Kompanija Nestlé objavila je polugodišnje finansijske rezultate za 2021. Tom prilikom, Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé izjavio je: „Želeo bih da zahvalim Nestlé timu na njihovoj kontinuiranoj posvećenosti da ispune želje potrošača i na neumornom fokusu u radu. Organski rast bio je jak u većini zemalja, sa odličnom prodajom u maloprodajnim kanalima i povratku na out-of-home kanale. Kroz brze inovacije, veliku podršku brenda, pojačanu digitalizaciju i snažan menadžment portfolija, izgradili smo temelj za konstantan organski rast u predstojećim godinama. Nestlé će nastaviti da investira zarad budućeg profitabilnog rasta“.

O rezultatima u Srbiji, govorila je Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za južni Adrijatik region: „Nestlé je u Srbiji u prvoj polovini ove godine zabeležio organski rast od 19,8 odsto. Nastavili smo sa pružanjem pomoći lokalnoj zajednici i u istom periodu donirali proizvode u vrednosti većoj od 15 miliona dinara. Za dobre rezultate zaslužan je pre svega posvećen Nestlé tim koji je radio na pripremi planova tokom cele prošle godine, kao i portfolio koji potrošači vole i imaju poverenja u njega, uvek dostupan asortiman na rafovima, renovacija brojnih proizvoda i pokretanje potpuno novih segmenata. Našim potrošačima je važna i činjenica da je Nestlé stalna podrška lokalnoj zajednici: kompanija koja posluje po principima cirkularne ekonomije i ulaže u očuvanje prirode, investira u profesionalni razvoj mladih, kao i edukaciju dece o pravilnoj ishrani“.

Grupna prodaja

Povezana vest:  Izbor za kraljevskog ljubimca u Delta Cityju

 Rast je zabeležen u većini zemalja, a onaj organski dostigao je 8,1%, sa realnim internim rastom (RIG) od 6,8%. Cene su porasle za 1,3%. Organski rast je 6,7% na razvijenim tržištima, uglavnom zasnovano na RIG-u. Organski rast na tržištima u razvoju bio je 10%, sa snažnim realnim internim rastom i pozitivnim cenama.

Prema kategorijama proizvoda, najveći doprinos organskom rastu imala je kafa, podstaknuta snažnom potražnjom za tri glavne marke Nescafé, Nespresso i Starbucks. Starbucks proizvodi ostvarili su rast od 16,7%, sa prodajom od 1,4 milijarde švajcarskih franaka na 79 tržišta. Purina PetCare je zabeležila dvocifren rast predvođen naučno zasnovanim i vrhunskim markama Purina Pro Plan, Purina ONE i Feliks, kao i veterinarskim proizvodima. Konditorski proizvodi zabeležili su dvocifren rast, podržan odličnim razvojem prodaje impulsnih proizvoda.

Povezana vest:  Nova zlatna medalja za Barcaffé espresso

Prodaja u e-trgovini porasla je za 19,2%, dostigavši 14,6% ukupne prodaje u grupi, sa snažnim zamahom u većini kategorija, posebno kafi, Purina PetCare i u kulinarstvu. Organski rast out-of-home kanala iznosio je 21,3%, čemu je doprinelo ublažavanje ograničenja kretanja u pojedinim geografskim područjima.

Zona EMENA (Evropa, Bliski istok i Afrika)

Organski rast dostigao je 7,3%, sa snažnim RIG-om od 6,7%.

Povezana vest:  Takmičenje u sklapanju Rubikove kocke u Delta Cityju

Zona EMENA prijavila je visok jednocifreni organski rast, podržan uspešnim inovacijama i odličnim pokazateljima u e-trgovini. Svaki region je ostvario pozitivan rast, sa kontinuiranim povećanjem tržišnog udela, posebno za hranu za kućne ljubimce, kafu, biljne prehrambene proizvode i vodu.

Investicije u zaštitu vode

 Voda je vitalni resurs koji igra ključnu ulogu u našim zajednicama, zbog toga, Nestlé će uložiti 120 miliona švajcarskih franaka za bolji menadžment vodenim resursima i regeneraciju lokalnih hidroloških ciklusa na 48 svojih lokacija.

Izgledi do kraja 2021. godine

Očekivan je celogodišnji organski rast prodaje između 5% i 6%. Osnovna marža operativne dobiti trebalo bi da dosegne 17,5%. Nakon 2021. godine, očekuje se nastavak umerenog poboljšanja marže. Očekuje se da će osnovna zarada po akciji u stalnoj valuti i kapitalna efikasnost porasti ove godine.