kia_sportagePredstavljamo vam novi Kia Sportage

 

Najvažnija novost, sa kojom će Kia razvedriti ovu automobilsku jesen, predstavlja Sportage treće generacije. Novi Sportage je, po promotivnim cenama, krenuo sa prodajom u Srbiji. Najstariji korejski automobilski proizvođač njime namerava da uzburka tržište srednje velikih kompaktnih sportskih terenaca.

Novi Sportage, nastao pod perom poznatog nemačkog dizajnerskog gurua Petera Schreyera, po mišljenju mnogih spada među najlepša automobilska iznenađenja u poslednje vreme. Razloga je mnogo! Novajlija, koji u nekim pogledima podseća na umanjeni Sorento, oličenje je elegantne agresivnosti i izuzetne dizajnerske dramatičnosti. Za Sportage treće generacije, koji je u odnosu na predhodnika duži, niži i širi, mogli bi reći da je jednostavno lep i izuzetno zabavan. Isto važi i za njegovu siluetu kao i mnoštvo detalja, među kojima Vam neće promaći brojni LED svetlosni elementi. Sve to nadograđuje mogućnost izbora između 16, 17 ili 18-inčnih aluminijumskih felni i deset boja karoserije, od kojih se ističe boja Techno narandžasta, zbog izrazito jakog spektra boje i njene ekskluzivnosti.

Izvanredna unutrašnjost

Elegancija novog Sportagea počinje na markantnoj maski motora, koju dopunjuju vrlo napredna i neverovatno zavodljiva prednja svetla sa crnim okvirom i prigušenim LED svetlima. U istoj meri oduševljava prednji branik sa strmo postavljenim svetlima za maglu, koji je na donjem delu zbog mogućih oštećenja na terenu prefarban crnom bojom. Pogled na Sportage, koji je od bližih konkurenata oblikovan više futuristički, oduzima dah čak i svojim atraktivnim bočnim izgledom, gde nije moguće propustiti robustne naplatke, električno sklopiva spoljna ogledala sa pokazivačima smera, kao i udubljen profil na donjem delu karoserije, koji povećava atraktivnost i donosi potrebnu “dinamičnost“.

Važan element mišićavog, kompaktnog i dinamičnog izgleda predstavlja elegantan krov, koji može biti dopunjen priručnim krovnim nosačima. Sportage, koji je nastao na osnovu koncepta KUE, predstavljenog pre dve godine, ponosi se još i dvobojnim zadnjim branikom, u kojem su pokazivači smera postavljeni odvojeno od ostalih svetala. Ista linija prati i mladoliki, ali aerodinamičan krovni spojler sa trećim stop svetlom, u društvu niže postavljenih zadnjih svetala sa višeslojnom strukturom i izgledom u obliku LED svetlećih elemenata.

Uz sve navedeno Sportage ima poboljšanu aerodinamiku (koeficijent otpora vazduha je umesto 0,40 sada samo 0,37) i 91 kg manju ukupnu masu. Sportage je porastao i 90 mm u dužinu, 60 mm u širinu, dok je visina manja za 15 mm. Međuosovinski razmak je 10 mm veći nego kod prethodnika. Udaljenosti karoserije od tla (tzv. klirens) iznosi 172 mm.

 

Prefinjen putnički prostor

Jedinstvena unutrašnjost je već na prvi pogled vrlo ugodna i od prethodne vidljivo veća u svim pravcima, uključujući i prostor prtljažnika. Ovde se ističu tri ključna dizajnerska elemenata: zavodljiva elegancija, glatke površine i stilska funkcionalnost. Sve to prati tehnička savršenost, kojom se novi Sportage hvali dovršenim radnim prostorom vozača, preglednom konzolom i modernim dodacima poput: navigaconog uređaja sa displejom u boji i DVD čitačem, dvodelnog krovnog prozora i kamere za sigurniju vožnju unazad. Takođe, ističu se i ergonomski oblikovana sedišta sa trodimenzionalnom unutrašnjom strukturom, koja se u potpunosti prilagođava obliku tela pojedinca. Potrebno je, uz sve to, dodati da su sedišta presvučena tkaninom od češljane vune, tricot ili plemenite kože.

