Opel pruža uvid u uzbudljivu budućnost brenda sa novim konceptom. Njegovo ime je: Opel GT X Experimental – odvažni, 4,06 metara dugačak električni kompaktni SUV sa petoro vrata i privlačnošću jednog kupea, prepun je inovativnih ideja. GT X Experimental oličava vrednosti i viziju Opela i daje uvid u ono šta budućnost donosi za sve Opelove modele. Kompanija je već najavila da će dodatno izoštriti svoj profil tokom prezentacije strateškog PACE! plana prošlog novembra. GT X Experimental je prvi opipljiv rezultat ovog procesa.

,,Sa našim PACE! planom, mi imamo vrlo jasnu viziju kako želimo da stvorimo uspešnu budućnost za Opel. Fokus na snažnom identitetu brenda koji je definisan našim vrednostima – nemački, pristupačan, uzbudljiv – igra integralnu ulogu u našem povratku održivom uspehu. Naš koncept brenda pokazuje kako će ove vrednosti oživeti u našim proizvodima u budućnosti. Naši inženjerski i dizajnerski timovi su to sjajno učinili u Opelu GT X Experimental. On nam daje jasnu ideju kako mi u Opelu vidimo mobilnost budućnosti’’ rekao je Mihael Lokšeler (Michael Lohscheller).

Strast za demokratizacijom tehničkih inovacija pokreće Opelov pionirski duh

Tokom faze kreiranja koncepta, Opel je započeo širok i intezivan proces razmišljanja o sebi i sopstvenim vrednostima. Opel može da pogleda unazad na 156 godina industrijskog postojanja koje je počelo sa preciznom mehanikom i skoro 120 godina automobilskog inženjeringa koje je pokretala konstantna posvećenost proizvodnji uzbudljivih i relevantnih inovativnih tehnologija koje su dostupne svima. Kroz svoju istoriju, specifični ,,Opelov način’’ može se sumirati sa ove tri vrednosti: nemački, pristupačan i uzbudljiv. Što se tiče budućnosti, brend želi da ostane posvećen najsavremenijem i pozitivnom izrazu svojih nemačkih korena: Opelove ,,nove nemačke odlike’’ uzimaju ono najbolje od nemačkih tradicionalnih vrednosti – inženjerske izvrsnosti, istinske fascinacije za odličnim mašinama, intenzivnim fokusom na funkcionalnost, kvalitet i pouzdanost – i obogaćuje ih toplinom i otvorenošću uma. Inspirisan Opelovim inovativnim duhom, novi GT X Experimental obuhvata suštinu bogatog nasleđa kompanije i obećava uzbudljivu budućnost. Spaja nemački inženjering, preciznost i kvalitet sa vizionarskim inovacijama kako bi pružio uvid u to kakvi će Opelovi automobili biti sredinom 2020-ih: odvažni, čisti u izgledu ali ekstremno pristupačni i orijentisani ka kupcu.

Opel je odlučio da svoju viziju za buduće automobile predstavi u kompaktnom SUV-u koji je dugačak samo 4063 milimetra (međuosovinsko rastojanje: 2625 mm; širina: 1830 mm; visina uključujući antenu: 1528 mm): SUV-ovi su trenutno najpopularnija vozila na tržištu i Opel pokreće želja da oni postanu još atraktivniji za široku javnost. Međutim, da bi uspeli u tome, SUV vozila takođe moraju da postanu efikasnija nego ikada ranije. Zato je Opel GT X Experimental napravljen na arhitekturi od lakih materijala, ima smanjen karbonski otisak i vozi se na točkovima od 17 inča koji vizuelno izgledaju mnogo veće, ali i maksimalno povećavaju udobnost na putu i istovremeno izgledaju zapanjujuće. Na osnovu PACE! plana koji obećava elektrifikovanu verziju svakog Opelovog modela do 2024., GT X Experimental je potpuno električni automobil sa pogonom koji donosi kompaktna litijum jonska baterija sledeće generacije sa 50 kWh i induktivnim punjenjem. GT X Experimental se ne pretvara da nudi potpuno autonomnu vožnju. Međutim, poseduje treći nivo funkcija autonomne vožnje – što znači da može da upravlja svim aspektima vožnje ali vozač mora biti spreman da odreaguje na zahtev vozila da preuzme kontrolu.

Povezana vest:  Dodeljeni originalni Ginisovi sertifikati povodom obaranja rekorda u najdužoj koloni Dacia vozila!

