opel road
Opel CV Road Show krenuo kroz Srbiju: Opelova laka komercijalna vozila za sve vrste poslova
 
Danas je u Opelovom prodajno-servisnom centru Autopromet zvanično počeo Opel CV Road Show – karavan Opelovih komercijalnih vozila koji će pored Beograda posetiti Požarevac (08.09.2015-11.09.2015), Čačak (08.09.2015-11.09.2015), Niš (08.09.2015-11.09.2015) i potom nastaviti za Makedoniju, a zatim u Bugarsku.
Prisutnima se na početku obratio direktor Opela gospodin Dragan Nenadović koji je naglasio Opelovu nameru da ojača svoj položaj na tržištu lakih komercijalnih vozila: „Broj registracija Opelovih lakih komercijalnih vozila u prvih šest meseci 2015. je najviši u poslednjih sedam godina, sa povećanjem od 25 odsto u odnosu na isti period 2014. u Evropi. Izvanredni polugodišnji rezultati pokazuju da naša strategija u segmentu lakih komercijalnih vozila funkcioniše kako treba.“
Nakon gospodina Nenadovića, prisutima se obratio gospodin Branislav Milošević flotni menadžer Autoprometa, koji je pokazao kako svako od vozila funkcioniše u praksi. Prisutni su zatim imali priliku da se bliže upoznaju sa svakim vozilom i testiraju najzanimljivije modele.
Vivaro Combi sa novim motorom i dodatnim opcijama
 
