Sa željom da pomogne građanima Srbije da u ishrani prave zdrave i ekološki održive izbore, kompanija Nestlé predstavila je Vege vodič – digitalni prikaz nutricionističke metode koja podrazumeva veću konzumaciju hrane na biljnoj osnovi. Namenjen je svima koji žele da u ishranu uvedu više namirnica biljnog porekla, kako zbog zdravlja – tako i zbog sve raširenije svesti da ono što biramo za jelo direktno utiče na životnu sredinu.

Šema koju je Nestlé razvio pokazuje da u dobro izbalansiranom biljnom obroku polovinu tanjira treba popuniti povrćem, jednu četvrtinu biljnim proteinima iz mahunarki, orašastih plodova i semenki, a preostalu četvrtinu integralnim žitaricama i krompirom. Na pratećem Vege podmetaču za tanjir, date su detaljnije preporuke za veličinu porcija, kako bi se dobro kombinovanim obrocima obezbedili svi neophodni makro i mikro nutrijenti.

Ishrana stanovništva i proizvodnja hrane na održiv način spadaju u najveće izazove za čovečanstvo u narednim decenijama. Organizacija UN za hranu i poljoprivredu (FAO) procenila je da će s porastom broja stanovnika, ako se zadrže sadašnji trendovi, proizvodnja mesa i mlečnih proizvoda porasti za 44% do 2050. godine, što će pored zdravstvenih imati i ozbiljne ekološke posledice, jer stočarstvo trenutno učestvuje u ukupnim emisijama gasova sa efektom staklene bašte sa oko 15 odsto. Zato je smanjenje potrošnje mesa važan korak u borbi protiv klimatskih promena, a u isto vreme doprinelo bi manjoj stopi obolevanja od bolesti srca i kancera.

Povezana vest:  Tuborg Beer Mix – potpuno novo osveženje

„Ishrana bogata povrćem je jako važna, jer ono sadrži puno vitamina, minerala i antioksidanata koji nam štite organizam i čine ga zdravim. Unošenje povrća na dnevnoj bazi i adekvatna hidratacija dovode do povećane energije, boljeg varenja i optimalnije probave. Prema podacima Škole javnog zdravlja Univerziteta Harvard, ishrana koja je bogata povrćem i voćem može da smanji rizik od srčanih bolesti, visokog pritiska i da utiče pozitivno na nivo šećera u krvi. Nestlé Vege vodič dolazi na naše prostore u pravo vreme jer mi kao nacija jedemo puno mesa, mesnih prerađevina i pekarskih proizvoda, a manje povrća i biljnih proteina. Mislim da se polako podiže nivo svesti kada je reč o uticaju ishrane na zdravlje, te su ljudi spremni da uvode nove, zdrave navike. Inicijativa kompanije Nestlé za uvođenje više biljaka i proizvoda koji su biljnog porekla, zaista može napraviti velike pomake u Srbiji, a i šire“, rekla je Snežana Paućinac, nutricionista.

Povezana vest:  Održana humanitarna akcija "ČUTI I RAZUMETI"

Analiza ekološke organizacije Greenpeace pokazala je da će zemlje EU morati da smanje potrošnju mesa za više od 70 odsto do kraja decenije da bi smanjile negativne efekte ove industrije na klimatske promene. To znači da bi nedeljna potrošnja po stanovniku trebalo da spadne sa sadašnjih 1,58 kilograma (82,6kg godišnje) na svega 460 grama. Evropljani troše duplo više mesa od globalnog proseka i tri puta više mlečnih proizvoda.

Šta je pokazalo Nestlé istraživanje?

Istraživanje koje je sproveo Nestlé pokazuje da su obroci bez mesa i biljni proteini prilično zastupljeni u ishrani građana Srbije. Između 40 i 45 odsto građana ima najmanje tri takva obroka nedeljno i veliki broj njih (44%) planira da u budućnosti uključi u ishranu još više hrane bazirane na biljkama.

„Ljudi na ovim prostorima su tradicionalni ljubitelji mesa i nisu skloni restriktivnim režimima koji potpuno izbacuju čitave grupe namirnica životinjskog porekla. Ipak, sve više njih teži zdravijim izborima. Vege vodič biće im podrška na tom putu, kao fleksibilna opcija koja se dobro uklapa u moderan način života. Kao i ranije predstavljen ZdravoKlopajmo tanjir, namenjen pravilnoj ishrani dece, Vege vodič za odrasle je deo misije kompanije Nestlé da ponudi jednostavna rešenja koja će olakšati svakodnevne izbore u pravcu zdravije i održivije ishrane, bez kompromisa na račun ukusa“, rekla je Renata Matusinović, izvršni direktor kategorije hrane kompanije Nestlé za jugoistočni evropski region.

Povezana vest:  Dodeljene stipendije i grantovi u okvitu projekta "Pokreni se za nauku"

Na filozofiji održive poljoprivrede nastao je i Nestlé brend Garden Gourmet iz kategorije obroka koji po hranljivom sastavu i ukusu predstavljaju alternativu za meso. Biljni burgeri i ćuftice iz Garden Gourmet asortimana proizvodiće se u novoj Nestlé fabrici u Surčinu koja bi trebalo da počne sa radom krajem godine. U početnoj fazi, više od 90 odsto proizvodnje izvoziće se u Francusku, Nemačku, Holandiju, Italiju, Španiju i Veliku Britaniju, gde vlada velika potražnja za biljnim alternativama mesu.