Napravite mesta za Opel Insigniju Grand Sport! Već prvi pogled na novu generaciju Opelove perjanice  ukazuje na razlog zbog kojeg ona zaslužuje svoj novi naziv. Nakon uspešne prve generacije Insignije, „Evropskog automobila godine 2009.“, prodatog u više od 900.000 primeraka, nova Insignia Grand Sport je bazirana na kompletno novoj arhitekturi. Međuosovinsko rastojanje je produženo za 92 milimetra, obezbeđujući na taj način mnogo prostraniji enterijer, iz čega posebne prednosti izvlače putnici na zadnjim sedištima. Ovo je takođe omogućilo dizajnerima da novoj Insigniji Grand Sport podare nove, atletske proporcije i istinsku pojavu jedne perjanice: ona sada izgleda mnogo duža i niža, poseduje izduženu, gipku siluetu kupea i aerodinamiku vodeću u klasi, sa koeficijentom otpora vazduha od samo  0.26. Unutra, nova Insignia Grand Sport oduševljava vozača svojom tankom, obuhvatajućom armaturnom tablom i tri centimetra nižom pozicijom sedenja, što donosi prijatnije i direktnije vozačko iskustvo.

Zapravo, nova Insignia Grand Sport ne samo što izgleda dinamičnije, ona to i jeste. Poput nove Opel Astre, efikasnost je bila ključna vrednost tokom razvoja novog modela. Optimizovan paket i upotreba lakih materijala, doprineli su redukciji mase za do 175 kilograma, što donosi beneficije na planu agilnosti i preciznosti upravljanja. Nove, visokotehnološke komponente, poput pogona na sve točkove sa vektorisanjem obrtnog mometna, najsofisticiranijim u segmentu, ili novog osmostepenog automatskog menjača, vozaču omogućavaju da potencijale vozila iskoristi do maksimuma.

Pored toga, Insignia Grand Sport dolazi sa mnoštvom vrhunskih tehnologija, koje vožnju čine bezbednijom, opuštenijom i udobnijom nego ikada ranije. Uzevši kao osnovu visokopriznati IntelliLux LED® sistem adaptivnih matričnih svetala nove Astre, Opelovi inženjeri su već razvili drugu generaciju IntelliLux LED® farova za Insigniju, koji su čak brži, precizniji i moćniji, a njihova duga svetla mogu da dostignu do 400 metara. Asistencija održavanja vozila u voznoj straci (Lane Keep Assist) sa automatskim korigovanjem upravljanja, novi „head-up“ displej i kamera od 360º uz elemente komfora poput jedinstvenih, AGR sertifikovanih premijum sedišta, grejanja prednjih i zadnjih sedišta, zajedno sa grejanjem vetrobrana, podižu komfor Insignije na novi, još viši nivo. Izvanredni info-zabavni sistem i konektivnost, očigledno su takođe tu, zahvaljujući novoj generaciji InelliLink sistema i Opel OnStar servisnoj asistenciji, koja će sa lansiranjem nove Insignije ponuditi i novu uslugu Personalnog asistenta. Međutim, nova Insignia Grand Sport ne samo što brine o bezbednosti putnika, ona je prvi Opel sa aktivnom aluminijumskom haubom, koja se prilikom sudara sa pešakom podiže mereno u milisekundama, da bi povećala udaljenost od tvrdih delova motora, na taj način značajno unapređujući zaštitu pešaka.

„Opel je još jednom izvršio veliki udar sa novom Insignijom Grand Sport. Naša nova perjanica, sve visokopriznate vrline svoje uspešne sestre, Astre, podiže na viši nivo. Nijedan drugi model u Insignijinoj klasi ne može da se pohvali tolikim brojem izuzetno naprednih tehnologija. Učinili smo je lakom, agilnom i fantastičnom za vožnju. Naši dizajneri su joj podarili izuzetnu kombinaciju elegancije i atleticizma, na kojoj bi joj pozavideli čak i skuplji automobili iz viših klasa. Nova Insignia zaista dostiže nove visine. Ona je Grand Sport u najboljem smislu reči“, rekao je CEO Opela, dr Karl-Tomas Nojman (Dr. Karl-Thomas Neumann).

Čista emocija: Dizajn inspirisan Monza konceptom

Nije bez razloga Monza koncept, kao poznati predmet divljenja među ljubiteljima automobila, bio inspiracija za dizajn spoljašnjosti i unutrašnjosti nove Insignije Grand Sport: primerak Monza koncepta je bio prisutan u dizajnerskom studiju za veme kreiranja Opelove nove perjanice. Misija dizajnera je bila da novu Insigniju učine prestižnijom, elegantnijom i atletskom, baš poput konceptnog automobila.

