Tomo_Ricov,_direktor_Weekend_Media_Festivala_i_Nikola_Vrdoljak,_direktor_programa

Weekend Media Festival o Vikiliksu, medijskoj snazi Ruperta Murdoka, Jutjubu i neizbežnom fejsbuku

Četvrti Weekend Media Festival ove godine se održava od 22. do 25. septembra, na već tradicionalnoj lokaciji stare fabrike duvana, u Rovinju. Tri festivalske dvorane ove godine donose nikad bogatiji program s velikim brojem stranih i domaćih predavača, panel diskusija i radionica.

Tomo Ricov, direktor festivala, naglašava: „Prošle godine smo okupili više od 3 000 učesnika, a očekivanja za ovu godinu su, takođe, velika. Trenutne najave o zainteresovanosti učesnika za dolazak govore da ćemo posećenost dići na viši nivo. Razlog tome je i što se Weekend profilisao, ne samo kao centralni skup komunikacijske industrije, nego i kao glavno mesto za godišnje sklapanje poslova.“

Praksa dovođenja najvećih svetskih stručnjaka s područja komunikacijske industrije na rovinjsku pozornicu nastavlja se i ove godine. Pa tako u Hrvatsku dolaze Džejms Vatli, direktor marketinga i bloger koji radi za 100heads – kompaniju iz Londona specijalizovanu za „word of mouth“ advertajzing i korištenje društvenih mreža, zatim, Džej MekGil, potpredsednik kompanije Hearst Magazines International, koji se poslednjih pet godina brine za izdavaštvo i digitalne operacije u Evropi, Bliskom Istoku i Africi. Vatli je čovek koji će nam dati odgovor na pitanje koliko se daleko čuje dobar glas, dok će MekGil pričati o fenomenima globalnih medijskih brendova poput Jutjuba i Fejsbuka i kako se medijske kampanje prilagođavaju čestim i brzim promenama u svetu medija.

Povezana vest:  GUARANA DRINK & LINK ONLINE ZABAVA ZA MLADE DOBILA PRVE MILIONERE

Džejms Robinson, britanski novinar, poslednjih nekoliko godina prati medijsku industriju kao urednik u nedeljniku The Observer i medijski dopisnik u Guardian-u. Objavio je seriju članaka o Vikiliksu, hakovanju telefona – skandaloznoj metodi kojom se služio britanski tabloid News of the World, problematici zaštite privatnosti i, verovatno, najuticajnijoj medijskoj osobi na svetu, Rupertu Murdoku. U Rovinju će se osvrnuti na uvek aktuelnu vezu između novina i političara. Saša Savić, američki Sarajlija s bogatim iskustvom u oglašivačkoj industriji, glavni operativni direktor u Havas Media North America, na Weekend-u će pričati o promenama u načinu na koji ljudi komuniciraju između sebe, u načinu putem kojeg donose odluke vezane za kupovinu proizvoda i u čovekovu odnosu s brendovima.

Povezana vest:  Viber postaje ekskluzivni centar za praznične čarolije

Osim navedenih, u Rovinj dolaze i Simon Vajt, direktor kompanije Grey London, Stefan Jenzovski, potpredsednik kompanije Siemens Communication, Media & Technology i Ričard Jakab iz Red Bull Media House Gmbh, u Austriji.

Turbulentna vremena u kojima živimo nepresušan su izvor inspiracije i za panel diskusije koje nas očekuju na festivalu. Zbog toga, žustro će se raspravljati o fragmentaciji TV tržišta, fenomenu Dnevnika, biznisu u sportu, naplati sadržaja na internetu, mobilnom plaćanju. Učesnici iz Hrvatske i regije pričaće i o tome šta je zapravo regija te kako poslovati na bliskim, a tako različitim tržištima. I ove godine, vraćamo se i na temu oživljavanja radijske scene u Hrvatskoj, prednosti i nedostataka formata i originala.

„Program osvežavamo i novim formatima koje uvodimo ove godine – Weekend Ultimate Fight daće deset minuta medijskim igračima da se prezentuju svim okupljenima. Hard Talk je forma intervjua jedan na jedan, bez cenzure i dlake na jeziku, a očekuje nas zaista intrigantan sagovornik. Osmislili smo i tzv. studiju slučaja u kojoj će učesnici na stvarnim slučajevima saznati šta uspeva, a šta ne, u onlajn svetu i svetu oglašavanja“, najavljuje direktor programa festivala, Nikola Vrdoljak.

Povezana vest:  Koji je sat idealan za letnje vibracije?

Vrlo posećene radionice i ove godine su aktualne i zanimljive. Tako će nas Jasno&Glasno podučiti o „do’s and dont’s“ onlajn nastupu, dok će umetnički kreativni kolektiv Galerija 12+ govoriti o interaktivnoj umetnosti i produkciji specijalnih vizuelnih efekata poput video mapiranja, 3D animacija i holograma.

Novost na festivalu je i Weekend Content Market, novo mesto na Weekend-u, gde će, po prvi put, proizvođači sadržaja (produkcijske kuće, mediji…) nuditi svoje „proizvode“, odnosno gde će se kupovati i prodavati sadržaji, od aplikacija do sapunica.