ADAM SNovi Opel ADAM S – Moderna džepna raketa sa premijum momentom

Porodica Opel ADAM se brzo ustanovila kao bestseler u segmentu malih „lifestyle“ automobila sa prodajom od 125.000 jedinica od svog tržišnog lansiranja, početkom 2013. Kada novi Opel ADAM S bude sišao sa proizvodne trake u Ajzenahu, u Nemačkoj, još jedna zvezda će biti rođena, sa misijom da nastavi uspeh Opelovog modela. Obraća se klijentima koji su u potrazi za sportskom vožnjom u agilnom, malom automobilu, dugom tek 3,71 m, i koji uživaju da pobegnu iz gradske džungle na kratke izlete, vozeći se vijugavim seoskim putevima. Novi ADAM S definitivno raspolaže svime što je potrebno za takvu vrstu avanture. Dinamična i zavodljiva džepna raketa je opremljena novim, 1,4 litarskim Turbo ECOTEC motorom (110 kW/150 hp) sa izuzetno dobrim odzivom, posebno podešenom sportskom šasijom, direktnim sportskim upravljanjem, visokoperformantnim OPC kočnicama i ESP sistemom koji može biti deaktiviran. Nudi „mišićav“ i „inteligentno agresivan“ dizajn spoljašnjosti sa premijum ambijentom i „trendi“ trkačkim detaljima, brojne opcije individualizacije, superiornu digitalnu konektivnost i mnoge atribute koji se tiču bezbednosti i komfora, uključujući Opelov nagrađivani „Side Blind Spot Alert“ (sistem upozorenja i detekcije „mrtvog ugla“).
Sportska „S“ verzija stiže na tržište kao priznanje za ekstremno uspešnu reli sezonu ADAMa. Njegova R2 reli verzija je pobedila u svojoj kategoriji u svim važnim nacionalnim šampionatima – u Nemačkoj, Francuskoj i Španiji. U Francuskoj je Šarlot Berton sa Opelom ADAM R2 osvojila titulu šampiona u ženskoj konkurenciji. Ne toliko ekstreman, više „ispoliran“, ADAM S nije trkački automobil ali nudi sjajne performanse, intenzivan osećaj i gomilu zabave.
„ADAM S je dizajniran za ljude koji žele da uživaju u sportskoj vožnji u automobilu, koji krasi jedinstven i individualan izgled. Naši inženjeri su mu obezbedili adekvatnu tehnologiju a naši dizajneri su pripremili stotine modernih, šarenolikih opcija personalizacije. Uveren sam da će najnovije izdanje porodice ADAM biti uspešno kao što je slučaj sa ostalim članovima“, izjavio je šef Opel Grupe dr Karl-Tomas Nojman (Dr. Karl-Thomas Neumann).

Povezana vest:  Istinski atleta: Nova generacija Corse OPC

Živahne performanse na svakoj vrsti puta

ADAM S dolazi sa novim 1,4 litarskim Turbo ECOTEC motorom sa 110 kW/150 ks i 220 Nm maksimalnog obrtnog momenta. To znači da po litri zapremine isporučuje više od 100 ks. Prilikom konfiguracije agregata, inženjeri su posebnu pažnju obratili na odziv da bi zabava u vožnji na krivudavim lokalnim putevima bila zagarantovana. Iz tog razloga, novi turbo motor impresionira svojom potentnošću u 2. i 3. stepenu prenosa, sa krivom obrtnog momenta skrojenom za dinamičan stil vožnje. Ubrzanja su karakteristična za mali sportski automobil – sprint do 100 km/h traje 8,5 sekundi, ali ono u čemu je ADAM S impresivan je izuzetna elastičnost. Međuubrzanje između 80 i 120 km/h u petom stepenu prenosa traje samo 7,9 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 210 km/h.
ADAMov novi motor je u skladu sa striktnim Evro 6 standardima vezanim za emisiju štetnih gasova, uparen sa Start/Stop tehnologijom. Postavka sa dve bregaste osovine omogućava konstantni promenljivi program otvaranja ventila, a turbo punjač integrisan u izduvnu granu redukuje masu i obezbeđuje kompaktno pakovanje. U brojne komponente koje su donele uštedu u masi ubrajaju se blok motora od livenog gvožđa sa šupljom strukturom rama, šuplje livene bregaste osovine i plastična usisna grana. U ovom aranžmanu, sportista u porodici ADAM troši samo 5,9 l benzina na pređenih 100 km u kombinovanom ciklusu, uz emsiju CO2 od 139 g/km