Druga generacija Opel Vivara, bestselera marke u LCV (Light Commercial Vehicles) klasi, sa oko 50.000 proizvedenih jedinica godišnje, lansirana je u jesen 2014. Kao model za 2016., Vivaro Combi će biti dostupan sa novim turbo dizelima. Model sa 1.6 CDTI (70 kW/95 ks i 260 Nm) agregatom predstavlja osnovnu opciju. Kombinovana potrošnja od 6,2 litre, uz emisiju CO2 od 164 grama po kilometru je na istom nivou kao kod prethodnika, koji je raspolagao sa 5 ks manje. Novi 1.6 BiTurbo CDTI će biti dostupan sa 92 kW/125 ks, što takođe predstavlja povećanje od 5 ks u odnosu na prethodni model. Ovi motori proizvode 320 odnosno 340 Nm, što je dovoljno snage za obavljanje zahtevnih zadataka. Potrošnja i dalje ostaje niska: verzija sa 125 ks troši samo 5,7 litara dizela, što je ekvivalentno emisiji od 149 grama CO2 po kilometru. Snažnijoj verziji je potrebno 6,4 litra goriva, uz emisiju CO2 od 167 grama po kilometru. Sva tri motora dolaze sa Start/Stop sistemom i manuelnim, šestostepenim menjačkim kutijama, a zahvaljujući Opelovom BlueInjection SCR sistemu, svi su u skladu sa Evro 6 standardima izduvnih gasova.
Vivaro je takođe dostupan sa novim komponentama kao što je sistem ulaska i startovanja automobila bez ključa, što obezbeđuje dodatni komfor, a tu su i držač za tablet, kao i poboljšani IntellliLink info-zabavni sistem Navi 50. Elegancija enterijera je dodatno naglašena „Connect Black“ tapacirungom u antracit boji.
Sistemi asistencije za vozača i Evro 6 motor za Movano
Movano Combi i Movano Bus su takođe dostupni sa novim 2,3 litarskim BiTurbo dizel motorima u dva nivoa snage. Zahvaljujući Opelovom BlueInjection sistemu testiranja izduvnih gasova, ovi agregati su u skladu sa striktnim Evro 6 ekološkim standardima.
Najsnažniji motor u Movano Combiju sada isporučuje 125 kW/170 ks i 380 Nm maksimalnog obrtnog momenta. To je povećanje od 20 Nm i 7 ks u odnosu na prethodni Movano Combi. U isto vreme, potrošnja je redukovana za 0,1 l/100 km. Dodatni, novi 2,3 litarski BiTurbo sa 145 ks, isporučuje maksimalni obrtni moment od 360 Nm, uz smanjenu potrošnju goriva, koja u proseku iznosi 6,3 litre evrodizela na 100 kilometara.
Opel je dva krajnje efikasna BiTurbo motora namenio i za Movano Bus. Prvi dolazi u vidu 2,3 litarske BiTurbo jedinice koja zamenjuje aktuelnu perjanicu od 150 ks u Movano Busu. Novi agregat raspolaže maksimalnim obrtnim momentom od 380 Nm, što je poboljšanje od 9 odsto. Pored toga, BiTurbo sa 107 kW/145 ks, sa maksimalnim obrtnim momentom od 360 Nm, takođe će biti dostupan za modelnu 2016. godinu.
Svi novi motori dolaze sa Start/Stop sistemom, uz dodatni ECO režim vožnje koji aktivira vozač, u kombinaciji sa manuelnom šestostepenom transmisijom. Paket sistema asistencije vozaču dostupan za Movano nudi viši nivo komfora i bezbednosti. Sistem asistencije dugih svetala (High Beam Assist), svetla za maglu, sistem asistencije izlaska iz vozne trake (Lane Keep Assist) i putni računar, čine vožnju prijatnijom i opuštajućom.
Novi dizel za Combo sa poboljšanim performansama i redukovanom potrošnjom
Poboljšane performanse u kombinaciji sa smanjenom potrošnjom i boljim ekološkim atributima su ključne vrednosti novih motora u Opel Combo Touru. Evro 6 turbo dizeli u vidu 1,6 litarskog CDTI sa 70 kW/95 ks i 88 kW/120 ks, zameniće odlazeće jedinice sa 66 kW/90 ks i 77 kW/105 ks. Oba nivoa snage su opciono dostupna sa ili bez ecoFLEX tehnologije, uključujući i Start/Stop funkciju. Inženjeri su uspeli da povećaju snagu za 5 „konja“ i smanje potrošnju ecoFLEX varijante (95 ks), uz prosečnu potrošnju goriva redukovanu sa 5,0 na 4,7 litara dizela, što je ekvivalentno 124 grama CO2 po kilometru. Snaga potentnijeg motora je povećana za, ni manje ni više, nego 15 ks. Potrošnja goriva ecoFLEX verzije je redukovana sa 5,2 na 4,7 litara, a emisija CO2 sa 138 na 124 grama po kilometru. Pored Start/Stop sistema, ecoFLEX tehnologija novih motora uključuje i novi, inteligentni alternator sa rekuperacijom kočione energije, podesivu uljnu pumpu, ulje niskog trenja, uz pneumatike sa niskim koeficijentom otpora pri kotrljanju i aerodinamički paket. Sve navedeno pomaže redukciji emisije štetnih gasova.
Fabričke konverzije: Kamionet, kiper, sandučar i posebna oprema
Fabričke konverzije sa kojima se isporučuje model Movano obuhvataju kamionete, sa neklizajućim drvenim podom za teret, i trostrane kipere sa zadnjim otvaranjem sa čeličnim patosom. Oba modela imaju čeličnu plastificiranu platofrmu, tamno sive boje, aluminijumske bočne stranice i zadnja vrata, integrisane tačke za fiksiranje tereta, zaštitu kabine sa držačima stepenica i bočnu zaštitu donjeg dela vozila. Za slučaj intenzivne upotrebe, kiperi mogu  biti snabdeveni čeličnim bočnim i zadnjim stranicama.
Posebne opcije uključuju i zadnji nosač za merdevine i postavljenu kutiju sa alatom. Produženi interfejsi i sklopovi kablova za zadnja svetla omogućavaju integraciju sa električnim sistemom vozila. Ove konverzije se mogu kombinovati sa pogonom na prednje ili zadnje točkove, dajući korisnu nosivost do 1.884 kg.
Visoko kvalitetne sandučne karoserije sa lakim aluminijumskim ramom i sintetičkim panelima takođe su dostupni za model Movano u veličinama od 20 ili 22 m3, sa odbojnicima za vetar radi poboljšanja aerodinamičnosti i i smanjenja potrošnje goriva, ili sa protorom za odlaganje u gornjem delu kabine, sa opcijom pristupa iz unutrašnjosti. Standardna oprema uključuje dvokrilna zadnja vrata sa otvaranjem pod uglom od 270 stepeni, neklizajući patos i bočnu zaštitu donjeg dela vozila. Enterijer je (zavisno od tržišta) ili aluminijumski ram sa 3 obložene aluminijumske trake za fiksiranje tereta, ili obložen šperpločom sa trakom za fiksiranje tereta na polovini visine oko enterijera.
 
