AUTOMOBILISTI U ZIMSKOJ DOKOLICI NA KARTODROMU

Jedan at i tuce jahača

 

oktavijaU časovima teške dokolice, dok čekaju „svečano” proglašenje najboljih u auto karting sportu zemlje Srbije za aktuelnu sezonu, prestonički automobilisti provode nedelju na kartodromu. Ko od malih nogu nauči da vikendom nije kod kuće u vreme ručka, sigurno je negde, gde se jako oseća miris benzina, ulja, prepaljenih kočnica i istrošenih pneumatika.

Todor Stamenković Toša idejni tvorac razbijanja zimske dokolice ujedno je i vlasnik škode okatvije, koju rado ustupa drugarima da se na kartodromu Ada Huja međusobno ogledaju u umeću vožnje protiv štoperice. Jedan leteći i dva brza kruga mereni su savremenim spravama, tako da se mogućnost greške odbacuje. Jedan „metalni konj” i 12 zimskih vozača, smenjivali su se u krug, pa dok Čeh izdrži.

Povezana vest:  Spremni za proleće sa Opelovom FlexFix tehnologijom za bicikle

– Šta drugo da radimo tokom zime, već da vrebamo svaku priliku da se dobro zabavimo. Evo, već drugu nedelju nas nekolicina, vozimo oktaviju na Huji, merimo vreme, prekraćujemo zimsku dokolicu i prozivamo se do iznemoglosti. Vrlo je bitno, kako se ko vozi, a ove druge nedelje čak tri vozača posle tri kruga imali su identična vremena, Napeto, nema šta – ozbiljno komentariše Todorović.

I da nije crvena, od siline, brzine i zimskog vazduha pocrvenela bi škoda oktavija. Jedna od čuvenih škoda koja je vožena, na okatvija kupu, krajem devedesetih godina, prošloga veka. Jeste stara, ali ide za sve pare. Jedina nepoznanica za sve je, koliko snage ima, ali ni za to mnogo ne haju dok, mogu na njoj da se smenjuju.

Povezana vest:  Spyker Cars finalizovao kupovinu Saab-a

– To je ona oktavija sa kupa, koja bi fabrički u 1.8 litarskom motoru sa 20 ventila, trebala bi da ima 125 konjskih snaga. Ali, to je bivša Čede Brkića sprava, tako da smo u njoj malo toga serijskog našli. Neki viška konjići su u međuvremenu „pocrkali”, tako da se otprilike svima svede na isto – jasan je Toša.

Još uvek nenadmašan je Dejan Stojić, koji krug vozi za 44,61 sekundu. Mogućnost da oktavija ostane ista, posle silnih krugova i mnogo vozača je, mala, ali to veseloj ekipi ne smeta.

Povezana vest:  Opel u Birmingemu: Svetska premijera novog Vivara i Movana

– Nema tu mnogo razlike, praktično svima je isto, pa ko bolje odradi svoja tri kruga. Napred smo montirali slikove, pozadi komercijalne pneumatike, jer je tako realno za ovakvu vrstu staze. Tako auto funkcioniše, dok ima goriva, zatim sledi kraći ulazak u boks, da promenimo mesta slikovima, sipamo benzina i ponovo na stazu do mraka – veli Stojić.

Ispod 45 sekundi, pored Stojića, druge nedelje zaredom vozili su: Dragan Filipović 44,81, Vladimir Zečević 44,90 i Sale Kokotović sa 44,98. Klub 45 sekundi predvode Ivan Mandić i Rade Đenić, dok Vlada Petrović ima 45,14, a Todor Stamenković 45,29.