Otkrivanje nove Astre-2015-dec

Premijera nove Opel Astre u Srbiji

Nova Astra, koja predstavlja jedanaestu generaciju Opelovog modela u C segmentu sinoć je zvanično predstavljena u begoradskom hotelu Radisson Blu Old Mill. Ovim modelom Opel je pokazao da je spreman za novo poglavlje kada je u pitanju istorija bestselera iz niže srednje klase. Nova generacija Astre je bazirana na potpuno novoj arhitekturi male mase, koja će biti pogonjena isključivo novom generacijom agregata, i nudi komponente i sisteme poznate iz viših segmenata automobila. Nova Astra kombinuje efikasnost sa elegancijom i redefinisaće segment kompaktnih automobila kada su u pitanju inovacije koje poseduje.
„Astra potvrđuje Opelovu poziciju lidera u segmentu kompaktnih automobila“, rekao je direktor Opela za Srbiju, Crnu Goru, Makedoniju, Albaniju i Bugarsku, gospodin Dragan Nenandović „Ona poseduje brojne nove tehnologije i sisteme asistencije iz luksuznijih segmenata koji podižu komfor i bezbednost Astrinih putnika na viši nivo. Siguran sam da nova Astra uznemiruje premijum klasu.“

Štednja tamo gde je potrebna: Nova arhitektura

Lakša, štedljivija i agilnija, a u isto vreme komfornija – nova Opel Astra zadovoljava sve ove zahteve zahvaljujući svom uspešnom „fitnes“ programu. Vizionarski Monza koncept, otkriven na Salonu automobila u Frankfurtu 2013., bio je uzor u stvaranju jedaneste generacije Opelovog kompaktnog modela. U zavisnosti od modela i nivoa opreme, biće od 120 do 200 kg lakša u odnosu na odlazeći model. Potpuno nova mehanička platforma igra glavnu ulogu u redukciji mase. Svaka komponenta je proverena po pitanju kompaktnog dizajna i upotrebe lakih materijala. Masa „školjke“ je smanjena za 20 odsto, sa 357 na 280 kilograma. Pored toga, dodatne mere primenjene na šasiji su rezultirale sa dodatnih 50 kilograma uštede, što uključuje upotrebu čelika visoke i izuzetno visoke čvrstoće i smanjene mase, kompaktnih podšasija, kao i redukovanje mase na prednjoj i zadnjoj osovini.
Krajnji rezultat ovog fitnes programa: agilnost i komfor u vožnji nove Astre su poboljšani. Ona ima bolji odziv, bolje prolazi krivine i pruža mnogo direktnije sveukupno vozačko iskustvo. Ukratko, nova Astra je zabavnija za vožnju nego ikada ranije.

Samo najbolje: novi pogonski portfolio

Agregati u novoj Opel Astri podržavaju ovu tvrdnju. Ispod haube svake nove Astre, naćiće se po jedan član potpuno novog porfolija motora. Izlazna snaga ide u rasponu od 70kW/95 ks do 147 kw/200 ks. Dizel i benzinski motori sa zapreminom do 1,6 l imaju tri zajedničke osobine: kombinuju vrhusku efikasnost sa izuzetnim odzivom i kulturom rada.
1.6 CDTI sa širokim rasponom izlaznih nivoa snage, startujući sa 70 kW/95 ks, pokriva dizel ponudu, dok je 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo (77 kW/105 ks) osnovni benzinski motor. Glavna atrakcija u ponudi motora kada je Astra u pitanju je potpuno novi 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, četvoroclindarska jedinica iz iste porodice kao i manji jednolitarski, ali u isto vreme moćni, trocilindarski agregat. Ovaj motor, u potpunosti napravljen od aluminijuma, svoju premijeru će imati sa 107 kW/145 ks. Impresionira svojim dinamičkim odzivom i visokim performansama, uz smanjenu potrošnju goriva. Motor raspolaže maksimalnim obrtnim momentom od 250 Nm već pri niskim obrtajima. Maksimalna snaga je dostupna između 1.800 i 4.000 o/min – što je savršeno za pružanje zadovoljstva u vožnji u kombinaciji sa efikasnošću. Zahvaljujući svojoj konstrukciji, novi 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo dodatno doprinosi manjoj masi vozila. Samo aluminijumski blok teži deset kilograma manje u odnosu na jedinicu od kovanog čelika, prisutnu kod aktuelnog 1,4 litarskog turbo agregata.

