Opel MokkaOpel Mokka: Novi 1.6 CDTI Whisper Diesel za SUV bestseler

Otkako je Opel predstavio model Mokka pre skoro dve godine, ovo popularno sub-kompaktno SUV vozilo je samo nizalo uspehe. Sa prodajom koja je premašila 275.000 primeraka, ovaj dvostruki osvajač nagrade za Auto godine sa pogonom na sva četiri točka je i najprodavaniji model – i u svom segmentu i u Opelovoj paleti. A sada će Mokka da pruži još više zabave u vožnji: početkom 2015. godine, biće dostupna sa Opelovim potpuno novim 1.6 CDTI turbo dizel motorom sa 100 kW/136 ks. Mokka će imati premijeru na salonu automobila u Parizu koji se održava od 4. do 19. oktobra 2014. godine.
Ovaj neverovatno kompaktni četvoro-cilindarski motor koji je već nazvan „šapćući dizelaš“ (whisper diesel) zameniće sadašnji 1,7-litarski dizel motor na liniji modela Mokka. Novi motor pruža više snage i veći obrtni momenat – 6 ks i 20 Nm više – i to uz manju zapreminu, kao i znatno manju potrošnju goriva. Uvođenje ovog visoko-tehnološkog motora pojačaće paletu pogonskih agregata za model Mokka koja se sastoji od benzinskih, dizel i TNG motora.
Živahni 1.6 CDTI je deo nove porodice Opelovih motora izrađenih u potpunosti od aluminijuma. Verzija od 100 kW/136 ks dostiže 85 ks po litri – što je rezultat bez premca u toj zapreminskoj klasi – i pruža dobar obrtni moment od 320 Nm. Ubrzanje i faktor elastičnosti obećavaju mnogo zabave u vožnji: Mokka 1.6 CDTI ubrzava od nule do 100 km/h za 9,9 sekundi, a sa 80 km/h u petoj brzini dostiže 120 km/h za samo 9,9 sekundi. Maksimalna brzina je 191 km/h. Ovaj šapćući dizelaš je takođe i neverovatno ekonomičan i bolji prema okruženju: sa Opelovim preciznim manuelnim sistemom prenosa sa šest brzina i standardnim Start/Stop sistemom, 1.6 CDTI Mokka troši samo 4,1 l/100 km u kombinovanom režimu uz emisije od samo 109 g/km CO2. To je gotovo 0,5 l/100 km goriva i 11 g/km CO2 manje nego na prethodnoj verziji od 1,7 litara. Ovaj novi dizel motor je u skladu sa strogim Euro 6 standardom, što ga po pitanju čistoće čini uporedivim sa sličnim benzinskim motorima.

Povezana vest:  Belgrade Classic Car Show powered by UNIQA

Novi nivo finoće vožnje

Konstruktori su postigli najbolji nivo buke, vibracija i finoće vožnje u svojoj klasi, što je rezultat jasnog fokusa na tih i fin rad koji je karakterisao čitav proces projektovanja, razvoja i konstruisanja ovog motora. Korišćene su napredne CAE (kompjuterski potpomognuto konstruisanje) simulacije i nekoliko krugova optimizacije kako bi se analizirale karakteristike buke svake od komponenti i pod-sistema pre nego što je izgradnja prvog prototipa uopšte i počela.
Pored brojnih mera preduzetih u cilju poboljšanja rada motora, konstruktori su se usredsredili i na smanjenje težine, koristeći alminijum umesto livenog gvožđa pri izradi bloka motora – i napravili prvi takav dizel motor proizveden u Opelu. Postolje radilice motora i glave cilindara su takođe od aluminijuma, što omogućava uštedu na težini od preko 20 kilograma.

Povezana vest:  Nova Opel Meriva je dobitnik nagrade Zlatni Volan 2010

Vrhunske komponente za najbolje performanse uz mali uticaj na životnu sredinu

Još neki od činilaca koji doprinose snazi i čistoći motora su VTG turbo punjač (turbina sa varijabilnom geometrijom) i sistem ubrizgavanja goriva sa zajedničkim kanalom koji radi pod visokim pritiskom. Injektori mogu da ubrizgavaju gorivo pri 2.000 bara, sa do 10 pulseva ubrizgavanja po radnom ciklusu motora kako bi pružili veću snagu i omogućili bolju atomizaciju goriva i bolje mešanje sa vazduhom. Kako bi Mokka bila u sklada sa Euro 6 standardom emisija, 1.6 CDTI poseduje LNT (Lean NOx Trap) sistem, koji prečišćava izduvne gasove uzvodno od DPF filtera čestica tako što zarobljava i izdvaja azotne okside iz izduvnih gasova.
Potpuno novi 1.6 CDTI motor na modelu Mokka standardno je opremljen Start/Stop sistemom i šestostepenim menjačem sa smanjenim trenjem, koji omogućava glatko i precizno menjanje brzina. Brojne promene unutrašnjih komponenata i mehanizma menjača, kao i integrisanost sistema prenosa sa vozilom, osetno povećavaju udobnost vožnje. Kombinacija turbo dizel motora i manuelnog menjača dostupna je i na verziji sa prednjom vučom i na verziji sa pogonom na sva četiri točka, dok je šestostepeni automatski menjač dostupan samo na konfiguraciji sa prednjim pogonom. Porudžbine za model Mokka sa novom generacijom motora primaće se od kraja ove godine, a u prodajnim salonima naći će se početkom 2015. godine.

Povezana vest:  49. MEĐUNARODNI SAJAM AUTOMOBILA, Srpske hostese spremne za posetioce (FOTO)