Merenje ekoloskog otiska

POSTAVKA O ZNAČAJU UBLAŽAVANJA KLIMATSKIH PROMENA U NOVOM SADU

Coca-Cola sistem u Srbiji i WWF (Svetski fond za prirodu) pokrenuli su akciju pod sloganom „Jedna planeta. Jedan dom. Sačuvajmo ga zajedno“ koja se odnosi na podizanje svesti javnosti o klimatskim promenama i očuvanju planete. Postavka koja predstavlja jedan dom u kome posetioci mogu dobiti praktične savete kako da smanje svoj uticaj na prirodu svakodnevnom štednjom resursa (struje, vode, energije) biće otvorena do nedelje 17. februara u Laze Telečkog 2. Posetioci na licu mesta mogu da izmere svoj ekološki otisak i saznaju „koliko planeta troše“ tj. kako njihov životni stil i navike utiču na potencijal Zemlje da apsorbuje negativne efekte naših aktivnosti. Svako od nas svakodnevno troši prirodne resurse planete, a potrošnja zavisi od toga gde stanujemo, kako putujemo, kojim se sredstvima prevozimo, koje namirnice koristimo i sl. Takođe, svi zainteresovani mogu da kroz informativni kviz čuju više i o vodenom otisku koji predstavlja ukupnu količinu vode koja je upotrebljena da bi se dobio proizvod ili pružila određena usluga.
U WWF – Svetskom fondu za prirodu kažu da će klimatske promene, koje su jedan od najalarmantnijih izazova današnjice, imati veoma značajane i negativne socio-ekonomske posledice, i da je zato veoma važno da pronalazimo i primenjujemo praktična rešenja za očuvanje planete. „Potrebe čovečanstva za prirodnim resursima su oko 50 odsto iznad nivoa koji planeta može da podnese, a i Srbija živi iznad svojih prirodnih mogućnosti. Zato je veoma važno da smanjimo potrošnju resursa i na taj način smanjimo svoj uticaj na prirodu. Ukoliko nastavimo ovim tempom do 2050. godine će nam biti potrebne dve planete kako bismo zadovoljili godišnje potrebe za prirodnim resursima“, izjavila je Sonja Bađura, ispred WWF-Svetskog fonda za prirodu.
Postavku prati i izložba fotografija koja prikazuje prirodne lepote naše zemlje koje treba da očuvamo za buduće generacije, kao i retrospektivu aktivnosti kojim Coca-Cola sistem i WWF (Svetski fond za prirodu) u saradnji sa mnogobrojnim partnerima podržavaju očuvanje životne sredine u Srbiji. Kao jedna od kompanija koja brine o zaštiti životne sredine stalnim unapređivanjem svojih proizvoda i smanjenjem utroška električne energije , kompanija Canon je ovom prilikom podržala izložbu fotografija koja prikazuje prirodne lepote Srbije.
„Kroz ovu akciju želimo da uključimo što veći broj građana, i omogućimo im da čuju praktične savete o očuvanju prirode kako bi mogli da nastave da ih svakodnevno primenjuju, jer samo zajedničkim snagama možemo da napravimo velike promene. Smatramo da je uloga kompanija na ovom putu veoma važna i da je sve ono što radimo kao poslovni sistem značajno zbog traga koji ostavlja na životnu sredinu i društvo u celini. Zato godinama aktivno radimo na smanjenju svog ekološkog otiska – smanjenjem količine vode upotrebljene za naše proizvode, smanjenjem količine plastike u ambalaži, uvođenjem na tržište prve PlantPET boce, sastavljene do 30 odsto od biljnog porekla i mnogim drugim dugoročnim inicijativama“, izjavila je Milica Stefanović, predstavnica Coca-Cola Sistema.
Akciji će se pridružiti i osnovci koji će biti u prilici da na kreativan način predstave kako zamišljaju svoju „zelenu“ školu koja je u skladu sa prirodom. Najkreativnija rešenja odabraće stručni žiri po završetku akcije, a pobednici će biti nagrađeni izletom u Specijalni rezervat prirode „Gornje Podunavlje“.
Postavka je bila izložena u Beogradu do sredine februara, trajaće do 17. februara u Novom Sadu i svoje putovanje završava u Nišu od 22 do 24. februara. Više informacija o klimatskim promenama i akciji dostupno je na sajtu www.arctichome.rs/local

Povezana vest:  Beč: da li je poznatiji hotel ili desert