Mokka X

Sada još više u avanture – nova Opel Mokka X

Još od lansiranja 2012., Opel Mokka je u neprestanom jačanju i usponu. Sa svojim perfektnim dimenzijama (4,28 metara dužine), sportskim izgledom i podignutom pozicijom sedenja, ovaj SUV iz B segmenta je u potpunosti u duhu vremena i već je poručen u više od 500.000 primeraka širom Evrope, što ga čini jednim od najpopularnijih modela u ovoj klasi automobila. Sada nova Opel Mokka X nastoji da još više dobije na popularnosti. Svoju svetsku premijeru će proslaviti uskoro, na Salonu automobila u Ženevi (od 3. do 13. marta 2016.), a na tržište će stići ove jeseni sa svežim ali prepoznatljivim dizajnom spoljašnjosti, novim enterijerom i izvanrednom novom generacijom info-zabavnih sistema, što će ovaj model učiniti jednim od najbolje povezanih terenskih lepotana na tržištu. Pored nedavno lansirane nove generacije 1,6-litarskih „bešumnih dizela“, nova Mokka X će takođe proširiti svoju benzinsku ponudu sa novom generacijom 1,4-litarskog Direct Injection Turbo agregata, koji će doći u kombinaciji sa automatskom transmisijom, Start/Stop sistemom i pogonom na sve točkove.

Odvažan i avanturistički stav

Ova Mokka može biti etiketirana kao jedan od simbola Opelovog uspešnog povratka koji je na snazi proteklih godina. Opelov subkompaktni SUV je privukao veliki broj novih kupaca, kojima je imponovao karoserijski stil SUV-a, kombinovan sa stilski izražajnim dizajnom, sportskim, avanturističkim duhom i odličnim terenskim mogućnostima. Nova Mokka X će biti prvi model koji će uvesti identifikacionu oznaku u ovaj segment za buduće Opelove SUV i krosover modele. Reč je o oznaci „X“ koja naglašava više avanturistički i robusniji aspekt ličnosti Opelovog krosovera, svojstven za tradicionalnije karoserijske stilove.

Novi dizajn spoljašnjosti Mokke X odiše odvažnim stavom. Novi izgled prednjeg dela je u skladu sa Opelovim novim dizajnom, uključujući horizontalnu masku hladnjaka u formi krila i oštar potpis u obliku dvostrukog krila u vidu LED dnevnih svetala. Anfas je takođe dobio preciznije i elegantnije urađene površine sa manje plastičnih insertacija. Ovo je Mokki X dalo širu, čvršću i snažniju pojavu. Tema se nastavlja pozadi sa novim potpisom u vidu dvostrukog krila, ovoga puta u signalnim svetlima, opciono dostupnim u LED tehnologiji. Bokovi su zadržali lepo oblikovane i elegantne forme, ali i sportsku notu sa mišićavim i atletskim donjim linijama karoserije, čiji efekat pojačava tipično Opelovo „sečivo“, koje se pruža ka gore prema zadnjem delu vozila. Nove jarke boje poput „Amber Orange“ narandžaste ili „Absolute Red“ crvene, dodatno doprinose poželjnosti Mokke X. Što se unutrašnjosti tiče, ambijent Mokke X je u potpunosti redefinisan. Kompletno nova armaturna tabla, inspirisana novom Astrom, ima ovde svoju premijeru. Novi panel instrumentacije je organizovan oko horizontalnije oblikovanih elemenata. Izgleda jednostavnije i čistije, a u isto vreme oštrije i preciznije kada je reč o završnoj obradi. Centralni greben je u potpunosti iznova razvijen, oko sedmoinčnih i osmoinčnih ekrana nove generacije info-zabavnih sistema, osetljivih na dodir. Ovo rešenje impresionira svojom rafiniranom elegancijom i čistijim dizajnom sa manje dugmića – mnoge funkcije su sada dostupne preko kapacitivnih ekrana osetljivih na dodir.

Povezana vest:  PARISKI SAJAM AUTOMOBILA, Opel nastavlja dalje

Novi šestostepeni automatik sa adaptivnim pogonom na sve točkove

Nakon uvođenja nove generacije 1,6-litarskih „bešumnih dizela“ sa 81 kW/110 ks i 100 kW/136 ks, pogonski portfolio ovog Opelovog SUV-a će biti proširen i što se benzinaca tiče. Nova generacija 112 kW/152 ks 1,4-litarskog Direct Injection Turba, koji je nedavno debitovao u novoj Astri, biće dostupna u kombinaciji sa šestostepenom automatskom transmisijom, Start/Stop sistemom i adaptivnim pogonom na sve točkove (emisija CO2 i prosečna potrošnja goriva po preliminarnim podacima iznose: 154 g/km, 6,6 l/100 km). Tehnologija pogona na sve točkove sa elektromagnetnim kvačilom sa više lamela je inteligentna i efikasna. Kada je vozna površina suva, prednji točkovi pogone vozilo, što znači da potrošnja goriva ostaje niska. U zavisnosti od uslova na putu, pogonska snaga se neprimetno može prebaciti sa 100 odsto prednjeg pogona na suvim putevima, na maksimalnu distribuciju obrtnog momenta u vrednosti 50 odsto napred i 50 pozadi, u slučajevima kada je primera radi, put prekriven debelim slojem vode.

