Koje su dve glavne prepreke koje sprečavaju da električni pogon postane konvencionalna opcija za vlasnike automobila? Sasvim jasno, zabrinutost u vezi sa autonomijom je problem broj jedan za potencijalne kupce. Opel je uspešno eliminisao te brige, predstavivši revolucionarnu Amperu-e na Salonu automobila u Parizu prošlog meseca. Sa voznom autonomijom od preko 500 kilometara (električni pogon, merenje bazirano na Novom evropskom testnom ciklusu u kilometrima: >500, preliminarne vrednosti), ova zvezda salona je nadmašila svog najbližeg, aktuelnog rivala u segmentu za najmanje 100 kilometara. Druga glavna prepreka se odnosi na pitanje gde se mogu puniti baterije vozila na električni pogon?
Kao što je najavljeno tokom Salona automobila u Parizu, tridesetominutno punjenje sa 50 kW DC brzim punjačem će obezbeđivati dodatnih 150 kilometara vožnje (prosečna vrednost, merenje bazirano na preliminarnim NEDC testovima) za novu generaciju litijum-jonskih baterija u Amperi-e. Dok se brzi punjači još uvek mogu smatrati retkom pojavom, stvari će se promeniti u ne tako dalekoj budućnosti. Naime, Savezno ministarstvo za saobraćaj i digitalnu infrastrukturu je najavilo instalaciju 400 stanica za brzo punjenje duž najvažnijih autoputeva u zemlji, u saradnji sa operaterima uslužnih stanica „Tank und Rast“, do kraja sledeće godine. Pored toga, nemačke vlasti su se obavezale da će investirati 300 miliona evra u razvoj neophodne infrastrukture narednih godina, što uključuje 5.000 stanica za brzo punjenje i 10.000 stanica za standardno punjenje, koje će biti instalirane na uslužnim stanicama duž glavnih puteva, kraj trgovačkih centara, sportskih objekata, železničkih i „car-sharing“ stanica, aerodroma i sajamskih objekata do 2020. godine. Ovaj projekat će osigurati da automobili poput Opelove revolucionarne Ampere imaju široke mogućnosti pristupa odgovarajućim solucijama kada je punjenje baterija u pitanju.
Sa Amperom-e, koja će na evropske puteve stići u proleće 2017., Opel je takođe odlučio da se osigura da je sedište kompanije u Riselshajmu opremljeno najnovijom tehnologijom brzog punjenja, instaliravši brzi DC punjač od 50 kW i AC polubrzi punjač od 22 KW.
„Ampera-e ima potencijal da u suprotno ubedi kupce koji nisu smatrali električna vozila i električni prevoz mogućim, jer više ne moraju više konstantno da brinu kako će i gde puniti baterije vozila“, rekao je CEO Opel grupe, dr Karl-Tomas Nojman (Dr. Karl-Thomas Neumann) tokom inauguracije stanica za brzo punjenje. „Ovo je sjajna stvar za Amperu-e, uz čiju senzacionalnu autonomiju, možete da se vozite nekoliko dana pre nego što ponovo napunite baterije preko noći, dok ste na poslu ili dok ste u kupovini.“
Pem Flečer (Pam Fletcher), izvršna glavna inženjerka Ampere-e je dodala: „Imala sam taj luskuz da sam bila u mogućnosti da vozim ovaj automobil nekoliko meseci, i iz mog ličnog iskustva, mogu da kažem da će većina ljudi morati da pune baterije tek jednom ili dva puta nedeljno.“
Pored brzog DC punjača, baterija od 60 kWh Ampere-e može biti punjena i putem opcionih kućnih stanica za punjenje, poznatih kao „zidne kutije“ (wall-boxes), sa 4,6 kW po uobičajenom pravilniku u Nemačkoj za kućne instalacije Pored toga, Ampera-e može biti punjena na javnim AC stanicama širom Evrope. Sa jednofaznim integrisanim priključkom, napuniće se stopom od 3,6 ili 7,2 kW na dotičnim AC stanicama.
Sa NEDC autonomijom od preko 500 kilometara, vlasnici gotovo nikada neće imati potrebu da pune bateriju od 0 do 100 odsto, posebno ako se u obzir uzme činjenica da je prosečna dnevna distanca koju vozači prelaze iznosi 60 kilometara. Opelova prilagodljiva strategija punjenja za Amperu-e takođe pruža mogućnost punjenja novog električnog automobila putem standardnih 3,2 kW iz kućne utičnice, na taj način osiguravajući da svaki vlasnik može da napuni baterije svog automobila na odgovarajući način.
Ipak, Ampera-e ima mnogo više toga da ponudi od izuzetne vozne autonomije i sve lakših solucija kada je punjenje baterija u pitanju. Ona takođe pruža vozačko zadovoljstvo i dinamiku jednog sportskog automobila. Performanse elektromotora su ekvivalentne 150 kW/204 ks, na taj način obezbeđujući ubrzanje od 0 do 50 km/h za 3,2 sekunde. S obzirom na to da je velika baterija kapaciteta 60 kWh inteligentno integrisana u pod vozila, kabinski prostor pruža obilje prostora za petoro putnika i prtljažnik zapremine standardnog vozila iz C segmenta. Pored toga, Ampera-e dolazi sa tipičnom za Opel, izuzetnom digitalnom konektivnošću, zahvaljujući OnStar sistemu i funkciji projekcije pametnih mobilnih telefona.