Opada prodaja časopisa u SAD
Prodaja časopisa u SAD opala je za 10 odsto u prvoj polovini 2012. godine, a „Kosmopolitan“ je još uvek najprodavaniji čaasopis, prenose agencije.
Pad tražnje je primetniji kod kupovine na kioscima nego u pretplati, koja obično ide uz popust, što ukazuje da Amerikanci još budno paze na svaki dolar.
Ako se uzme u obzir i pretplata, ukupna prodaja je otprilike negde na istom nivou kao prošle godine.
Prodaja pojedinačnih primeraka časopisa na kioscima i u drugim prodavnicama iznosila je 26,4 miliona za prvih šest meseci 2012, u odnosu na 29,1 milion u istom periodu prošle godine.
Od časopisa se još uvek najbolje prodaje „Kosmopolitan“ iako je i njegov tiraž opao za gotovo 16 odsto na 1,4 miliona. Prodaja ostalih časopisa na listi 25 najprodavanijih je takođe u padu, a izuzetak su samo časopisi za porodicu i žene „Femili serkl“ i „Vuman’s dej“.
Najviše je pala prodaja časopisa programa za mršavljenje „Vejt vočers“ – za gotovo 28 odsto.
Prodaja časopisa pada zbog toga što ljudi pažljivije troše novac u nestabilnoj ekonomskoj situaciji, ali i zbog dostupnosti besplatnih sadržaja na internetu, ponekad i na internet stranicama istih tih časopisa, ocenjuje američka agencija.