Čist i odvažan: Ovo je budućnost Opelovog dizajna

GT X Experimental predstavlja inovativnu tehnologiju sa sofisticiranom jednostavnošću. Potpredsednik za dizajn Mark Adams i njegov tim su razvili čitavu filozofiju za Opelov specifičan, nemački dizajn, spajajući čistoću i emocionalnu smelost. U GT X Experimentalu, svaka zasebna funkcija, svaki modul automobila je ispitan kako bi se ostvarila čistoća dizajna uklanjanjem svih nepotrebnih elemenata dizajna. Ovo je nešto što je dizajnerski tim nazvao ,,vizuelna detoksikacija’’.

Karoserija Opela GT X Experimental pokazuje naglašene proporcije uparene sa lepo struktuiranim, čistim površinama. Njegova snažna silueta naglašena je smelim grafičkim identitetom koji razdvaja gornja i donja područja. Donji deo je ofarban u sjajnu svetlosno sivu, dok je gornji deo uključujući i poklopac motora, staklo i krov u skoro crnoj, noćno plavoj boji. Između njih je naglašen Opelov žuti potpis koji se širi kroz automobil i daje mu strukturu i dinamičnost. Spektar boja podseća na Opelovu tradicionalnu sivo/crno/žutu boju ali je ponovo konfigurisan kako bi stvorio svež, moderan osećaj. GT X Experimental dočekuje putnike sa prostranim i neometanim pristupom zahvaljujući zadnjim vratima koja se otvaraju ka unazad i činjenici da se sva vrata otvaraju pod uglom od 90 stepeni kako bi konceptu dali karakter pristupačnosti. Široki panoramski krov se pruža do zadnjih sedišta, poboljšavajući osvetljenost SUV-a i osećanje prostranosti.

Opelovi dizajneri su takođe smanjili tradicionalne, takozvane linije izreza karoserije – koje su neophodne zbog različitih otvora kao što su vrata i poklopac motora – na apsolutni minimum. Gornja linija svih vrata je skrivena u akcentu žute boje i jedno od zadnjh vrata se poklapa sa otvorom prtljažnika. Napuštanje konvencionalnih elemenata kao što su spoljne kvake vrata i spoljašnji retrovizori, karoserija postaje glatko platno koje obuhvata iznenađujuće detalje kao što su male kamere ugrađene u linije žute grafike sa obe strane poklopca motora koje menjaju retrovizore.

Da bi se izbalansirala ova vizuelna detoksikacija, retki grafički detalji ojačavaju izgled GT X Experimentala. Iseckani trouglovi su ugravirani duž praga ispod zadnjih vrata sa vozačeve strane: jedan od njih sadrži mali, šestougaoni LED ekran koji pokazuje nivo napunjenosti baterije. Točkovi veličine 17 inča izgledaju mnogo veće zahvaljujući robusnim gumenim navlakama koji prelaze preko oboda kako bi vizuelno uvećali veličinu tamno plavih guma. Žute grafičke linije na obodu uvećavaju akcenat žutog potpisa na karoseriji i okružuju električni amblem munje koji stoji dok se točkovi okreću. Kako bi naglasili SUV karakter automobila, zaštitna obloga obuhvata donji deo karoserije, pružajući čvrstoj poziciji GT X Experimentala robustan izgled.

Povezana vest:  MyOpel.rs portal krenuo sa radom

,,Opel GT X Experimental oličava duh naših ključnih vrednosti brenda – nemački, pristupačan, uzbudljiv. To je ,,pristupačan’’ koncept sa kojim ljudi mogu da se identifikuju. Samouvereno kombinuje čist i odvažan dizajn sa naprednom tehnologijom koja olakšava život. Jasno je da ovo vozilo pokazuje veoma uzbudljivu budućnost za brend’’ rekao je Mark Adams.

Opel Compass i Opel Vizor daju novi vizuelni identitet budućim modelima Opela

GT X Experimental takođe otkriva novu temu za prednji i zadnji deo budućih modela po prvi put. ,,Opel Compass’’ organizuje elemente dizajna kroz dve snažne ose koje presecaju munju. Legendarni logo brenda je sada tačka fokusa više nego ikada ranije. U jasnijoj i čistijoj izvedbi, centralna linija na poklopcu motora predstavlja vertikalnu osu, koja se nastavlja ispod munje. Horizontalna osa je predstavljena kroz tipični Opelov potpis dnevnih svetala u obliku krila, koji će nastaviti da krasi sva buduća Opelova vozila. Zadnji deo je odjek prednjeg i pokazuje Opel Compass u svoj svojoj čistoći, sa munjom koja snažno prisvaja horizontalnu liniju zadnjih svetala u obliku krila i vertikalnu liniju od krovne antene do naglašenog nabora branika.