Povezana vest:  Fantastična ponuda iz Opela – specijalno za beogradski salon automobila!

Rezultat govori dovoljno sam za sebe. Nova Insignia Grand Sport izgleda gipko, u skladu sa svojom smanjenom masom. Uprkos neznatnom povećanju dužine (4.897 mm) u odnosu na prethodni model, uspelo se u ostvarivanju uštede od oko 60 kilograma samo na osnovu karoserije. Ukupno, „dijeta“ je odnela do 175 kilograma kada se uporede vrednosti sa odlazećim modelom. Mada je međuosovinsko rastojanje potpuno nove arhitekture povećano za 92 milimetra, prednji i zadnji prepusti su osetno redukovani, a trag točkova je proširen za 11 milimetara. Ovo je Insigniji Grand Sport podarilo proporcije karakteristične za premijum automobile sa pogonom na zadnje točkove. Visina smanjena za 29 milimetara i padajuća linija krova, dodatno doprinose Insignijinom atraktivnom dizajnu, jer ona poseduje atletsku i elegantnu siluetu jednog kupea.

Izražena maska hladnjaka i tanka kućišta prednjih svetala direkno inspirisana Monza konceptom, dodatno daju na impresiji širine anfasa i daruju mu smelu pojavu. Maska počiva niže nego kod odlazećeg modela i dodatno stavlja akcenat na temeljan stav. Grafiku bočnih stakala krasi gornja hromirana trka, a ne kompletan hrom tretman, dok linija krova u stilu kupea vizuelno „spušta“ automobil i naglašava izduženu formu. Donja „light catcher“ linija u vidu sečiva izvlači se prema nazad stavljajući akcenat na pozadinu automobila. Nova Insignia Grand Sport je elegantna kao što i izgleda, poseduje koeficijent otpora vazduha za primer, od samo 0,26, što je čini jednim od najaerodinamičnijih vozila u klasi.

Pozadi, jasne i jednostavne linije su u kombinaciji sa tankim, preciznim LED potpisom u vidu dvostrukog krila, koji takođe automobilu donosi vizuelno širi stav. Novodizajnirano, visoko centralno postavljeno LED stop svetlo je integrisano u liniju krova. Ono zadnjem delu automobila dodaje na visokotehnološkom utisku, karakterističnom za modele premijum brendova.

„Što se tiče proporcija, kao i svih detalja, mi smo želeli da novoj Insigniji Grand Sport podarimo osećaj kvaliteta iz viših klasa“, rekao je Mark Adams, potpredsedik Opelovog dizajna za Evropu. „Njen dizajn kombinuje tečne linije i suptilne površine sa jedrim, preciznim linijama, da bi se čak u još većoj meri naglasile dramatične proporcije: ona izgleda duže, niže i šire nego što zapravo jeste, a definitivno izgleda prestižnije. Svaki element dizajna naglašava tehničku ekspertizu i vrhunsku preciznost. Nova Insignia je sjajna demonstracija atraktivne ponude sa aurom automobila iz prestižnije, premijum klase.“

Pažnja na najmanje detalje je takođe tema prisutna u unutrašnjosti vozila. Kokpit pokazuje Opelovu filozofiju – skulpturalni dizajn susreće nemačku preciznost. Dizajn ga čini istanjenim i širokim, na taj način naglašavajući osećaj elegancije i prostranosti. Putnici na zadnjoj klupi u velikoj meri profitiraju na novom dizajnu i revidiranim proporcijama. Povećano međuosovinsko rastojanje i kompletno nova postavka, doneli su dodatna 32 milimetra prostora u visini kukova, 25 milimetara više u pojasu ramena i kolena, kao i 8 milimetara više u visini glava. Zapremina prtljažnika od 490 do 1.450 litara je prilično impresivna. Kokpit je u potpunosti posvećen vozaču, koji sedi tri centimetra niže nego što je to bio slučaj kod prethodnika, te je samim tim na kvalitetniji način spojen s automobilom, što donosi prijatnije, više sportski nastrojeno i intenzivnije iskustvo u vožnji. Izdašna centralna konzola, koja dodatno obuhvata vozača, obezbeđuje osećaj poznat iz vozila više klase. Čiste linije, skulpturalne površine i prvoklasna izrada sa premium materijalima u svim zonama dodira, takođe doprinose sjajnom ugođaju i eleganciji. Elegancija je prisutna u svim segmentima.

