DIONYSUS EXPERIENCE nesvakidašnji vinski doživljaj u prelepom ambijentu skrivenom od očiju javnosti biće održan 18. juna na Fruškoj gori u vinariji Verkat, u mestu Čerević, blizu Novog Sada.

O kakvoj vrsti božanstvene avanture je reč saznajte u intervjuu sa Veroljubom Zmijancem direktorom i osnivačem Beogradskog trkačkog kluba i organizatorom ovog događaja. Zmijanac je prošle godine osvojio drugo mesto u kategoriji lokalnih heroja za izvanredna dostiguća u oblasti promocije sporta i fizičke aktivnosti na sedmom izdanju nagrada BeActive Awards koja se održala u Briselu. Veroljub je osmislio ovu sportsko-vinsku avanturu koju svaki ljubitelj sporta, ali i vina, ne bi smeo da propusti.

Kako ste došli na ideju da spojite fizičku aktivnost uz isprobavanje autentičnih vina na prelepom lokalitetu Fruške gore?

Ideja o organizaciji Dionysus Experience je krenula sa našom željom da pomognemo organizaciju Župske vinske trke. Kako smo radili na rešavanju nekih logističkih problema, shvatili smo da imamo još “jači” koncept ispred nas – da “trka” treba da postane “iskustvo”, a da “vinsko” može biti “dionizijsko”, te da jedna lokacija može postati serija božanstvenih događaja koji okupljaju neku novu aktivnu i mlađu ciljnu grupu. Uporedo sa tom logikom gradili smo priču na potrebi ljudi da izađu iz grada tokom vikenda, a da to bekstvo ne treba da podrazumeva samo sedenje i premeštanje iz kola u restoran. U najboljem slučaju vikend akcije podrazumevaju salaš u kojem se prošetaš do štale sa konjima i nazad. Sa druge strane, naše trkačka ciljna grupa, sa ultramaratona i triatlona, može i želi da se oplomeni i nadahne dobrim ukusima i mirisima, a ne eskapizmom sporta.

Vinske trke i vinski maratoni nisu strani našoj publici ali nisu ni česti događaji koji se dešavaju u Srbiji. Naše tržište jeste malo ali poznato po dobrim vinima, šta mislite šta je razlog što ovakvih dešavanja u našoj zemlji nema više?

Povezana vest:  Reč stručnjaka o NIVEA In-Shower Q10 losionu za učvršćivanje kože

Što je najbolje, rekao bih da ovih događaja ima i da odgovaraju trenutnoj vinskoj, sportskoj ali i post-Covid slici Srbije. Kada su nas, sada već davne, 2017. godine konktaktirali ljudi okupljeni oko Vinskog maratona na Paliću, znali smo da treba da podržimo tu ideju i da je na pomolu jedan novi trend trčanja koji izlazi iz atletike i ulazi u sve sfere života. Danas je ovaj događaj dobro poznat celokupnoj i trkačkoj i vinskoj zajednici Srbije. Nedugo zatim je osnovana i Župska vinska trka koja start i cilj ima u Aleksandrovcu. Posle par godina isprobavanja koncepta, ova trka baš ove godine, kreće sa novom snagom i zaletom koji ima šansu da okupi veći broj ljubitelja vina i trčanja u južnoj Srbiji. A da bi ovakvih događaja bilo više, ako tražimo razlog, moramo ih stvarati sami – prosto to što nema nekog određenog događaja nije uzrok ni u čemu drugom nego u tome što ih organizatori ne organizuju. Verujem da su ljudi zainteresovani i da je tržištu potreban ovakav vid aktivnih vinskih tura.

Kada govorimo o isprobavanju vina obično mislimo na gradske događaje koje posećuju profesionalci i ljubitelji vina, obično su svi obučeni svečano. Da li je Dionysus Experience način da se degustacija vina približi ljudima koji vole vino, ali nisu redovni posetioci vinskih događaja niti su vinski “profesionaci”? Znamo da vinski community podiže konzumaciju vina na neki viši (nobles) nivo, šta je za Vas degustacija vina?