Vivaro i Movano panel vanovi mogu biti i fabrički adaptirani radi ugradnje duple kabine, sa bočnim prozorima za putnike nazad i znatnim prostorom za teret u zadnjem delu. Velik broj opcija opreme za panel van uključuje, zavisno od modela: mreže za teret, teleskopski podesive blokirajuće šipke, krovne prozore, neklizajući drveni patos, panelne obloge na bočnim stranicama, bočne i podne šine, kompletnu opremu za enterijer za Combi varijante, ručice za hvatanje, dodatne grejače, parking grejače sa tajmerom i daljinskim upravljačem, drugi akumulator – i još mnogo toga.
Radi odgovora na specifične zahteve koji nisu obuhvaćeni onim što isporučuje fabrika, brojne konverzije i adaptacije, koje su sertifikovane od strane Opela, mogu se naručiti kod prodavaca Opela/Vauxhalla. Ove modele proizvodi mreža specijalizovanih dobavljača, od kojih su mnogi prisutni na glavnim tržištima.
 
Tekući program sertifikacije krenuo je početkom prošle godine, tako da je oko 100 različitih konverzija već sertifikovano od strane Opelovog tima za konverzije. Njih trenutno isporučuje oko 50 partnera za konverziju širom Evrope, a, do kraja 2013. godine Opel planira da sertifikuje bar još 100 konverzija uz povećanje broja preporučenih specijalista za konverziju.
 
Kod svih vozila, konverzije sertifikovane od strane Opela uključuju postavljanje nosača i polica za van, hlađene ili izoterm karoserije za higijenski prevoz namirnica u skladu sa propisima EU, kao i posebne konfiguracije dostavnih vozila. Tu su i posebne adaptacije za potrebe hitnih službi (policija, hitna pomoć i vatrogasci) i za prevoz putnika u invalidskim kolicima, sa rampama, dizalicama i zadnjim vratima.
Vivaro i Movano mogu biti opremljeni različitim specifikacijama kao vending vanovi, ili bočnim nosačima za prevoz stakla i velikih panela, ili kao posebni vanovi za prevoz putnika. Druge ugovorene modifikacije za Movano uključuju posebne sandučne karoserije, u veličinama i specifikacijama koje fabrika ne isporučuje i različite zadnje platforme, karoserije kipera i kamioneta sa lakim kranom i posebna rešenja za odlaganje materijala i alata. Movano može biti izmenjen u model niskog utovara za prevoz automobila, model za prevoz konja, školski autobus, ili biti opremljen ‘cherry picker’ hidrauličnom platformom. Na raspolaganju je vazdušno vešanje, a, kada je potrebna dodatna vučna sila, moguć je i pogon na sve točkove. Pored mnogih fabričkih formata, dogovorene modifikacije za Combo uključuju i posebne niskopodne konverzije, poput WAV (vozilo dostupno invalidskim kolicima) za prevoz osoba sa invaliditetom.
 
Prednosti konverzija sertifikovanih od strane Opela
 
Izborom konverzije koju je obavilo treće lice sertifikovano od strane Opela, kupac može očekivati pogodnosti slične onima koje nude proizvodi koje se isporučuju iz fabrike. Opelova standardna 24-mesečna garancije neograničena kilometražom i dalje važi za osnovni model, dok se od firme koja vrši konverziju očekuje da ponudi odgovarajuću garanciju za izvršene modifikacije.
 
Proces sertifikacije podrazumeva da Opelovi inženjeri za LCV konverziju ocenjuju integrisanost vozila i postepeno odobravaju faze proizvodnje vozila, gde je to potrebno. Uručivanje ugovora i izdavanje sertifikata konverzije potvrđuju pridržavanje Opelovih smernica za konverziju i standarda kvaliteta.
 
Kao i kod fabričke konverzije, kupac ostvaruje prednosti rešavanja svih pitanja na jednom mestu, sa skraćenim vremenom isporuke. Konverzija se konkretizuje i naručuje preko prodavaca Opela/Vauxhalla, tako da osnovni model može biti upućen firmi koja vrši konvrziju dorektno iz fabrike, a potom prodavcu radi isporuke kupcu. U najvećem broju slučajeva, biće izdat samo jedan račun od strane prodavca Opela/Vauxhalla. Na raspolaganju su i Opelovi lizing i finansijski aranžmani, podložni uslovima na tržištu, a sertifikovana vozila se kvalifikuju za potpunu postprodajnu i servisnu podršku od prodavaca Opela/Vauxhalla, tako da firma koja je izvršila konverziju preuzima odgovornost za modifikacije.
Povezana vest:  Opelov odbor odobrio petu generaciju modela Corsa