Poslovni uspeh u današnjem društvu podrazumeva konstantno učenje i razvijanje sposobnosti prilagođavanja. Sve više se govori o specifičnim okolnostima za rad i neophodnim veštinama za moderno doba, među kojima je i rezilijentnost.

Bilo da radite u velikom kolektivu ili u kućnoj kancelariji, moć da se prilagodite svakoj situaciji i poslovnim zahtevima je ključna za uspeh i napredak u karijeri. Da li postoji univerzalna formula za sticanje rezilijentnosti? Kako koncept virtuelne kancelarije pomaže da postignete značajna poslovna dostignuća? Šta zapravo znači rezilijentost u karijeri? Pročitajte.

Šta je to rezilijentnost i zašto je važna?

Rezilijentnost je ono što ljudima daje emocionalnu snagu da se nose sa traumom, nevoljama i teškoćama. Rezilijentni, odnosno otporni ljudi koriste svoje resurse, snage i veštine da prevaziđu izazove i neuspehe.

Ljudi kojima nedostaje otpornost češće se osećaju preopterećeno ili bespomoćno. Oslanjaju se na nezdrave strategije suočavanja poput izbegavanja ili izolacije. Sa druge strane, rezilijentni ljudi doživljavaju stres, zastoje, teške emocije, pa i neuspeh, ali koriste sve svoje resurse da prihvate situaciju u kojoj su, da se prilagode i krenu napred.

Šta se podrazumeva pod rezilijentnošću u karijeri?

Na radnom mestu rezlijentnost se pre svega odnosi na to da ne odustanete na prvoj prepreci. Zapravo, to je sposobnost prilagođavanja, suočavanja i prevazilaženja barijera i adaptiranje problemima u vidu pronalaženja odgovarajućih rešenja.

Razvijanje otpornosti u karijeri važno je da bismo izgradili samopouzdanje i ostvarili uspeh u izazovnim zadacima. Podrazumeva istrajnost i fleksibilnost u postizanju ciljeva. Otporni ljudi su uvereni da će na kraju uspeti, uprkos neuspesima ili poteškoćama. Takođe, tu je spremnost da se suočimo sa nedaćama, kao i ograničavanje i smanjenje faktora rizika u svim onim zadacima koji bi nam mogli izazvati stres u budućnosti.

Povezana vest:  Sada znamo „Ko kuva najbolje komšijske priče“

Rezilijentnost i prednosti virtuelne kancelarije

Jedan od načina da se izgradi i konstantno razvija veština prilagođavanja u poslovnom svetu jeste korišćenje virtuelne kancelarije. Ovo se naročito odnosi na preduzetnike, frilensere i uopšte vlasnike manjih firmi kojima nije potreban fizički prostor za obavljanje delatnosti a traže adekvatan modus za napredak u karijeri.

Naime, virtual office je odličan koncept za sve koji žele da se istaknu u poslovnom svetu, da izgrade kredibilitet i integritet i prošire mrežu klijenata – čak i kada rade od kuće. Virtuelne kancelarije daju fizičku adresu firmama (i to su uglavnom prestižne prestoničke lokacije), kao i prateći paket kacelarijskih usluga bez režijskih troškova. Ne morate da zakupite poslovni prostor, nema plaćanja administrativnog osoblja, a imate telefonsku sektetaricu i sobu za video konferencije i sastanke kada vam je to potrebno.

Možete da se oslonite na usluge recepcionera i profesionalni tim koji se bavi prijemom i prosleđivanjem vaše pošte, skeniranjem i štampanjem važne dokumentacije. Pojedini paketi uključuju pravne i knjigovodstvene usluge, kao i komunikaciju sa državnim organima i institucijama.

S obzirom na sve dostupne opcije, virtuelna kancelarija je zapravo jedan od onih “alata” u modernom poslovnom svetu koji pomažu u razvijanju rezilijentnosti.

Izgradnja kapitala

Psihološki kapital je sposobnost da se prilagodimo promenljivom tržištu rada i moć da izdržimo izazove i pritisak na poslovnom putu. To je zapravo izgradnja i jačanje kapaciteta i stepena adaptacije. Razvijanjem znanja i veština postajemo sveobuhvatni profesionalci. Umrežavanjem i širenjem baze kontakata unapređujemo svoje poslovanje (to je društveni kapital).