Sportage otkriva drugačiji pogled na ergonomiju od dosadašnjeg. Za opušteni ugođaj vozača brine po visini i dubini podesivi ergonomski oblikovan obruč upravljača, te uz doplatu električno podesivo sedište vozača u osam smerova. Vozača očekuju grafički izuzetno pregledni merači sa fluoroscentnim pokazivačima i napredno otključavanje sa keyless inteligentnim ključem, koji pokreće motor pomoću dugmeta. Bitan je i audio sistem nove generacije, koji nudi radio prijemnik, CD plejer, kao i priključke za MP3 i iPod. Za jednostavnije, opuštenije i sigurnije upravljanje audio sistemom zadužene su komande na obruču upravljača. Isto važi i za upravljanje mobilnim telefonom preko Bluetooth-a.

Povezana vest:  Restilizovana Honda Legend

Uz sve to Sportage nudi i vrhunsku meru udobnosti. Vozačevo sedište moguće je u vrelim letnjim danima ohladiti, a za hladna zimska jutra tu je električno grejanje sedišta, čak i za putnike na zadnjoj klupi. Vrhunski ugođaj pruža i veliki panoramski krovni prozor, koji se otvara jednim pritiskom na dugme, čime se prostor ispunjava prirodnim svetlom i svežim vazduhom. Druge potrebe zadovoljava automatski klima uređaj sa dvozonskim podešavanjem temperature, nezavisno na strani vozača i suvozača, kao i jonizatorom koji automatski stvara jonsku plazmu za osvežavanje vazduha i sprečavanje nastajanja neugodnih mirisa.

Ne možemo zaboraviti ni brojna odlagališta: centralna konzola vozaču i suvozaču nudi udoban naslon i priručno odlagalište dok je prednja podna konzola opremljena sa dva držača za osvežavajuće napitke, suvozačeva pregrada je osvetljena i po potrebi za raskošnije putovanje opremljen hlađenjem. Sličnu meru funkcionalnosti nudi zadnja klupa sa dva držača za piće, ugrađena u centralni naslonu za ruke. Istovremeno, zadnja klupa omogućava izuzetnu preglednost, jer su zadnji krovni stubovi (tzv. C-stub) pomereni ka zadnjem delu za punih 186 milimetara, u odnosu na predhonika.

Sportage, kod kojeg kupci mogu birati unutrašnjost sa sedištima u crnoj ili sivoj boji ili pak sa atraktivnim paketom sa dodacima narandžaste boje, premašuje putničku funkcionalnost svojim veoma izdašnim prtljažnim prostorom. Prostor namenjen prtljagu već u osnovi iznosi 564 litara. Jednostavnim preklapanjem deljive zadnje klupe prtljažni volumen može narasti do neverovatnih 1353 litara.

 

Moderna pogonska paleta

Sportage se na tržištu pozicionira modernom, snažnom i vrlo štedljivom pogonskom paletom, koju od samog starta čine 2,0-litarski benzinski i 2,0-litarski dizel motori nove generacije. Oba motora ispunjavaju standard emisija Euro5 i ponose se izuzetno visokim obrtnim momentom, odličnim odzivom, niskom potrošnjom i niskom emisijom CO2. Dizel motor „R“ generacije, koji je opremljen ubrizgavanjem goriva preko zajedničkog voda i turbinom promenljive geometrije, dostiže najveću snagu od 100 kW (136 KS) i nudi čak 319 Nm momenta. Sličnom merom ponosi se i benzinski motor. Motor iz porodice „Theta II“ ponosan je na snagu od 120 kW (163 KS), 197 Nm obrtnog momenta, kompaktnom građom od laganog aluminijuma, promenljivim upravljanjem ventila, prilagodljivim sistemom usisa i vrlo mirnim delovanjem. Sportage je u izvedbi 2,0-litarskog benzinskog motora opremljen 5-stepenim ručnim menjačem, dok dizel motor ima 6-stepeni ručni, odnosno uz doplatu, 6-stepeni automatski menjač.

