Opelova Nova Astra proglašena je od strane žirija sastavljenog od auto-moto novinara iz Srbije za automobil godine 2010.
Nakon prvog kruga glasanja u kome je žiri Asocijacije automobilističkih novinara Srbije (AANS) izabrao 11 finalista ovogodišnjeg izbora za Automobil godine, 28. decembra tajnim glasanjem novinarski žiri, izabrao je Novu generaciju Opel Astre za Automobil 2010. godine u Srbiji.
Članovi žirija AANS, koji su Novu Opel Astru proglasili za »Automobil godine 2010« u Srbiji, su: Aleksandar Andrić, Dragan Milutinović, Vladan Slavković, Zoran Plavšić i Zoran Samardžić.
KONAČAN PLASMAN POENI
01. OPEL ASTRA 24
02. VOLKSWAGEN POLO 22
03. CHEVROLET CRUZE 14
04. TOYOTA AVENSIS 13
05. CITROEN C3 PICASSO 11
Prema rečima članova žirija Nova Astra, predstavlja sve samo ne puku zamenu za prethodni model iste oznake. Sportski oblik i sjajne vozne karakteristike nisu ponuđeni na uštrb praktičnosti, koja je na znatno većem nivou od predhodne generacije. Aktivna i pasivna sigurnost, udobnost i ceo niz motora karakteristike su ovog automobila. Bogatstvo opreme prošireno je sofisticiranim opcijama kao što su FlexRide i prilagodljivi sistem prednjih svetala sa čak devet načina rada koji su po ptvi put prisutni u ovom segmentu automobila.
Kako bi proglasili neki model najboljim automobilom 2010. godine, novinari su morali uzeti u obzir kriterijume kao što su dizajn, sigurnost, upravljanje i performanse. „Tehničke inovacije i vrednost za novac takođe su vrlo značajni pri izboru“, izjava je članova žirija. Svojim prelepim dizajnom i vrhunskom tehnologijom, nova Opel Astra zaista ispunjava sve te kriterijume.
Nova Opel Astra donosi u kompaktnu klasu svoju vlastitu interpretaciju nagrađivane Opelove dizajnerske filozofije koja spaja umetničku skulpturalnost sa nemačkom preciznošću, prvi put viđenu kod Insignije. Njene snažne sportske linije i elegantni detalji doprinose privlačnom novom izgledu.
Spoljašnjost Astre nove generacije odlikuje snažna, fluidna silueta nagnuta prema napred. Visokokvalitetni materijali i totalno novo razmišljanje dizajna u unutrašnjosti doprinose užitku vožnje u ovom kompaktnom automobilu. Osim toga, Opel je Astru obogatio raznim inovativnim dodacima: materijalima višeg kvaliteta, sa više prostora za čuvanje, poboljšanim sedištima i sigurnijim branicima – sve kako bi se Astri dao nivo udobnosti, sigurnosti i ergonomije kakva dosad nije viđena u kompaktnoj klasi. Dizajneri su ponovo interpretirali Opelovu novu filozofiju tako da odgovara kompaktnoj klasi. Prednja svetla u obliku oka ptice grabljivice koje krase prepoznatljivi motiv krila sa svetlima za dnevnu vožnju daju prednjem delu Astre nizak, sportski karakter.
Odražavajući linije karoserije, glavni deo uređenja unutrašnjosti su duge linije i oblici u besprekornoj izvedbi. Sve što dotiču vozač i putnici profinjeno je i ugodno na dodir, dajući utisak visokog kvaliteta. Pored toga, Opel je ponudio dve nove futurističke boje enterijera i kombinacije presvlaka, Spice Red i Ocean Blue, posebno za Astru.
Nova Astra pojavila se na tržištu početkom decembra u pratnji kompletne linije osam motora – od najslabijeg sa 70 kW/95 KS do najjačeg snage 132 kW/180 KS. Astrinu ponudu motora sa ručnim menjačem krase impresivne performanse i smanjenje u ukupnoj potrošnji goriva i emisiji ugljen-dioksida koja iznosi više od 12 odsto u poređenju sa prethodnom generacijom. Prosečna potrošnja goriva četiri dizel motora snage od 70 kW/95 KS do 118 kW/160 KS, za koje se očekuje da će biti u gotovo polovini novih Astri prodatih u Evropi nakon predstavljanja, iznosi samo 4,6 l/100 km.
Ponuda CDTI turbo dizel motora uključuje modele zapremine 1.3, 1.7 i 2.0 litara, svaki common-rail sa višestrukim ubrizgavanjem goriva, opremljeni filterima za čestice čađe. Čak i motor sa vrha ponude, 2.0 CDTI sa 118 kW/160 KS, troši u proseku samo 4,9 litara/100 km i ne emituje više od 129 g/km ugljen-dioksida.
Ponuda benzinskih motora sastoji se od motora sa prirodnim punjenjem 1.4 i 1.6 i istih sa turbo punjačem, koji daju izlaznu snagu od 74 kW/100 KS do 132 kW/180 KS. Prosečna potrošnja goriva za ova četiri motora iz ponude benzinaca iznosi samo 6,1 litru/100 km. Model sa početka ponude benzinskih motora snage 74 kW/100 KS troši samo 5,5 l/100 km i ne emituje više od 129 g/km ugljen-dioksida – što ga čini najefikasnijim i najekonomičnijim benzinskim kompaktnim motorom na tržištu. Nastavljajući Opelovu strategiju smanjivanja, novi 1.4 turbo benzinski motor snage 103 kW/140 KS zameniće trenutnu 1.8-litarsku varijantu, poboljšavajući ekonomičnost potrošnje goriva za gotovo 18 odsto.
Početna cena na našem tržišu iznosi 14.955 eura, a odnosi se na Astru sa motorom 1.4 (74 kW / 100 KS) i bogatom serijskom opremom koja uključuje: klima uređaj, radio CD/MP3, središnje daljinsko zaključavanje, električne podizače prednjih stakala, električno podesive retrovizore, ABS, ESP sistem.