Povezana vest:  PR Arena ponovo u Sarajevu

Moramo da razvijamo i kulturni kapital, koji ceni kulturu sektora i organizacija da bismo mogli da predstavimo sebe i svoju firmu na verodostojan način. Uporedo je važno raditi na oblikovanju i kreiranju kapitala identiteta – tako da razumemo naša iskustva, vrednosti i poslovna dostignuća i tako podržavamo sopstveni napredak i razvoj.

Virtelna kancelarija je odlična baza za razvijanje strategija i postizanje ciljeva u karijeri. Bez gubljenja dragocenih resursa (kao što su vreme i novac), možemo da se posvetimo radnim zadacima bez ometanja. Postajemo fleksibilniji i produktivniji – a samim tim i efikasniji.

Fleksibilnost u radu i razmišljanju

Virtuelna kancelarija podstiče fleksibilnost u radu i načinu razmišljanja, pa samim tim i rezilijentnost na radnom mestu. Rezlijentni ljudi razumeju da se stvari menjaju i da pažljivo napravljeni planovi ponekad treba da budu izmenjeni ili potpuno stopirani. Dakle, zaista je važno da budete spremni da pogledate alternativne puteve kako biste postigli svoje ciljeve ili čak da promenite svoje ciljeve u potpunosti kada je to potrebno.

Koliko god velike promene bile i koje god mere da uključuju, model virtuelne kancelarije je takav da ih potpunosti podržava. Primera radi, ako želite da realizujete projekat sa najboljim stručnjacima, nemate ograničenja da uposlite stručnjake iz istog grada. U slučaju međunarodnih saradnji, možete da angažujete i profesionalce iz druge države.

Takođe, nećete morati da razmišljate o komunikaciji – jer u svakom trenutku možete da računate na usluge govorne pošte, javljanja na telefon ili preusmeravanje poziva.

Povezana vest:  Čeril Kol najbolje odevena u šou biznisu

Aktivno upravljanje karijerom

Rezilijentnost u kombinaciji sa uslugama virtuelne kancelarije je odličan recept za aktivno upravljanje karijerom. Rezilijentni ljudi su pripremljeni, sposobni da preuzmu kontrolu nad svojom poslovnom putanjom. To čine tako što najpre razmišljaju o svojim prednostima, prošlim iskustvima, trenutnom položaju u poslovnom svetu, ali i mogućnostima razvoja. Određuju svoje kratkoročne i dugoročne profesionalne ciljeve, prilagođavaju ih tokom vremena i traže načine da povećaju vrednost svog poslovanja.

U konstantnom radu na izgradnji ličnog brenda, kao i brenda firme, otporni i poslovno uspešni ljudi koriste sve benefite virtual office-a. Štede novac – umesto zakupa poslovnog prostora ulažu u proizvodnju ili edukaciju. Sa poštanskom adresom na atraktivnoj lokaciji i poslovnom sekretaricom kreiraju utisak profesionalne i pouzdane firme. Dogovaranje sastanka sa poslovnim partnerima i klijentima uz pomoć recepcionera takođe doprinosi imidžu kompanije.

Postavljanje realnih ciljeva

Iznajmljivanje virtuelne kancelarije i korišćenje raspoloživih mogućnosti pomaže preduzetnicima da naprave kratkoročni akcioni plan (koji dalje pomaže da se postignu dugoročni ciljevi). Rezilijentni ljudi svesno rade na organizaciji i planiranju svih svojih obaveza i radnih zadataka. Uz pomoć profesionalaca koji upravljaju poštom, pozivima i uopšte komunikacijom, lakše im je da se usredsrede na realne poslovne ciljeve i formiraju svaki radni dan tako da bude u službi misije kompanije.

Uz realno planiranje i fokus na ostvarivim ciljevima, rezilijentnost garantuje i veće samopoštovanje i bolje komunikacijske veštine. Kada ste u stanju da jasno i efikasno komunicirate (i uz to imate profesionalnu podršku) veće su šanse da pametno iskoristite svoje resurse i preduzmete potrebne korake ka poslovnom uspehu.