Moderan: Opelova filozofija dizajna i ambijent inspirisan „premijum prefiksom“

Dizajneri novog ADAM S modela su kombinovali odvažne, mišićave proporcije sa dinamičnom siluetom, uz precizne detalje koji karakterišu nagrađivani Opelov dizajnerski jezik. ADAM S je čvrsto „zalepljen“ za put sa širokim tragom kako prednjih tako i zadnjih točkova (1.472 i 1464 mm), što mu donosi karakteran „stav“ kada je u stanju mirovanja i bolju stabilnost kada se kreće. Kao i ostale pripadnike familije ADAM, tako i „S“ krase prepoznatljivi Opelovi elementi dizajna poput „sečiva“ u donjem delu vrata i karakteristična linija „udarnog talasa“ oko ručki na vratima. U tipično sportske komponente na ADAMu S ubrajaju se prednji spojler, stilizovani bočni pragovi, donja aplikacija na zadnjem odbojniku sa sportskim završetkom izduvne cevi i poseban zadnji spojler, pozicioniran na krovu. LED dnevna svetla u formi „krila“ krase anfas, a varijacija na istu temu se nalazi i na zadnjem osvetljenju vozila.
Da bi svako mogao da personalizuje izgled svog ADAMa S, po svom sopstvenom ukusu i nahođenju, ukupno je dostupno deset boja karoserije, od „Saturday White Fever“ bele do „I’ll be Black“ crne, preko ekstrovertne „James Blond“ žute, uz mogućnost kombinovanja sa pet boja krova, uključujući novu, jarku „Red ‘n’ Roll“ crvenu, ekskluzivno dostupnu za ADAM S. Oni koji žele da budu još primećeniji, mogu da individualizuju krov i karoseriju sa dodatnom „S“ grafikom.
Visokokvalitetni kabinski prostor ADAMa S je krajnje moderan i reflektuje sportske gene automobila, nudeći ambijent inspirisan premijum osećajem, uz naglašeno prostoran prednji red sedišta. Površine su skulpturalne, harmonične i elegantne, baš kao i kada je slučaj s ostatkom porodice ADAM. Opcioni IntelliLink info-zabavni sistem sa sedmoinčnim displejem osetljivim na dodir je idealno pozicioniran na centralnom grebenu između vozača i suvozača. Opelov nagrađivani info-zabavni sistem nudi optimalne mogućnosti konekcije. Kompatibilan je sa Apple i Android uređajima, i čini ADAM najbolje „povezanim“ automobilom u segmentu. Vozač može da koristi aplikacije poput BringGo navigacije, kao i Stitcher i Tuneln za slušanje internet radija. Integracija Apple iOS uređaja sa Intellilinkom omogućava Siri Eyes Free glasovnu kontrolu. Dodatno, DAB/DAB+ su takođe dostupni kao opcija.

Povezana vest:  Corvette Stingray kabriolet debituje u Ženevi

Nagrađivana Opelova tehnologija

ADAM S može biti opremljen Advanced Park Assist sistemom asistencije pri parkiranju, da bi se bolje snalazio u urbanim uslovima eksploatacije. Pri brzinama ispod 30 km/h, sistem identifikuje adekvatno parking mesto i automatski parkira vozilo, bez da vozač dotiče volan. Ultrasonični sistem baziran na senzorima meri paralelna i poprečna parking mesta, izračunava putanju vozila i automatski upravlja vozilom parkirajući ga na željeno mesto. Vozač kontroliše samo papučicu gasa i ručicu menjača.
Napredni sistem asistencije pri parkiranju uvek dolazi zajedno sa sistemom detekcije i upozoravanja „mrtvog ugla“ (Side Blind Spot Alert), koji je nedavno dobio Euro NCAP Advanced priznanje za naprednu bezbednosnu tehnologiju. Koristi ultrasonične senzore u cilju upozoravanja vozača na neposrednu opasnost od sudara prilikom promene vozne trake. Ukoliko elektronski „čuvari“ registruju objekat na putanji sudara, LED vizuelno upozorenje se pojavljuje u bočnim retrovizorima. Ovaj sistem funkcioniše pri brzinama između 11 i 140 km/h.

Povezana vest:  Najbolja alternativa: Opelova LPG (tečni naftni gas) i CNG (komprimovani prirodni gas) flota

Lagodan život Excellent vita

I na drugim planovima ADAM nastavlja da impresionira. Još od svog lansiranja, Opel ADAM je skupljao različite nagrade i priznanja, kako na nacionalnom, tako i na međunarodnom nivou. Između ostalih, Opelov mališan je dobio „Zlatni volan“ u više zemalja. Dobio je takođe brojne „Plus X“ nagrade za kvalitet, dizajn, inovativnost i individualizaciju u 2013. i 2014. godini, kao i „Red Dot“ priznanje za dizajn. Pored toga, Schwacke je krunisao ADAM kao „Šampiona vrednosti“ u svojoj klasi, u 2014. godini, zbog zadržavanja visokog procenta vrednosti kao polovnjaka.