Povezana vest:  Chevrolet poklonio svoj prvi automobil SOS Dečijem selu u Kraljevu (FOTO)

Gde se atletski dizajn susreće sa prostranošću: Savršena Astrina simbioza

Evolucija filozofije Opelovog dizajna „Gde se vajarsko umeće susreće sa nemačkom preciznošću“, nameće da nova Astra privlači pažnju više novom, izraženijom atletskom pojavom, nego mišićavim izgledom. Opelova „munja“ je u centru hromirane pregrade na masci hladnjaka, a karakteristično „sečivo“ se pruža prema nazad, što novu Astru odmah čini prepoznatljivim članom Opelove porodice. Prednja svetla se utapaju u masku hladnjaka sa kojom čine grafičku celovitost. Najprimetniji dizajnerski element je podeljeni C stub, koji kreira impresiju plutajućeg krova. Igra svetlosti i senki je dodatno naglašena horizontalnom prečkom iznad logoa marke, koja povezuje zadnja svetla. Astra ne izgleda manja, ona jeste manja. Sa ukupnom dužinom od 4,37 metara, gotovo je pet centimetara kraća u odnosu na prethodni model. Sa visinom od 1,46 metara, takođe je i 2,6 cm niža. Sve ovo je imalo uticaj na aerodinamiku i efikasnost, jer koeficijent otpora vazduha nove Astre iznosi ispod 0,30.
Manja spolja ali veća unutra – Opelovi inženjeri su odgovorni za ovo uspešno ostvarivanje nemogućeg. Međuosovinsko rastojanje možda jeste smanjeno za dva centimetra, ali je količina prostora unutar vozila porasla. U kombinaciji sa novodizajniranim sedištima, putnici na zadnjoj klupi mogu da uživaju u dodatnih 35 milimetara prostora u pojasu kolena. Pored toga, udaljenost između prednjih i zadnjih sedišta je takođe povećana, što poboljšava komfor i osećaj prostranosti. Visokokvalitetan kokpit i instrument tabla uspešno prenose karakteristike dizajna spoljašnjosti u enterijer, na taj način kompletirajući uvođenje nove generacije stajlinga u novu Astru. Glavnu karakteristiku čine čiste površine, što se reflektuje manjim prisustvom kontrolnih prekidača i dugmića, uz veliki kolor displej osetljiv na dodir, koji se nalazi na vrhu centralnog grebena.

Povezana vest:  Opel Astra ecoFlex sada sa Start/Stop tehnologijom i samo 104 g/km emisije CO2

Sjajna konektivnost

Svi novi modeli se drže sledećeg principa: Opel je demokratizovao tehnologije i inovativne sisteme iz viših segmenata, Opel čini inovacije priuštivim. Nova generacija IntelliLink info-zabavnog sistema svoju premijeru proslavlja zajedno sa novom Astrom. Obzirom da je kompatibilan sa Android Auto i Apple CarPlay sistemima, u potpunosti uvodi svet mobilnih telefona u automobil, i u C segment vozila. Svaki od sistema se zasniva na aplikacijama na koje se korisnici najčešće oslanjaju. Android Auto se zasniva na Google mapama, Google Now, mogućnošću glasovnog komuniciranja sa Googleom, kao i grupi rastućih domena, prvenstveno onih vezanih za slušanje muzike i slanje poruka, gde se ističu WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify, kao i plejeri za slušanje muzike sa interneta. Kompletna lista podržanih aplikacija je prisutna na Android.com/auto. Apple CarPlay izdvaja aplikacije iPhonea kojima želite da pristupite tokom vožnje i prikazuje ih na displeju vozila, na inteligentan i jednostavan način. Na taj način vozač može da obavlja pozive, šalje ili prima poruke i sluša muziku, ili putem ekrana osetljivog na dodir ili glasovne komande putem Siri aplikacije. Apple CarPlay podržava aplikacije vezane za telefon, poruke, mape, muziku kao i spoljnje aplikacije, kompatibilne sa sistemom. Kompletna lista aplikacija može da se pronađe na Apple.com/ios/carplay. Funkcije mogu da se kontrolišu putem velikog, razmere do osam inča, ekrana osetljivog na dodir, lociranog na centralnom grebenu, preko komandi na volanu (jačina) ili putem glasovne komande.

