“Izuzetno mi je zadovoljstvo da na 43. Sajmu turizma, prva prezentacija, na štandu Turističke organizacije Beograda, bude posvećena baš Beogradskom maratonu, kao izuzetno značajnom turističkom projektu i dugogodišnjem partneru Turističke organizacije Beograda. Beogradski maraton, već godinama, sem na sportskom polju, ostvaruje i izvanredne rezultate na kvalitenoj promociji Beograda kao turističke destinacije, ali, takođe, ostvaruje i odlične rezultate kada je u pitanju ukupna turistička potrošnja u Beogradu i Srbiji zahvaljujući velikom broju stranaca koji učestvuju na ovoj najznačajnijoj tradicionalnoj sportskoj manifestaciji u našoj zemlji“ – započeo je svoju prezentaciju Miodrag Popović, direktor Turističke organizacije Beograda.
„Ove godine, Beogradski maraton i Univerzitet Singidunum otišli su i korak dalje i učinili dodatni doprinos razvoju turističke privrede kroz poseban projekat koji su realizovali u prethodnom periodu. Zajednički su napravili Studiju o proceni ekonomskog uticaja Beogradskog maratona za koju verujemo da će biti stimulativna za sve one koji se ozbiljno bave turizmom u Beogradu i Srbiji“ – zaključio je svoju najavu Miodrag Popović.
„Zahvaljujemo se direktoru Popoviću i saradnicima iz Turističke organizacije Beograda na izvanrednoj saradnji i podršci koju smo imali poslednjih godina da zajednički predstavimo Beogradski maraton u svetu, ne samo kao vrhunski sportski događaj, već i kao kvalitetan turistički projekat, a Beograd kao grad otvorenog srca i poželjnu turističku destinaciju. Posebno nam je zadovoljstvo da sa ovog mesta možemo da najavimo da će jubilarni 35. Beogradski maraton biti održan za 50 dana, odnosno 15.05.2022. godine na Međunarodni dan porodice i da će posle dve turbulentne godine ponovo biti događaj koji će privući veliki broj učesnika i turista, ali koji će ostvariti i mnoge druge dobre rezultate u značajnim privrednim i društvenim oblastima kao što je to bilo i u predhodnim decenijama. Na Beogradski maraton su do sada dolazili učesnici iz preko 100 zemalja sveta, što je pokazatelj otvorenosti i kvaliteta ovog događaja od posebnog značaja za grad Beograd“ – izjavio je ovim povodom Dejan Nikolić, direktor Beogradskog maratona.
“Beogradski maraton je pored sportsko-rekreativne manifestacije i jedna od najvažnijih turističkih manifestacija u zemlji“ – istakao je docent na Univerzitetu Singidunum Dušan Borovčanin, koautor studije o proceni ekonomkog uticaja Beogradskog maratona zajedno sa Aleksom Panićem, doktorantom.
Tim istraživača sa Univerziteta Singidunum procenio je ekonomski doprinos Beogradskog maratona u periodu od 2014-2021. godine na preko 60 miliona evra i to isključivo od posete i boravka međunarodnih učesnika. Gospodin Borovčanin napomenuo je da se ukupni ekonomski efekti Beogradskog maratona ne mogu sagledati isključivo kroz direktnu deviznu potrošnju stranaca već da izuzetno značajan efekat ostvaruju i domaći posetioci kroz efekat supstitucije uvoza i izrazio zahvalnost organizatorima trke na prilici da sprovedu jedno od prvih istraživanja ove vrste u Srbiji”.