Prateći Opel Compass temu i zajedno sa pristupom kreiranja najčistijeg mogućeg dizajna, Opelovi dizajneri su takođe stvorili novo lice Opela koje prikazuje pionirski duh kompanije: ,,Opel Vizor’’. Opel Vizor je kompletan, jedinstven modul koji uokviruje sve visokotehnološke elemente i elemente brenda kao što je LED logo munje koji pokazuje stanje rada automobila svetleći u različitim bojama, LED matriks prednja svetla, dnevna svetla u obliku krila kao i sve kamere i senzore sistema asistencije i funkcija autonomne vožnje ispod zatamnjenog pleksiglasa. Elegantni modul se odvažno širi prednjim delom automobila odmah ispod poklopca motora. Novi, prepoznatljivi Opel Vizor postavljen je kao ključni element dizajna za sve Opelove modele, kasnije tokom 2020-ih.

Enterijer oko čistog panela: Vizuelna i digitalna detoksikacija za opuštajuću oazu

Enterijer Opela GT X Experimental prati iste principe i opcije za vizuelnu i digitalnu detoksikaciju. Okružen panoramskim krovom i bočnim prozorima bez prekida, elegantnost kabine maskira inovacije koje nosi sa sobom. U enterijeru se izdvaja instrument tabla koja se nalazi u modulu koji oponaša Opel Vizor – Opel ,,Pure Panel’’. Jedan širok, jedinstven ekran pozdravlja vozače i pokazuje da princip sa mnoštvom ekrana, dugmića i kontrola koji se često mogu videti u vozilima današnjice može zastareti. Pure Panel omogućava vozačima da imaju pristup najnovijoj tehnologiji i da dobiju informacije koje žele eliminišući sve elemente koji vizuelno odvraćaju pažnju. Čistoća dizajna enterijera se takođe može videti u pametnom pozicioniranju otvora za ventilaciju. Oni su skriveni iza ekrana, omogućavajući celokupne čiste površine. Pure Panel takođe pokazuje kako Opel dozvoljava tehnologiji da pojednostavi živote korisnika. Dva ekrana skroz levo i desno prikazuju bočne prikaze koje snimaju male kamere. Takođe, dizajn volana je pojednostavljen dok njegov centralni modul ponavlja oblik Opel Vizor-a. Kao i na točkovima, LED Opelova munja u centru ostaje u istoj poziciji bez obzira na položaj upravljanja.

Povezana vest:  MAZDA na Sajmu automobila u Beogradu

Ovaj čist visokotehnološki pristup se pruža kroz ceo enterijer. Na primer, četiri sedišta izgledaju kao da lebde dok su zvučnici koji se mogu ukloniti smešteni ispod naslona za glavu i takođe pružaju zvučno iskustvo kao izvan automobila. Grafički detalji naglašavaju striktnu čistoću dizajna u unutrašnjosti: tema iseckanih trouglova je ponovljena na naslonima sedišta i pedalama gasa i kočnica.

Opelovi koncept automobili su projektovali budućnost Opela već više od 50 godina

Ime GT X Experimental podseća na Opelov pionirski koncept, 1965 Experimental GT – pristupačan kupe koji je takođe prvi koncept automobil ikada proizveden od strane jednog evropskog proizvođača automobila. Dodatno slovo X naglašava Opelov plan da još više ostavi svoj otisak na tržištu SUV automobila: 40 procenata svih Opelovih automobila prodatih u 2021. će biti SUV.

Tokom decenija, Opel je koristio koncept automobile da oblikuje svoju budućnost. Većina koncept automobila nikad nije planirana za proizvodnju ali je dozvolila brendu da postavi osnovne principe za svoje nadolazeće modele. S tim u vezi, poslednja 3 koncept automobila iz Opela pokazuju jasnu koherentnost sa razvojem brenda. Monza koncept iz 2013. je reflektovao Opelovu potragu za većom efikasnošću (laganost, pakovanje, pogonski sklop) i izrazom ove efikasnosti u elegantnom dizajnu. GT koncept iz 2016. doveo je efikasnost do višeg nivoa, sa dizajnom oko osnovnih ideja pristupačnosti, jednostavnosti i čistoće. Ovo je sada podignuto na viši nivo od strane GT X Experimentala i njegovom filozofijom koja se bazira na vrednostima brenda – nemački, pristupačan, uzbudljiv – i izraženo čistim i odvažnim dizajnom.