Trenutnu ponudu benzinskih motora odnedavno je dopunio i 1,6-litarski GDI benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva i maksimalnom snagom od 103 kW (140 KS), a od novembra ove godine u ponudi će biti i još jedan dizel motor zapremine 1,7 litara sa 84 kW (115 KS), koji je ekskluzivno razvijen u Kijinom nemačkom razvojnom centru u Russelsheimu. Oba motora će biti ponuđena i sa sistemom Start/Stop, koji dodatno snižava potrošnju goriva.

2WD ili 4WD

Novi Sportage u svim verzijama motora ponuđen je sa pogonom na prednje ili na sve točkove. Motor pogonsku snagu prenosi uglavnom na prednje točkove, a prilikom njihovog proklizavanja elektronski vođena višelamelna hidraulična sklopka prenosi do 50% snage na zadnji par točkova. Većim terenskim izazovima služi centralna blokada sa konstantnom raspodelom snage 50:50 u rasponu brzine 0-40 km/h. Uz to treba dodati da je Sportage uvek, bez obzira na tip pogona, serijski opremljen uređajem HAC za jednostavnije pokretanje na uzbrdici i sistemom DBC za automatsko kočenje i nadzor brzine prilikom vožnje nizbrdo, koji ograničava brzinu spuštanja na maksimalnih 8 km/h.

AWD pogon na sva četiri točka, kojeg je u saradnji sa Kijom za novi Sportage razvila međunarodna kompanija Magna Powertrain, nadzire držanje pojedinog točka i automatski prenosi pogonsku snagu na točkove sa boljim kontaktom. Zbog toga je raspodela pogonske snage između prednjeg i zadnjeg para točkova uvek optimalna, što omogućava samouvereno, jednostavno i sigurno savladavanje zahtevnijih terena i uspona. Uz to treba dodati da je AWD pogon na četiri točka sa tehnologijom Dynamax™ među najsavršenijim AWD pogonima u klasi, jer je opremljen naprednom upravljačkom elektronikom i mnoštvom senzora za praćenje kontakta svakog pojedinačnog točka sa podlogom. Na temelju navedenih podataka dolazi se do optimalnog raspoređivanja obrtnog momenta između pojedinih točkova pomoću elektronski kontrolisanog hidrauličnog kvačila.

Povezana vest:  Volvo na Beotruck-u

 

Sportage je opremljen nezavisnim oslanjanjem točkova, napred tipa MacPherson, pozadi multilink, vrlo efikasnim amortizerima za udobniju vožnju po asfaltnim i terenskim neravninama, kao i električno pojačanim servo upravljačem sa 2,96 okretaja između krajnjih položaja, a ponosi se i mnoštvom terenskih karakteristika. Karoserijska udaljenost od tla doseže na najviše ispupčenom delu najmanje 172 milimetara, pristupni ugao s prednje strane može dostići maksimalnih 22,7 stepeni, sa zadnje čak 28,2 stepena, dok je najveći ugao penjanja ograničen na 44,2 stepena.

Poplava dodataka za aktivnu i pasivnu bezbednost

Sportage oduševljava izvrsnim voznim osobinama i poplavom modernih aktivnih i pasivnih bezbednosnih pomagala i uređaja. Vozača i njegove putnike osim čvrste karoserijske konstrukcije, koja je izrađena je čelika visoke čvrstoće, štiti i šest sigurnosnih vazdušnih jastuka, dva napred, dva sa strane kao i dve bočne vazdušne zavese celom dužinom vozila. Bočne zavese opremljene su senzorima, koji pokreću njihovo aktiviranje u slučaju prevrtanja vozila. Isto tako važan element sigurnosti predstavlja sistem za dinamički elektronski nadzor stabilnosti vozila ESC, koji u slučaju proklizavanja smanjuje snagu motora te nezavisnim kočenjem pojedinih točkova ponovno stabilizuje vozilo. Sportage je istovremeno opremljen senzorom TPMS i pokazivačem pritiska vazduha u pneumaticima.

