Laka, lakša – nova Opel Astra
Lakša, štedljivija i kompaktnija, uz ponudu izdašnijeg unutrašnjeg prostora – sve u vezi sa novom Opel Astrom prati maksime krajnje efikasnosti. Sve komponente i elementi dizajna su u skladu sa upravo tim standardima, što je rezultiralo inteligentnim paketom „à la Astra“. Nova generacija kompaktnog bestselera, koji svoju premijeru ima na IAA u Frankfurtu (od 17. do 27. septembra), bazirana je na potpuno novoj, lakoj arhitekturi. Karoserija je primetno tanja, a pogon čine moćni, u smislu mase i emisije CO2 optimizovani aluminijumski motori. Činjenica da je nova Astra do 200 kg lakša od prethodnog modela sve govori.
Dosledan dizajn male mase: Nova arhitektura vozila
Vizionarski Monza Concept, predstavljen na IAA u Frankfurtu 2013., bio je uzor za jedanaestu Opelovu generaciju modela u nižoj srednjoj klasi. Svaka komponenta ove studije reflektuje maksimu efikasnosti. Nova Astra već sada dosledno realizuje ovu viziju: u zavisnosti od modela i nivoa opreme, najviše do 200 kilograma, a najmanje 120 kilograma je lakša od modela kojeg nasleđuje. Nova, temeljno istanjena arhitektura vozila igra odlučujuću ulogu u gubitku težine: školjka karoserije i konstrukcija su preko 20 odsto lakše, tako da je njihova masa smanjena sa 357 na 280 kilograma. Dodatnih 50 kilograma je ušteđeno na dizajniranju komponenti šasije, kroz upotrebu čelika male mase a visoke ili izuzetno visoke čvrstine, kompaktnijih delova rama šasije, kao i modifikaciji prednjeg i zadnjeg ogibljenja. Pored toga, inženjeri se nisu odlučili za kompletno profilisanje poda da bi mogli dodatno da optimizuju aerodinamiku šasije i elemenata pogonskog sistema, što je rezultiralo dvostrukom prednošću: manja masa i redukovani troškovi proizvodnje. Posledica svega je mogućnost formiranja, za kupce prihvatljivije cenovne politike.
Dalje mere optimizovanja dimenzija i mase uključuju kraće prednje i zadnje prepuste, kao i do 25 odsto lakši izduvni sistem, koji sam donosi uštedu od 4,5 kilograma. Manji točkovi i pneumatici teže do 11,5 kilograma manje. Isto se odnosi i na kočnice: kako kočioni sistem sada mora da se izbori sa manjom masom, bilo je moguće primeniti kompaktnije rešenje, čak 10 kilograma lakše, uz obezbeđivanje čak i boljih kočionih performansi nego ranije.
Gubitak težine: Motori daju svoj doprinos
Još jedan benefit, kada je efikasnost u pitanju, odnosi se na novu generaciju motora. Oni se odlikuju kompaktnim i izuzetno efikasnim dizajnom: primera radi, novi 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo motor, koji svoju premijeru ima u Astri, znatno je manje mase u odnosu na aktuelne odgovarajuće jedinice. Samo je njegov aluminijumski blok deset kilograma lakši od rešenja od livenog gvožđa, prisutnog kod prethodnika. Zahvaljujući svom kompaktnom dizajnu, najnovija generacija izuzetno modernih menjača štedi isto toliko mase.
Redukovana težina takođe doprinosi značajno poboljšanoj agilnosti. Nova Astra je zabavnija za vožnju nego ikada ranije, u isto vreme štedeći gorivo i smanjujući emisiju CO2. Novajlija sa kombinacijom 1.0 Turba i Easytronic 3.0 transmisije, jedan je od najekonomičnijih i najčistijih benzinskih modela u segmentu. Trocilindraš od 77 kW/105 ks troši u kombinovanom ciklusu samo 4,2 litre goriva na pređenih 100 kilometara, uz emisiju CO2 za primer – samo 96 g/km.
Enterijer je takođe prošao kroz „fitnes“ program. Uzmimo na primer sedišta: nakon pet godina detaljnog rada, razvojni tim je predstavio sedišta namenjena za kompaktnu klasu automobila, koja su funkcionalnija i komfornija nego ikada ranije, u isto vreme obezbeđujući više prostora i štedeći na ukupnoj masi. Ovo je omogućeno sofisticiranim metodima kalkulacije, upotrebom lakših poliuretanskih pena i čelika izuzetno visoke čvrstine, koji se nalazi ispod robusnog tapacirunga sedišta. Na taj način je ostvarena ušteda od oko deset kilograma u odnosu na prošli model, kada su prednja i zadnja sedišta u pitanju.
Inteligentno pakovanje: Lakša, kompaktnija, ali u isto vreme prostranija
Nova generacija Astre ne samo što izgleda sofisticiranije i više atletski, već je ona i kompaktnija. Sa ukupnom dužinom od 4,37 metara, hečbek sa petoro vrata je gotovo pet centimetara kraći u odnosu na model koji nasleđuje. Visine je 1,48 metara, što je 2,5 centimetra niže nego ranije, dok je širina redukovana za 0,5 centimetara na 1,81 metar. Ove dimenzije takođe imaju pozitivan efekat na masu vozila. U isto vreme, enterijer je prostraniji. Uz novodizajnirana, lakša i kompaktnija sedišta, putnici na zadnjoj klupi mogu da uživaju u 35 milimetara više prostora u pojasu nogu nego ranije. Ovo model sa petoro vrata stavlja ispred kompletne konkurencije. Razdaljina između prvog i drugog reda sedišta je povećana za 1,5 centimetara, što u velikoj meri poboljšava komfor prilikom putovanja, kao i osećaj prostranosti. Isto se odnosi i na slobodu pokreta gornjeg dela tela, bilo da se radi o putnicima na prednjim ili zadnjim sedištima. Nova Astra postavlja standarde u klasi posebno kada je reč o pojasu glava: vozač sada raspolaže sa 2,2 centimetra više prostora u pojasu glave u odnosu na prethodni model. Na taj način nova Astra uspešno ostvaruje nemoguće: lakša je, kompaktnija, ali u isto vreme nudi više prostora i komfora nego ikada ranije.