Degustaciju vina ne treba banalizovati, ali ne treba ni opterećivati formalnostima. Vinski saloni okupljaju jednu te istu publiku koju često više brine prezentacija sebe i vina nego samo uživanje u vinu, dok sa druge strane vinski maratoni podrazumevaju jurnjavu i konzumaciju vina u trku.  Mi verujemo da je najbolja vinska degustacija ona koje zadovolja tri uslova: da je zaslužena jer dolazi posle fizičke aktivnosti posle koje se luče hormoni sreće, da je uparena sa dobrim društvom i da je organizovana u opuštenoj i intimnoj atmosferi na otvorenom. Tako uparena, degustacija vina može biti savršena. Tako su dve naše ljubavi outdoor i vino spojene u jedno na novi i jedinstveni način, a sa željom da napravimo nešto sjajno za sve ljubitelje ovih životnih manifestacija.

Povezana vest:  Tradicionalna proslava Dana Čelareva

Do sada ste organizovali isključivo sportska takmičenja, šta Vas je navelo da uključite u Vaš portfolio jedan više društveni, a manje takmičarski događaj?

Sa biznis strane, prepoznali smo da je broj ljudi koji trče i koji se bave sportom u Srbiji značajno manji od broja ljudi kojima je potrebno da pobegnu iz grada za vikend i naprave avanturu koja će im zadovoljiti i tu potrebu za vežbanjem, ali i uživanjem. Realinija slika je i da smo mi posle 15 godina bavljenja trčanjem sazreli (dušnici bi rekli da smo ostarili) te da i sami tražimo način da zadovoljimo i neke druge potrebe koje kao mladi nismo toliko primećivali. Na koncu, Belgrade Running Club, nikada nije bio atletski klub, već rekreativni klub koji je pojedinca uvek posmatrao kao kompletnu ljudsku individuu, pa je i ovaj događaj u dosluhu sa tim.

S obzirom na slogan GODLIKE ADVENTURE (božanstvena avantura), šta je to božanstveno što bi jedan učesnik mogao da očekuje?

Sport (šetnja, trčanje ili pedalanje) kroz božanstvenu prirodu i vinograde, voćnjake, polja lavande, matine varijantu piknika sa divnim vinima i ukusima lokalne hrane, kao i čekanje zalaska sunca uz muziku za ples. Kulminaciju događaja i božanstveno ne vidimo u eksploziji, već u trajanju i građenju iskustva tokom celog dana uz vraćanje iznova i iznova kretanju tela. Na našem sajtu dionysusexperience.com možete pogledati tačan opis našeg događaja kao i način kako da se prijavite i budete deo njega.

Povezana vest:  Akcija Dijabetološkog saveza Srbije "SIGURAN GLAS"

Kako ste saznali za vinariju Verkat i Čerević, s obzirom na to da su prilično skriveni dragulj Fruške gore?

Vinariju VERKAT je otkrio kolega Dušan Nedić. Prvi put smo otišli kod njih bez da smo im otkrili ideju, već kao anonimni posetioci. Uživali smo u njihovom prostoru kao i u degustaciji koju je vodila Ivana, devojka koje je zaposlena u vinariji. Onda smo upoznali Natašu, suvlasnicu i osnivačicu vinarije, pa smo sve više saznavali i otkrivali priče kuće u kojoj je vinarija, magičnog Čerevića i celokupnog vinogradarstva Fruške gore koje je nekako, čini se, nepravedno zapostavljeno. U tom smislu Čerević jeste pravi biser.

Da li možete da nam otkrijete kako ćete razvijati projekat i možda neku od narednih lokacija u koju planirate da smestite ovu vrstu događaja?

Planiramo da naš događaj postane sinonim za jednu novu kategoriju događaja. Kao što je maraton dobio legendu po Filipidesu, kao što je Ironman sinonim za dugu distancu triatlona ili npr. Burning man za neku vrstu umetničkog muzičkog festivala, tako će i naš događaj postati sinonim za kategoriju događaja kojom se kombinuje “hike + wine + party”. U tom smislu prvi sledeći događaji biće u Srbiji, nakon toga dolazi region, onda širenje na Evropu, a plan nam je da otkrijemo i vinske plantaže u USA i Australiji.

Ideja je da događaj postane toliko poznat da kada ljudi budu napuštali zemlji i budu pravili vinograde po drugim planetama ne zaborave da organizuju i DIONYSUS Experience u njima.

Više informacija i prijave na sajtu dionysusexperience.com i Instagram stranici dionysusexperience. Broj mesta je ograničen.

Tekst: Marina Lučić

Foto: Damir Vujković i Verkat