Novi Sportage se u svim verzijama ponosi vrlo efikasnim kočnicama sa dodatkom ABS, koji sprečava blokiranje točkova prilikom snažnog kočenja i održava optimalnu upravljivost u svim uslovima. Jednako važan sigurnosni zadatak izvršavaju prednji nasloni za glavu, koji se u nekoliko milisekundi u trenutku sudara pomeraju unapred i nagore, čime se ograničavaju mogućnosti opasnih povreda vratnog dela kičme. Potrebno je pomenuti i zadnje parking senzore (opcija) koje je za još bezbrižnije parkiranje unazad moguće dopuniti kamerom sa LCD displejem u unutrašnjem ogledalu i vidnim uglom od 130 stepeni.

Bogata ponuda opreme

Sportage je već u ACTIVE paketu opremljen sistemom za elektronsku kontrolu dinamičke stabilnosti ESC, sistemom protiv proklizavanja točkova TCS, sistemom za kontrolu kočenja u krivinama CBC, uređajem za automatsko kočenje tokom vožnje nizbrdo DBC, sistemom za pomoć pri kretanju uzbrdo HAC, prednjim vazdušnim jastucima, bočnim vazdušnim jastucima, bočnim vazdušnim zavesama, aktivnim prednjim naslonima za glavu, sigurnosnim pojasevima sa ograničivačem zatezne sile, ISOFIX sistemom za učvršćivanje dečijih sedišta pozadi, sigurnosnom bravom za decu u zadnjim vratima, sistemom za sprečavanje pražnjenja akumulatora, klima uređajem, obručem upravljača i ručicom menjača presvučenim kožom, centralnim daljinskim zaključavanjem, alarmnim uređajem, putnim računarom, audio sistemom sa CD i MP3 plejerom, priključcima za USB i AUX sa šest zvučnika, električnim pomeranjem prednjih i zadnjih stakala, elektro-pojačanim servo upravljačem MDPS, po visini podesivim sedištem za vozača, prtljažnim rolo pokrivačem, 16-inčnim aluminijumskim felnama dimenzija 215/70 R16, električno podesivim i grejanim retrovizorima u boji karoserije i prednjim svetlima za maglu.

Još više nudi Sportage u verziji URBAN, koji gore navedeno dopunjuje zadnjim parking senzorima, automatskim dvozonskim klima uređajem, hlađenjem pregrade ispred suvozača, senzorom za kišu, tempomatom, Bluetooth sistemom za handsfree telefoniranje, obručem upravljača sa komandama audio uređaja, prtljažnom mrežom, 17-inčnim aluminijumskim felnama dimenzija 225/60 R17, prednjim LED svetlima za dnevnu vožnju, pokretnim spoljnim ogledalima sa ugrađenim pokazivačima smera, dodatno zatamnjenim staklima, hromiranim ručicama vrata, krovnim nosačima kao i prednjim sedištima podesivim u leđnom (lumbalnom) delu.

Sportage sa opremom SPORT ima i sedišta delimično presvučena kožom, unutrašnje  ogledalo sa automatskim zatamnjivanjem, kameru sa LCD displejom za jednostavniju vožnju unazad i odleđivačem vetrobranskog stakla.

Povezana vest:  Pravi džekpot: Novi Opel ADAM BLACK JACK

Sportage sa opremom MOTION uz sve navedeno ponosi se još i Xenon svetlima, grejanim i kožom presvučenim sedištima, sportskim Supervision meračima, inteligentnim ključem sa tasterom za paljenje motora, 18-inčnim felnama dimenzija 235/55 R18 i panoramskim staklenim krovom.

Najbogatiji Sportage nosi oznaku LIMITED i nudi izvanredan komfor sa stavkama poput navigacionog sistema NAVTEQ sa displejem osetljivim na dodir i mapama Evrope (44 zemlje), kamerom za vožnju unazad koja projektuje sliku na displeju navigacionog uređaja, dodatnim audio pojačalom i niskotonskim subwoofer zvučnikom.

