Kako se dobijaju biomaterijali, postoje li prepreke kada je u pitanju reciklaža tekstila u Srbiji, koje vrste odeće i obuće mogu da se recikliraju i kako do redizajna i popravke garderobe, pitanja su na koja odgovaraju sagovornici Levi’s x F.fm podkasta o modnoj industriji i njenom pomaku ka cirkularnoj ekonomiji.

U prvoj epizodi jednako zanimljivoj profesionalcima u industriji i ljudima koji su jednostavno zainteresovani za modu, biodizajnerka i umetnica Adrienn Újházi predstavila je prednosti biomaterijala u odnosu na konvencionalni tekstil, kako se biomaterijali dobijaju i gde svi koji žele da se bave ovom vrstom modne inovacije mogu da se informišu i uključe.

Povezana vest:  Svesniji važnosti zdravih životnih navika – đaci unapredili znanja o pravilnoj ishrani za 13 odsto

U drugoj polusatnoj emisiji direktor centra za reciklažu tekstila Texeco Predrag Ratić dotakao se izazova sa postavljanjem kontejnera za reciklažu odeće i obuće u Srbiji. Gledaoci mogu da saznaju koji tekstil može da se reciklira i razloge zbog kojih obuća nije pogodna za reciklažu.

Sagovornice poslednje epizode, Ana Trošić Trajković dizajnerka i vlasnica koncept prodavnice  Biro354c i Dunja Trifunović, predstavnica Mreže mladih za klimatsku odgovornu budućnost, upoznale su nas sa novim mogućnostima za popravku garderobe i njenu prenamenu.

Povezana vest:  Završava se 32. Beogradska nedelja mode

Inspirativni video serijal, kog možete da pronađete na Youtube kanalu F.fm platforme, nastavak je višegodišnje kampanje kultnog američkog brenda Levi’s na globalnom i lokalnom nivou.

Razvijajući različite dizajn inicijative i boreći se za održivije principe proizvodnje na nivou cele modne industrije, kompanija iz San Franciska prerasla je u globalni pokret koji insistira na etičnoj, savesnijoj i održivijoj modi.

Povezana vest:  VISOKA RIZIČNOST TRŽIŠTA KOČI INVESTICIJE

U Srbiji, Levi’s je ostvario saradnju sa mladim domaćim dizajnerima kroz tutorijale o upcycling-u, modnom konceptu koji podrazumeva korišćenje postojeće odeće i aksesoara te njihovo restrukturiranje u sasvim nove komade.

Dodatno, u sklopu akcije reciklaže tekstila, kupci su tokom aprila i maja ove godine imali priliku da donesu staru garderobu u Levi’s prodavnice i omoguće joj novi život umesto da završi kao tekstilni otpad.