, ove godine je organizovan u saradnji sa 15 organizacija i kompanija, trajaće od 28. juna do 2. jula i biće posebno fokusiran na podsticanje doniranja hrane. Festival će tokom pet dana raznovrsnih aktivnosti i događaja u Beogradu i Novom Sadu okupiti građane različitih uzrasta, nevladine organizacije, kompanije i medije. U oba grada građani će, na različitih mestima, moći da doniraju hranu i druge potrepštine za najugroženije sugrađane i moći će da učestvuju u edukativnim aktivnostima. Kompletan program Festivala je na sajtu www.dobrocinitim.rs.

Povezana vest:  Cirque du Soleil najuspešniji u SAD, Rodžer Voters u svetu

„Istorija dobročinstva u Srbiji je veoma bogata. Postoje mnogi dobri primeri filantropije, počev od pojedinaca, bez obzira na njihov materijalni ili društveni status, do velikih korporacija. To pokazuje da u ovoj zemlji već postoje elementi snažne kulture davanja koju treba dalje jačati, jer će to jednom biti nasleđe na koje će naši potomci biti najponosniji. Zato pozivam sve da se priključe festivalu i na taj način slave filantropiju“, rekla je Ana Košel, direktorka Fondacije Ana i Vlade Divac.

Povezana vest:  Podmladak u bečkom zoo-vrtu - 19 flamingosa

Danas je, takođe, otvoren i godišnji korporativni događaj posvećen volontiranju „Naš Beograd“. Ovaj tradicionalni skup, koji se održava 13. put, okuplja zaposlene iz kompanija koje donose pozitivne promene u svojim zajednicama. Ove godine će, tokom jula meseca, zaposleni iz kompanija koje su članice Foruma za odgovorno poslovanje, pomagati organizacijama civilnog društva na osam lokacija u Beogradu.

„Tokom perioda za nama punog izazova, kao društvo, pokazali smo solidarnost i otpornost. Želeo bih da se zahvalim svima koji svakodnevno pomažu, volonterima, građanima i društveno odgovornim kompanijama koje su pokazale da su pouzdani partneri lokalnim zajednicama. Zato je važno da nastavimo da negujemo partnerstva i ističemo značaj angažovanja u zajednici, što upravo činimo kroz Festival filantropije i Naš Beograd“, rekao je Neven Marinović, direktor SMART Kolektiva.

Povezana vest:  Lansirana nova domaća društvena mreža VIPer

Festival filantropije organizuje Fondacija Ana i Vlade Divac a manifestaciju „Naš Beograd“ Forum za odgovorno poslovanje i SMART Kolektiv, kao deo Projekta za unapređenje okvira za davanje, koji finansira USAID a realizuje Koalicija za dobročinstvo koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac. Koaliciju za dobročinstvo dodatno čine Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.

PHOTO: Fondacija Divac press