Povezana vest:  Toyota svoj Highlander prilagođava Evropi

Mnogo pažnje je obraćeno na kontrolni i info-zabavni interfejs. Ekran IntelliLink sistema, osetljiv na dodir i bez okvira, odiše sofistiranim, tehničkim šarmom. Mnoge funkcije se kontrolišu putem ekrana osetljivog na dodir da bi se pojednostavio interfejs, dok su tri funkcionalne zone dizajnirane na taj način da omoguće brze i intuitivne operacije: gornji klaster je za glavne funkcije info-zabavnog sistema, centralni je za klima uređaj i kontrolu grejanja, dok je donji za kontrole sistema vozačke asistencije. Ova veoma jasna postavka zaobilazi potrebu vozača i putnika da ulaze u podmenije da bi pronašli važne funkcije.

Pogonska tehnologija koja doprinosi većem uživanju u vožnji

Insignia Grand Sport izgleda veoma dinamično a isto tako se i vozi. Biće dostupna uz široku paletu turbo motora i menjača poslednje generacije, kada bude zvanično lansirana sledeće godine. Optimizovan u smislu redukovanja trenja, visokoefikasni, osmostepeni menjač je novajlija u ponudi. On impresionira kvalitetom promene stepena prenosa, vodećim u klasi, a inicijalno će biti dostupan u kombinaciji sa pogonom na sve točkove. Insignijin novi, inteligentni integralni pogonski sistem sa vektorisanjem obrtnog momenta je takođe najsofisticiraniji u klasi. U kombinaciji je sa isto tako potpuno novim, visokotehnološkim multilink zadnjim ogibljenjem sa pet spona (five-link). Dve, električnim putem kontrolisane spojnice sa višestrukim lamelama u pogonskom sistemu na sve točkove, zamenjuju konvencionalni zadnji diferencijal, obezbeđujući precizniji prenos snage na svaki od zadnjih točkova ponaosob, bez obzira da li se vozi po makadamu, mokrom asfaltu, snegu ili zaleđenoj podlozi. Pri vožnji u krivinama, dodatni obrtni moment se šalje na zadnji spoljni točak, osetno redukujući podupravljanje a samim tim obezbeđujući precizniju kontrolu. Sistem reaguje u deliću sekunde kada se pritisne papučica gasa, osiguravajući da automobil ostane stabilan i lak za upravljanje u svakoj situaciji.

Dodatno poboljšana FlexRide šasija čini bazu za optimalno ponašanje u vožnji u odnosu na situaciju. Ona prilagođava amortizere, sistem upravljanja, odziv na papučici gasa i vreme promene stepena prenosa (na automatskim menjačima) nezavisno ili u odnosu na odabrani režim – „Standard“, „Sport“ ili „Tour“, kojeg selekcioniše vozač. U zavisnosti od odabranog režima, upravljanje i odziv na papučici gasa postaju direktniji a ESP elektronski program stabilnosti interveniše ranije ili kasnije. Novi „Drive Mode Control“ (kontrola režima vožnje) softver čini srce i dušu adaptivne šasije. On u kontinuitetu analizira informacije koje mu šalju senzori i podešavanja, te na taj način prepoznaje individualni stil vožnje.

Bezbednost na prvom mestu: Izvanredni sistemi asistencije

Nova Insignia Grand Sport ne samo što impresionira remek-delom u vidu tehnologije šasije, već i ultramodernim komponentama zaduženim za asistenciju i komfor. Nijedan drugi model u segmentu ne nudi tako širok raspon inteligentnih tehnologija poput novog izdanja Opelove perjanice.

Jedna od glavnih atrakcija u svakom smislu reči je (već sada) druga generacija Opelovih inovativnih, nagrađivanih adaptivnih IntelliLux LED® matričnih farova, omogućenih drugom generacijom LED tehnologije i dodatnim razvojem od strane Opelovih inženjera. Funkcija dugih svetala sada ima 32 LED segmenta, dvostruko više u odnosu na Astru – uzdužno integrisanih u tanka kućišta prednjih farova Insignije. Povećan broj LED segmenata omogućava brojne svetlosne obrasce koji se prilagođavaju aktuelnoj situaciji u saobraćaju još preciznije, uz bržu i neprimetniju tranziciju između samih obrazaca. Ovo za posledicu ima poboljšanje kako kvaliteta distrubucije svetlosti, tako i intenziteta i brzine reakcije. Da bi se vidljivost dodatno poboljšala tokom vožnje kroz krivine sa dugim svetlima, Opelovi inženjeri su dodali inovativnu funkciju aktivnog osvetljenja krivine novom Insignijinom IntelliLux LED® matričnom sistemu osvetljenja. U zavisnosti od ugla upravljanja, intenzitet svetlosti kojeg obezbeđuju LED segmenti se pojačava da bi bolje osvetlio unutrašnju stranu krivine, dok se intenzitet svetlosti koja osvetljava spoljni deo krivine redukuje. Na kraju, ali ne manje važno, usmereni LED reflektor, lociran unutar modula kratkih svetala, obezbeđuje dodatno osvetljenje pri aktiviranim dugim svetlima za dužinu snopa od 400 metara, što je solucija mnogo pristupačnija od laserskih dugih svetala, ali i prikladnija, jer reflektor može biti mnogo češće korišćen i aktiviran.

