Opel Vivaro 2Novi Opel Vivaro: Praktična, elegantna kancelarija na točkovima

Stiže novi Opel Vivaro– praktičniji, efikasniji i privlačniji nego ikad pre. Druga generacija kombinuje funkcionalnost lakog dostavnog vozila sa pogodnostima udobne kancelarije na točkovima, privlačnog dizajna, poput putničkog automobila. Njegov prethodnik je već postao popularan i izdržljiv igrač na evropskom tržištu lakih dostavnih vozila, sa gotovo 600.000 proizvedenih primeraka od izbacivanja na tržište 2001. godine. Sa godišnjom prodajom od oko 50.000 vozila, on pokriva preko 10% evropskog tržišta vanova srednje veličine, čime je postao glavni igrač u Opelovom portfoliju lakih dostavnih vozila. Sada nova, druga generacija Vivara, stiže na tržište ovog leta, kako bi nastavila da niže uspehe.

On poseduje sve što je potrebno za uspeh: njegovi raznoliki modeli sada su i duži, čime je povećan teretni kapacitet, a u kabini nalazi se najmodernija multimedijalna tehnologija IntelliLink sa navigacijom koja je jednostavna za korišćenjem kao i oprema koja brzo i lako pretvara ovo vozilo u pokretnu kancelariju. Novi Vivaro je i izuzetno ekonomičan: pod haubom nalaze se potpuno novi turbo dizel motori, zahvaljujući kojima je potrošnja goriva izuzetno niska, samo 5,7 litara na 100 pređenih kilometara, a emisija CO2 iznosi svega 149 g/km –najbolje vrednosti u klasi koje povoljno utiču na i standard vlasnika, kao i na životnu sredinu.

„Vivaro se nadmeće na tržištu sa jakom konkurencijom, a kupci danas zahtevaju više od jednog lakog dostavnog vozila više nego ikad pre“, kaže Peter Kristijan Kispert, član Opelovog Odbora i potpredsednik GME zadužen za prodaju i postprodajne usluge. „Vozila moraju biti izuzetno raznovrsna i da se ponašaju kao pokretna vizit-karta, a u isto vreme sposobna da funkcionišu kao sredstvo za prevoz ljudi. Veliki raspon novog Opel Vivara nudi savršeno rešenje za sve ove potrebe. On je bitan deo naše ogromne proizvodne ofanzive, i umnogome će ojačati naš položaj u klasi lakih dostavnih vozila.“

Povezana vest:  Porast zarade i prodaje Volvoa u drugom kvartalu 2011. godine

Dva dizel motora, četiri izlazne snage: Najnovija turbo tehnologija za Vivaro

Unapređena pogonska tehnologija čini novi Vivaro ekonomičnim i snažnim vanom za sve namene. Dva potpuno nova turbo dizel motora koji nude četiri izlazne snage, omogućavaju
ubrzanje za kratko vreme, čak iako je Vivaro pod punim opterećenjem. Liniju motora čine 1.6CDTI sa 66 kW/90 ks i 85 kW/115 hp, kao i napredni 1.6 BiTurbo CDTI sa sekvencijalnim turbo punjenjem i sistemom dvostrukog hladnjaka, što daje 88 kW/120 ks i 103 kW/40 hp. Ovaj motor, budući da se napaja poomoću dva turbo-punjača koja rade istovremeno, kombinuje vrhunske performanse sa ekonomičnom potrošnjom goriva. Potrošnja u kombinovanoj vožnji sa novim turbo-dizel jedinicama smanjena je za preko jednu litru, a sa BiTurbom je čak niža od 6 litara na 100 km (preliminarni podaci). Zahvaljujući tome, Opelov uspešni univerzalac u svojoj novoj izvedbi postiže najbolje vrednosti u svojoj klasi vozila. A za one koji traže više, moguće je aktivirati i pozeban ‘eko’ način vožnje, kako bi se uštedelo još više goriva.

Novi Vivaro obezbeđuje i dovoljno snage. Sa samo 1,500 obrtaja u minuti, BiTurbo motor od 88 kW/120 ks daje impresivan obrtni momenat od 320 Nm, dok opcija s motorom od 103 kW/140 ks postiže 340 Nm.

Sa unapređenim sistemom upravljanja šasijom i brojnim drugim sigurnosnim funkcijama, novi Vivaro pouzdano koristi svoju snagu i učinkovitost. Pored ABS-a i elektronske raspodele kočione sile (EBD), vozaču podršku pruža i sistem pomoći pri naglom kočenju u slučaju nužde (Emergency Brake Assist – EBA), sistem pomoći pri kretanju na uzbrdici (Hill Start Assistant – HSA), Elektronska kontrola stabilnosti (Electronic Stability Program – ESP), sistem kontrole vuče (Traction Control – TC) kao i sistem za smanjenje mogućnosti prevrtanja vozila (Roll Over Mitigation).

