Savremeni stilovi života i bolji životni standard uslovljavaju veću potražnju i zahteve za hranom. Izbora je mnogo, proizvođača takođe. Koliko je ovo važna tema i šta je važno da znamo kako bismo imali i kvalitet i tržište?  O tome razgovaramo na vebinaru koji se održava u ponedeljak, 18. oktobra od 13 sati. Događaj se realizuje povodom Svetskog dana hrane, a biće održan na zoom platformi i uživo emitovan na fb stranici EU info kutka Niš.

Tokom vebinara probaćemo da damo odgovor kako da svi dobijaju: proizvođači  – razvijeno tržište, prepoznatljivost proizvoda i dodatnu vrednost, a potrošači – kvalitet, bezbednost i povoljnu cenu. I, kako usklađivanjem interesa jednih i drugih dobija celokupno društvo –  održivi razvoj i brigu o prirodnim resursima na koje je sve veći pritisak.

Povezana vest:  Saradnja koju Belgrade Fashion Week godinama gradi i unapređuje sa organizacijom Fashion Scout dovela je do toga da se na listi zemalja iz kojih je moguće učestvovati u konkursu za značajnu internacionalnu nagradu Woolmark Prize nađu Srbija i druge zemlje iz našeg regiona. Fashion Scout, platforma iz Londona sa kojom Belgrade Fashion Week uspešno sarađuje godinama unazad, izabrana je da zvanično nominuje dizajnere za prestižnu internacionalnu nagradu Woolmark Prize. Martin Roberts, osnivač i kreativni direktor Fashion Scout-a izjavio je da mu je izuzetno drago što je njihova dugogodišnja podrška i prezentacija internacionalnih talenata prepoznata i da im ukazana posebna čast imenovanjem za zvaničanog predstavnika koji treba da izabere i predloži potencijalne dobitnike ove izuzetne internacionalne nagrade. Naime, Fashion Scout će nominovati jedan muški i jedan ženski brend iz preko 30 zemalja Evrope. Nominovani dizajneri će biti u prilici da osvoje 100 000 australijskih dolara, a dobiće i veliku pažnju internacionalnih medija kao i brojnih profesionalnih kupaca (byera). Biraju se pobednici u 6 različitih regiona i svaki od njih dobija novčanu nagradu kao i šansu da svoj rad predstavi na vodećim Fashion Week-ovima u celom svetu. Ova nagrada je ustanovljena 1953. godine, a 1954. među dobitnicima su se našli tada mladi Karl Lagerfeld i Yves Saint Laurent. Danas je nagrada Woolmark Prize globalno priznata i pokazuje da moda ne prepoznaje kultrološke i geografske granice. Woolmark Prize podržava isključivo talenat dizajnera i na taj način utiče na budućnost modne industrije. Prijava dizajnera za International Woolmark Prize za 2017. godinu trajala je do 22.januara, a uži izbor dizajnera koji će biti nominovani za nagradu biće objavljen početkom februara.

Proizvodnja zdrave hrane i bezbednost hrane sve su važnije teme čovečanstva – usled klimatskih promena, zagađenja, pandemije…Povodom Svetskog dana hrane ukazujemo na ulogu koju svako od nas ima u poljoprivredno-prehrambenom lancu. Takođe, govorićemo o podršci razvoju stručnih kapaciteta u Srbiji u oblastima proizvodnje i bezbednosti hrane kroz programe i projekte finansirane iz EU fondova.

Teme vebinara:

  • Ekološki, socijalni i ekonomski principi održive proizvodnje i potrošnje hrane
  • Održiva poljoprivreda i proizvodnja hrane – evropska iskustva
  • Autentični domaći proizvodi – kako spojiti prirodu / tradiciju u ukusne i kvalitetne zalogaje
  • Razvoj prehrambene proizvodnje domaćih proizvođača / unapređenje konkurentnosti proizvođača prehrambenih proizvoda

O ovim temama govoriće:

Povezana vest:  Marija Kilibarda predstavlja svoj brend nakita - KI

–     Nikola Đurić, moderator

Svi zainteresovani za praćenje vebinara posredstvom Zoom-a, mogu se prijaviti popunjavanjem formulara koji se nalazi ispod.

PRIJAVNI FORMULAR – LINK

 Evropska unija donirala je 230 miliona evra za poljoprovredu i bezbednost hrane u Srbiji od 2000. godine, a samo u 2017, vrednost izvoza poljoprivrednih proizvoda iz Srbije u EU bila je 1,3 milijarde evra. Očuvanje životne sredine i zdravlja ljudi, bezbednost hrane, poštovanje dobrobiti životinja, održavanje zemljišta u dobrom stanju – glavni su ciljevi ovog sektora.

Važno je pomenuti i evropsku strategiju Od njive do trpeze (From Farm to Fork), koja ima za cilj da osigura dostupnost zdrave hrane, pristupačnih cena, svim Evropljanima. Takođe, ovom strategijom postiže se nekoliko dorobiti: očuvanje biodiverziteta, borba protiv klimatskih promena, razvoj organske poljoprivrede.

Tokom vebinara učesnici će moći da čuju i neposredna iskustva korisnika EU PRO programa koji je uspešno završen u avgustu ove godine, a koji je nasledio novi program EU za lokalni razvoj EU PRO Plus. U naredne tri godine EU PRO Plus će uz finansijsku podršku EU od 30 miliona evra doprinositi uravnoteženijem društveno-ekonomskom razvoju 99 lokalnih samouprava u dva regiona: Šumadije i zapadne Srbije i Južne i istočne Srbije, kroz rad na poboljšanom upravljanju teritorijalnim razvojem, ekonomskom rastu i unapređenoj socijalnoj infrastrukturi i socijalnoj koheziji.

Povezana vest:  Optimizam i boje u novoj kolekciji LIU JO