Premijum tehnologije u kategoriji kompaktnih automobila: IntelliLux LED® i „kompanija“

Ovo je apsolutni novitet i izuzetna bezbednosna komponenta u novoj Astri. Opel je patentirao revolucionarno, potpuno LED matriks osvetljenje nove generacije, koje obezbeđuje vožnju bez neželjenih „blicanja“ zbog dugih svetala, što je sistem po prvi put prisutan u C segmentu, i to u novoj Astri.
Novo osvetljenje se sastoji od 16 LED segmenata, po osam na svakoj strani vozila. LED matriks sistem automatski i konstantno prilagođava dužinu i distribuciju svetlosnog snopa, u svakoj saobraćajnoj situaciji. U tom procesu, funkcioniše zajedno sa Opel Eye prednjom kamerom. Čim vozilo napusti urbano orkuženje, duga svetla se automatski aktiviraju, i ostaju aktivna. Pri brzini od 80 km/h, vozači u ovom slučaju detektuju objekte kraj puta 30 do 40 metara ranije nego što je to slučaj sa konvencionalnim halogenim ili ksenonskim svetlima. Ovo obezbeđuje dodatnih 1,5 sekundi za reakciju. Zaslepljivanje drugih učesnika u saobraćaju takođe nije problem. Kada kamera detektuje izvor svetla od vozila iz dolazećeg ili odlazećeg smera, individualne LED diode u datoj zoni se deaktiviraju, jednostavno „iskrojivši“ željenu osvetljenu zonu oko vozila. Ostatak puta i okruženja ostaju izuzetno dobro osvetljeni. Sa ovim stepenom preciznosti i prilagođavanja, LED matriks sistem osvetljenja podiže ovu tehnologiju na viši nivo.
Ne samo da ovaj sistem osvetljava okruženje sjajnije nego konvencionalni sistemi, već on takođe pruža mnogo duži radni vek u odnosu na halogene i ksenonske farove. Još jedna prednost se ogleda u tome što mehaničke kretnje unutar kućišta više nisu potrebne – individualni LED segmenti se pale ili gase u odnosu na datu situaciju, što takođe doprinosi dužem veku trajanja.
Pored IntelliLux LED® sistema budući kupci Astre mogu da očekuju čitav niz bezbednosnih sistema, sistema asistencije i unapređenja komfora. Mnoge od ovih stvari su neprikosnovene u C segmentu. Asistencija detektovanja saobraćajnih znakova i držanja vozne trake sa sistemom upozorenja izlaska iz vozne trake, uz indikaciju udaljenosti na vozilo ispred sa sistemom upozorenja od opasnosti od sudara, ne samo da vožnju nove Astre čine komfornijom, već i bezbednijom. Tempomat sa limiterom brzine osigurava da se brzina kretanja održava u legalnim okvirima. Sistem napredne asistencije pri parkiranju doprinosi komforu i može da parkira automobil prostim pritiskom na dugme. Zadnja kamera se aktivira onog momenta kada je ručica menjača u poziciji za vožnju unazad. Detektor „mrtvog ugla“ prepoznaje objekte unutar radijusa od 3 metra sa obe strane vozila i iza vozila, u slučaju kada su skriveni od vidnog polja vozača.
AGR sedišta, testirana i ergonomski sertifikovana, takođe predstavljaju izuzetnu komponentu. Ona nastavljaju Opelovu tradiciju vezanu za sjajna, ergonomska sedišta, a sada dolaze sa dodatnim poboljšanjima što se komfora tiče. Sa novom Opel Astrom se u ponudu stavljaju vozačka sedišta podesiva u čak 18 smerova. Ona poseduju funkcije masaže, ventilacije i podešavanja širine. Putnici pozadi takođe mogu da očekuju poboljšan komfor, sa dva grejana naslona, koja dolaze kao opcija.
Nova Opel Astra je iz svega navedenog ne samo bezbednija, komfornija, atraktivnija i modernija nego ikada ranije, ona je takođe lakša, agilnija, aerodinamičnija i efikasnija u svakom smislu reči. Ona predstavlja Opelov put u budućnost.

Povezana vest:  Audi "dodaje gas" kako bi pretekao BMW