Povezana vest:  Kompaktna zvezda povezanosti: Nova Astra sa Opel OnStar i IntelliLink sistemima

AFL LED prednja svetla i nova generacija Opel Eye prednje kamere poboljšavaju bezbednost

Pored pogonskog sistema na sve točkove, Opelovi inženjeri su još jednom ispoštovali Opelovu strategiju kada je reč o inovativnim tehnologijama, dostupnim širokoj grupi kupaca, i to uvođenjem adaptivnih LED farova (Adaptive Forward Lighting LED). Novi AFL LED sistem automatski prilagođava osvetljavajuće obrasce aktuelnoj situaciji prilikom vožnje, tako da pruža najbolje moguće performanse bez da zaslepljuje ostale učesnike u saobraćaju. Poseduje devet različitih funkcija/obrazaca osvetljenja, kao štu su gradsko svetlo, svetlo za otvoren put, turistički režim, funkcija za prolaske krivina, podržavajuće/manevarsko svetlo i svetlo za režim stajanja (eko). Ovaj LED sistem zamenjuje prethodni BiXenon AFL. S jedne strane, LED tehnologija obezbeđuje kvalitet osvetljenja koji omogućava viđenje „pravih“ boja, što doprinosi vizuelnom komforu. Pored toga, s obzirom na to da nema mehaničkih operacija unutar kućišta svetala, ona su brža i preciznija u reakciji, a isto tako i veoma pouzdana u dužem vremenskom periodu.

Dalje, nova generacija Opel Eye prednje kamere sa višom rezolucijom i moćnijim procesuiranjem slike ima pozitivan uticaj na sve funkcije koje podržava, uključujući asistenciju dugih svetala (High Beam Assist) LED AFL sistema osvetljenja. Indikacija rastojanja napred (Following Distance Indication) koristi prednju kameru da detektuje vozila ispred koja su u pokretu, a upozorenje prednjeg sudara (Forward Collision Alert) je sada poboljšano reflektivnim LED displejem za upozorenje (LED Alert Display). Kada se rastojanje između automobila i vozila ispred prebrzo smanjuje, crvene LED diode se reflektuju u vetrobranu. Pored toga, zvučno upozorenje obaveštava vozača da je kočenje neophodno. Upozorenje neželjenog izlaska iz vozne trake (Lane Departure Warning) se automatski aktivira pri brzinama preko 60 km/h i upozorava vozača u slučaju da nenamerno izlazi iz vozne trake, i to putem vizuelnog signala na instrument panelu i zvučnog upozorenja.

Povezana vest:  50. MEĐUNARODNI SALON PRIVREDNIH VOZILA „BEOTRUCK 2012“

Najbolje povezani i najkomforniji automobil u segmentu

Baš kao i nova Opel Astra, Mokka X će biti dostupna sa svim Opel OnStar servisima odmah nakon premijere. Pored toga, dve verzije nove generacije IntelliLInk info-zabavnog sistema će proslaviti svoju premijeru u Mokki X. IntelliLink će uvesti svet pametnih mobilnih telefona u automobil, kako preko Apple CarPlay, tako i Android Auto funkcije.

Sem što je najbolje povezani automobil u B SUV segmentu, nova Mokka X može takođe da se pohvali time što je jedna od najkomfornijih. Kao što je slučaj sa većinom Opelovih modela, AGR (Ekspertska kampanja za zdravija leđa) testirana i sertifikovana ergonomska sedišta, jedinstvena u ovom segmentu, učiniće duga putovanja i ekskurzije po teškom terenu krajnje prijatnim. Mokka X je takođe dobila još jednu komponentu zaduženu za komfor: Otvaranje bez ključa (Keyless Open and Start). Stvar je u tome što vozač ne mora aktivno da pritisne dugme da bi otvorio ili otključao svoj automobil. Sve što treba da „uradi“ je da zadrži ključ u džepu ili tašni i pritisne malo dugme na bilo kojoj ručki vrata da bi aktivirao ili deaktivirao pristup putničkom odeljku ili prtljažniku vozila. Interfejs vozila za stavljanje motora u pogon takođe funkcioniše bez ključa.

Sa svojim novim dizajnom, upotpunjenom pogonskom paletom, dokazanim terenskim sposobnostima, sjajnom ponudom kada je reč o konektivnosti i izvanrednim kvalitetima koji se tiču komfora, nova Mokka X stiže sa sjajnim preduslovima za nastavak pobedničkog puta svog prethodnika, koji je između ostalog osvojio dva priznanja za „Automobil godine sa pogonom na sve točkove“ i dve titule „Kompanijskog automobila godine“ u Nemačkoj.