Zahvaljujući novim savremenim sistemima podrške, vožnja novog Vivara je bezbednija i opuštenija. U ponudi je model sa model sa kombinovanom kontrolom vožnje i ograničenjem brzine, kao i sa sistemom Park Pilot, koji pomaže vozaču u vožnji unazad prilikom parkiranja. Vozač takođe ima i optimalan prikaz situacije iza vozila uz ugradnju zadnje kamere. Još jedan praktičan dodatak koji doprinosi bezbednosti je i veliko konveksno ogledalo koje se nalazi na suvozačevom štitniku za sunce. Ono može da se namesti tako da omogućava pregled mrtvih uglova, a u isto vreme pruža i bolju ukupnu vidljivost.

Povezana vest:  NOVI PEUGEOT salon i NOVI 308 premijerno u Novom Sadu

Savremeno pokretno radno mesto: Novi Vivaro sa mnogo prostora i praktičnih detalja

Fleksibilan, višenamenski i dobro opremljen – novi Opel Vivaro može da se konfigurište tako da odgovori na sve potrebe jednog lakog dostavnog vozila. On nastavlja uspešan koncept raznih oblika svog prethodnika, i može se pronaći kao panel van, kombi, crew van ili vozilo sa platformom. Može se pronaći i u raznim konfiguracijama, uključujući i dve dužine (D1: 4.998 mm / D2: 5.398 mm) i dve visine krova. Novi Vivaro je još bolje opremljen za tovar od svog prethodnika, jer su obe dužine vozila 216 mm duže nego ranije. To dodaje 100 mm tovarnom prostoru u oba vozila (D1: 2.500 mm, D2: 2.900 mm), i daje prostor dovoljan da u njega stave tri evro-palete, i poslažu jedna do druge. Povećan je i ukupni tovarni prostor za panel van, u rasponu od 5,2 do 8,6 m3. Tovarnom prostoru se lako pristupa zahvaljujući zadnjim vratima. Za prevoz izuzetno dugačkih predmeta, desna vrata mogu da se učvrste pod uglom od 90°, a leva vrata mogu da se zatvore nezavisno. Otvori na suvozačevom sedištu i pregradi kabine takođe omogućavaju produžavenje tovarnog prostora. Alternativno, u kombi varijanti sa kliznim bočnim vratima, moguć je udoban prevoz osam putnika u tri reda sedišta.

Kokpit u novom Vivaru izveden je na način da stvara savremen, pokretan radni prostor. Kupci mogu da biraju udobna sedišta sa podrškom u lumbalnom delu kičme koja su podesiva i po visini i po dužini. Sve glavne funkcije u kokpitu se sada nalaze u visini očiju i u optimalnom položaju, tako je postignuta primerna ergonomičnost. To uključuje praktične detalje poput centralnog prednjeg sedišta koje može brzo i lako da se transformiše u mali naslon za laptop. Stvari potrebne za posao ili drugi predmeti u svakodnevnoj upotrebi mogu se odlagati u prostorima iznad multimedijalnog sistema na centralnoj konzoli, ili u fioci ispod suvozačevog sedišta, sa prostorom za odlaganje zapremine 42 litre.

Povezana vest:  Apsolutna elektrifikacija: Svetska premijera - Opel Ampera-e u Parizu

Vivaro sada nudi optimalnu povezivost pomoću Opelovog IntelliLink multimedijalnog sistema, sa 7-inčnim tač-skrinom u boji, Bluetooth telefonskom povezivošću, audio strimingom i naprednom navigacijom sa mapama koje se mogu jednostavno ažurirati preko USB priključka. Funkcije poput automatskog upravljanja klimom i sistema otključavanja i paljenja bez ključa, povećacaju udobnost unutar kabine i lakoću korišćenja.

Jednostavno nepogrešiv: Novi Vivaro je robustan i elegantan

Praktična i udobna unutrašnjost, robusna i elegantna spoljašnjost: potpuno novi Vivaro uvodi, po prvi put, Opelovu nagrađivanu filosofiju dizajna ‘Spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti’ u segment lakih dostavnih vozila. Iz tog razloga, samo kada je u pitanju dopadljivost dizajna, čini se izvesnim da će privući nove grupe kupaca. Spoljašnjost je još elegantnija i savremenija, sa velikom istaknutom rešetkom hladnjaka, upadljivim farovima i tekućim bočnim motivom ‘oštrice’, Opelovog višestruko nagrađivanog dizajnerskog jezika. Dnevna svetla su izvedena u prepoznatljivoj Opelovoj grafici ‘krila’ i dostupna su sa novom LED tehnologijm, dajući Vivaru nepogrešiv izgled. Sa jednostavnim i praktičnim dizajnom zadnjeg dela, Vivaro demonstrira robusnost kakvu kupci očekuju od vana u svakodnevnoj upotrebi.

Kupci modela Vivaro mogu da biraju između tri varijante opreme/konfiguracije, kao i 11 boja karoserije. Odmah nakon izbacivanja na tržište dodatne specifične boje biće u ponudi za vozila posebne namene, tako da će Vivaro biti isporučivan u izvedbi savršenoj za sve poslovne i komercijalne potrebe.