Opel je sada u ponudu stavio dodatne sisteme vozačke asistencije za Crossland X krosover. Novajlija „kul“ SUV pojave već obezbeđuje izvanredne inovacije, koje svakodnevnu vožnju čine bezbednijom, komfornijom i lakšom. Visokotehnološka, kompletna LED prednja svetla, „head up“ displej i panoramska zadnja kamera koja pokriva 180 sepeni, uz naprednu asistenciju pri parkiranju, upozorenje na izlazak iz vozne trake, prepoznavanje saobraćajnih znakova i detekciju mrtvog ugla, samo su neki od primera. Novi opcioni paket dodatno proširuje ovu bogatu ponudu i uključuje upozorenje na opasnost od čeonog sudara sa detekcijom pešaka i automatsko kočenje u slučaju krajnje nužde, zajedno sa detekcijom pospanosti i upozorenje na pospanost.

„Opel demokratizuje buduće tehnologije i čini ih dostupnim svima“, kaže potpredsednik inženjeringa vozila za Evropu, Vilijam F. Bertanji (William F. Bertagni). „Ovaj pristup se pruža unazad kroz istoriju marke, kao što demonstrira naš novi Crossland X i njegova široka lepeza visokotehnoloških sistema vozačke asistencije, kao što su upozorenje na opasnost od čeonog sudara, automatsko kočenje u slučaju krajnje nužde i upozorenje na pospanost vozača.“

Sistem upozorenja na opasnost od čeonog sudara sa detekcijom pešaka i automatskim kočenjem u slučaju krajnje nužde, vrši monitoring situacije u saobraćaju ispred vozila uz pomoć Opel Eye prednje kamere i sposoban je da detektuje vozila, kako ona koja su u pokretu tako i parkirana, kao i pešake (odrasle i decu). Ovaj sistem se oglašava poput alarma i pruža vizuelno upozorenje, uz primenjivanje automatskog kočenja ukoliko se rastojanje u odnosu na vozilo ili pešaka ispred prebrzo smanjuje a reakcija vozača izostane.

Povezana vest:  Opel OnStar kampanja – perfektno skrojen za korisnike

Sistem koji detektuje pospanost je zapravo ekstenzija upozorenja na pospanost vozača, standardnog u Crosslandu X. On upozorava vozača nakon dva sata vožnje pri brzini većoj od 65 km/h. Ovaj prošireni sistem inicira upozorenje ukoliko putanja vozila sugeriše da je vozač dremljiv ili da mu je pažnja popustila, i to u vidu poruke na informacionom klasteru uz odgovarajući zvučni signal. Nakon tri signala prvog nivoa, sistem pokreće drugo upozorenje sa drugačijom porukom, takođe u okviru informacionog klastera, uz glasniji zvučni signal. Sistem se resetuje petnaestominutnom vožnjom pri brzini ispod 65 km/h.

Još jedna stvar koja povećava ukupnu bezbednost, a koju nudi Crossland X, je inovativna svetlosna solucija, po prvi put prisutna u ovom segmentu. Kompletni LED prednji farovi su upareni sa funkcijama poput osvetljavanja krivine, asistencije dugačkim svetlima i automatskog nivelisanja svetlosnog snopa, što garantuje optimalno osvetljenje puta ispred i osigurava najbolju moguću vidljivost. Pored toga, opcioni „head up“ displej pomaže vozačima Crosslanda X da zadrže pogled na putu; najvažnije informacije poput brzine kretanja, pretežnog ograničenja brzine, postavljanja brzine na limiteru ili tempomatu, i navođenja navigacije, projektuju se direktno u nivo pogleda. Rizik od mogućeg previda u saobraćaju je redukovan upozorenjem na „mrtav ugao“. Ultrasonični senzori ovog sistema detektuju ostale učesnike u saobraćaju sem pešaka, a upozorenje se vrši putem ćilibarske svetlosne ikonice u bočnom retrovizoru.

Povezana vest:  Glumac Branislav Trifunović promoter Honde CR-Z

Opel Eye prednja kamera takođe procesuira različite podatke, na taj način formirajući osnovu za sisteme vozačke asistencije kao što su prepoznavanje saobraćajnih znakova i upozorenje na izlazak iz vozne trake. Prepoznavanje saobraćajnih znakova prikazuje pretežno ograničenje brzine na informacionom klasteru opcionog „head up“ displeja, dok upozorenje na izlazak iz vozne trake pruža zvučna i vizuelna upozorenja, ukoliko proceni da Crossland X nenamerno napušta voznu traku.

Novi član Opelove X porodice takođe čini parkiranje i vožnju unazad komfornijim. Opciona panoramska zadnja kamera  povećava ugao detekcije iza vozila na 180 stepeni, tako da vozač prilikom vožnje unazad može da vidi vozila koja mu dolaze sa strane. Uz to, najnovija generacija napredne asistencije pri parkiranju prepoznaje odgovarajuća parking mesta i automatski parkira vozilo. Isto se odnosi i na naknadno napuštanje parking mesta. U svakom slučaju, sve što vozač treba da radi je da pritiska papučice.

Povezana vest:  Volkswagen Grupa je kompanija od najvećeg poverenja

¹Opcija. Funkcioniše automatski pri brzinama preko 5 km/h i ispod 85 km/h. Od 5 do 30 km/h vrši se usporavanje u cilju redukovanja brzine sudara na 0,9 g. Od 30 do 85 km/h sistem redukuje brzinu na maksimum od 22 km/h. Nakon prelaska ovog praga, neophodna je reakcija vozača, odnosno kočenje, da bi se brzina dodatno smanjila. Operativni raspon brzine AEBPD-a zavisi od uočene prepreke (pokretan cilj: od 5 do 85 km/h; nepokretan cilj od 5 do 80 km/h; pešak od 5 do 60 km/h). Opelovi sistemi vozačke asistencije su zamišljeni kao podrška vozaču u okviru sistemski imanentnih ograničenja. Vozač ostaje odgovoran za vozačke zadatke.