Povezana vest:  Opel Movano dobio je maksimalne ocene u DEKRA-inoj opštoj analizi

U dodatne sisteme vozačke asistencije se ubrajaju:

  • Head-up displej: Informacije u vezi sa brzinom, saobraćajnim znacima, postavljanjem brzine na limiteru ili smerom navođenja navigacionog sistema. Sve se to grafički projektuje na vetrobransko staklo i u ravni je sa pogledom vozača, što osigurava da pogled ostane usmeren na put.
  • Sistem kamera od 360° se sastoji od četiri individualne kamere na svakoj strani vozila. Omogućava pogled iz ptičje perspektive od 360 stepeni što u velikoj meri olakšava sve manevre prilikom parkiranja.
  • Adaptivni tempomat (ACC) meri razdaljinu automobila u odnosu na vozilo ispred i prilagođava brzinu. ACC će pokrenuti automatsko kočenje u slučaju krajnje potrebe, ukoliko razdaljina počne naglo da se smanjuje.
  • Asistencija održavanja vozila u voznoj traci (Lane Keep Assist) sa automatizovanom korekcijom upravljanja i upozorenjem neželjenog izlaska iz vozne trake (LDW). Obezbeđuje uglađene pokrete na upravljaču (LDW signalizira po potrebi) da bi pomogla vozaču da izbegne neželjen izlazak iz vozne trake.
  • Upozorenje saobraćaja iza automobila (Rear Cross Traffic Alert). Ovaj sistem koristi radarske senzore smeštene u zadnjem odbojniku u cilju detektovanja objekata koji dolaze otpozadi a udaljeni su do 20 metara pod uglom od 90 stepeni sa leve ili desne strane automobila. Ovo je veoma korisna funkcija kada se vozi unazad pri ograničenoj vidljivosti.

Jednostavno izvanredno: Vrhunski komfor i info-zabava

Insignia Gran Sport takođe postavlja standarde u domenu komfora. Opel je još uvek jedan od retkih proizvođača koji u ponudi imaju sertifikovana „Aktion Gesunder Rücken“ (Kampanja za zdrava leđa) sedišta, a bez dileme je najzaslužniji za njihovu demokratizaciju. Premijum ergonomska prednja sedišta u Insigniji nude jedinstvenu kombinaciju elektropodesivih potpornih jastučića, funkcije masaže, memorisanja i ventilacije, pored brojnih standardnih mogućnosti podešavanja. Putnici pozadi takođe mogu da očekuju više komfora sa dostupnim grejanjem za dva spoljna sedišta. Pored toga, tu je i funkcija grejanja vetrobrana, koja garantuje dobru vidljivost, posebno u zimsko doba. Dodatno, funkcija „Open & Start“, ulaska i startovanja vozila bez ključa je standardna u svim nivoima opreme, a obezbeđuje komforan i lak pristup vozilu.

Sjajna zabava i izvanredna digitalna povezanost, dve su vrednosti tipične za Opel. Apple CarPlay i Android Auto su kompatibilni sa IntelliLink sistemima. Dok se pametni mobilni telefoni neprimetno integrišu u info-zabavni sistem vozila, u isto vreme njihove baterije mogu da se pune bežičnim putem, bez potrebe za kablovima. Naravno, revolucionarni sistem servisne asistencije, Opel OnStar, takođe je tu, nudeći usluge koje idu od automatskog odziva u slučaju nezgode do asistencije pri krađi vozila. Novi Personalni asistent servis će biti lansiran zajedno sa Insignijom, omogućujući putnicima da zatraže od OnStar savetnika da pronađe odgovarajući hotelski smeštaj i obezbedi rezervaciju. Dodatno, 4G LTE Wi-Fi pristupna tačka OnStar sistema omogućava putnicima u Insigniji da povežu svoje uređaje sa internetom.

 

Opelova nova perjanica će svoju svetsku premijeru proslaviti na Salonu automobila u Ženevi, u martu 2017.