7-godišnja revolucionarna garancija

Kia proizvodi model Sportage u svojoj modernoj fabrici u Žilini (Slovačka), a kao i sve ostale nove Kije i ovaj izlazi na scenu sa najdužom evropskom garancijom. 7-godišnja garancija važi do 150.000 pređenih kilometara (u prve tri godine nema limita kilometraže) i važi za kompletno vozilo. Garancija je potpuno besplatna i prenosiva na sledeće vlasnike bez ikakvih ograničenja.

Odlična tržišna perspektiva

Novi Sportage, koji će svojom izuzetnom pojavom i isto tako atraktivnim tehničkim sadržajem sigurno primetno promešati karte u klasi srednje velikih kompaktnih sportskih terenaca (tzv. C-SUV segment), na našem tržištu automobila već je uspešno startovao. Za najosnovniju izvedbu novog modela sa 1,6-litarskim benzinskim motorom, prednjim pogonom i paketom opreme COOL potrebno je izdvojiti 16.990 evra (sa carinom i PDV-om), dok za skuplji Sportage sa 2,0-litarskim benzinskim motorom i paketom opreme ACTIVE treba 18.990 evra.

 

Za one koji vole off-road užitke verzija sa AWD Dynamax™ pogonom je 1.800 evra skuplja. Jednako konkurentan je i Sportage sa dizel motorom. Potpuno novi 1,7-litarski common-rail dizel motor sa ACTIVE paketom startuje sa cenom već od 19.990 evra. Za snažniji dizelaš od 2,0 litra sa istim paketom opreme i prednjim pogonom potrebno je izdvojiti 21.990 evra, dok najskuplji i najraskošniji Sportage LIMITED sa kožnim sedištima, navigacionim uređajem sa velikim displejom u boji, kamerom za vožnju unatrag i panoramskim krovnim prozorom i AWD Dynamax™ pogonom na sva 4 točka košta 31.290 evra.

 

Cenovnik novog Kia Sportage modela:Motor / snaga            Oprema vozila Promotivne cene

1,6 GDI benzinski motor / 135 KS     Cool    16.990

1,6 GDI benzinski motor / 135 KS     Active 17.590

1,6 GDI benzinski motor / 135 KS     Urban  19.390

1,6 GDI benzinski motor / 135 KS     Sport   20.690

1,6 GDI benzinski motor / 135 KS     Motion            23.890

2,0 CVVT benzinski motor / 163 KS Active 18.990

2,0 CVVT benzinski motor / 163 KS Active AWD Dynamax™      20.790

2,0 CVVT benzinski motor / 163 KS Urban  20.790

2,0 CVVT benzinski motor / 163 KS Urban AWD Dynamax™       22.590

1,7 CRDi VGT dizel motor / 116 KS Active 19.990

1,7 CRDi VGT dizel motor / 116 KS Urban  21.790

1,7 CRDi VGT dizel motor / 116 KS Sport   23.090

1,7 CRDi VGT dizel motor / 116 KS Motion            26.290

2,0 CRDi VGT dizel motor / 136 KS Active 21.990

2,0 CRDi VGT dizel motor / 136 KS Active AWD Dynamax™      23.790

2,0 CRDi VGT dizel motor / 136 KS Urban  23.790

2,0 CRDi VGT dizel motor / 136 KS Urban AWD Dynamax™       25.590

2,0 CRDi VGT dizel motor / 136 KS Sport AWD Dynamax™        26.890

2,0 CRDi VGT dizel motor / 136 KS Motion AWD Dynamax™     29.990

2,0 CRDi VGT dizel motor / 136 KS Limited AWD Dynamax™    31.290

Cene dodatne opreme: Doplata za boje: 370 evra; 6-stepeni A/T menjač sa mogućnošću sekvencijalnog menjanja brzina: 1.600 evra (samo kod 2,0 CVVT i 2,0 CRDi motora); Zadnji parking senzori: 350 evra.

Cene su izražene u evrima i uključuju PDV. Plaćanje se vrši isključivo u dinarskoj protivvrednosti.