2011 05 20 Camaro SS Pace Cars 1969 i 2011

Chevrolet i Indy 500 slave sto godina zajedničke  istorije

30. maja 1911. Arthur Chevrolet takmičio se u prvoj trci 500 milja Indianapolisa. Sto godina kasnije, Chevrolet Camaro SS kabriolet otvoriće 2011. Indianapolis 500 obeležavajući time stogodišnjicu postojanja ovog proizvođača automobila kao i legendarne trke – a takođe i početak odbrojavanja do povratka Chevrolet-a u IndyCar takmičenje koje će se dogoditi 2012.

„Pre nego što je Chevrolet postao brend, Louis Chevrolet i njegova braća proslavili su se iza volana trkačkog automobila“, rekao je Jim Campbell, potpredsednik sektora za automobile visokih performansi i sportske automobile u GM-u. „Nakon što je Chevrolet postao proizvođač automobila, Louis i njegova braća nastavili su da se takmiče na Indy-ju, stvorivši jedno od legendarnih partnerstava u svetu automobilskih trka.“

„Istorija tog partnerstva uključuje neke od najnezaboravnijih automobila koji su se ikad provozali Indianapolisom 500, a i mnoge su kockaste zastave osvojene pod Chevrolet znakom“, dodao je Campbell. „S novim Chevrolet trkačkim motorom koji će se takmičiti na trkama iduće godine, veza između Indy-ja i Chevrolet-a opet postaje aktuelna.“

1911 – 1920: Louis, Arthur i Gaston Chevrolet takmiče se na Indy-ju

Iako 2011. godina označava stotu godišnjicu postojanja Chevrolet-a i Indianapolisa 500, koreni njihove povezanosti sežu čak do daleke 1905. Te su se godine Louis Chevrolet i Carl G. Fisher takmičili tokom proputovanja Srednjim Zapadom kao odvažni vozači na raznim automobilskim sajmovima i izložbama, a uzbuđenje automobilskih trka zauvek je obeležilo sudbine obojice.

Godine 1909. Fisher je počeo s izgradnjom svoje ciglama popločane staze za autoutrke u blizini Indianapolis-a, dok je istovremeno Louis Chevrolet postao poznat u čitavom SAD-u kao vozač u Buick-ovom timu Billy Durant-a.

Povezana vest:  Ekonomičan i ekološki podoban Freelander 2 dostupan i u Srbiji

Impresioniran Louis-ovim inžinjerskim sposobnostima, Durant je pozvao Chevrolet-a da mu bude partner u automobilskim projektima među kojima je bilo dizajniranje novog automobila koji je trebalo da se zove „Chevrolet“. No Louis je uskoro stavio inženjerstvo po strani kako bi pomogao svom bratu Arthur-u da pripremi Buick za inauguralnu utrku 500 milja Indianapolis-a.

Dana 30. maja 1911. Arthur Chevrolet odvozio je 30 krugova na prvoj trci Indianapolis 500 pre nego što su ga mehanički problemi naterali na odustajanje. Nešto kasnije, 3. novembra  1911., Louis Chevrolet i Billy Durant osnovali su u Detroitu kompaniju Chevrolet Motor Car.

Tri godine kasnije Louis Chevrolet prodao je svoj udeo u kompaniji Chevrolet Durantu i preselio se u Indianapolis kako bi se zajedno sa braćom bavio auto trkama. Louis se takmičio na Indianapolis trci 1915. godine kružeći po stazi brzinom većom od 130 km/h pre nego što ga je omeo kvar na motoru. Vratio se na stazu Indianapolis 500 1919. godine s bratom Gastonom kada mu je cilj bio da promoviše automobile iz vlastite kompanije, Frontenac Motors. Louis i Gaston završili su trku na sedmom i desetom mestu. Godine 1920. Gaston je pobedio na Indy-ju 500 u automobilu Monroe-Frontenac, postavši prvi pobednik koji je završio trku na jednom jedinom setu guma.

2011 05 20 Corvette C6 Z06 Pace Car 2007Od 1945.  do danas: 22 Chevrolet vozila otvorila su Indy 500

Povezana vest:  Toyota otvorila salon u centru Šapca

Carl Fisher predvodio je trkačke automobile na prvom Indianapolisu 500 – i to svojim vlastitim automobilom – jer je smatrao da će takozvani vozni početak biti sigurniji od tradicionalnog trkačkog sprinta, odnosno kretanja od nule. Otada su početni krugovi pre početka svake trke postali tradicija Indy-ja 500. Ove godine, 2011., Chevrolet Camaro SS kabriolet povešće takmičenje kroz zagrevanje pre samog starta na trci od 500 milja – i time postati 22. Chevrolet kojem je pripala ova čast.

Prvi Chevrolet koji je predvodio Indy-jev početni krug, kabriolet iz 1948., vozio je predsednik Indianapolis Speedway-a, Wilber Shaw.

Početni krug Indianapolisa 500 vozilo je čak deset Corvetta. Prvoj je pripala ta čast kada je Corvette slavila 25-godišnjicu svojeg postojanja, 1978. Te je godine časopis „Wall Street Journal“, objavivši veliki članak o njihovoj potencijalnoj kolekcionarskoj vrednosti, pokrenuo ogromnu potražnju za replikama tog modela nazvanima Corvette Limited Edition Pace Car.

Camaro SS 2011. biće sedmi Camaro koji će predvoditi početni krug Indianapolisa 500. Prvi je to učinio davne 1967. – godine kada je Camaro prvi put predstavljen na tržištu. Beli Camaro SS kabriolet iz 1969. koji je tada odvozio početni krug, je, sa svojim kupolastim poklopcem motora, prugama „Hugger Orange“ i posebnim interijerom postao najlegendarniji automobil Indyj-a. Danas kolekcionari posebno cene ove primerke, odnosno replike modela proizvedene 1969., a kojih je danas preostalo 3.675.

Ove, 2011. godine početni krug Indianapolisa 500 voziće beli Chevrolet Camaro kabriolet s narandžastim prugama za koji je inspiracija bio Camaro iz 1969. Unutrašnjost novog Camara s narandžastim kožnim presvlakama moderan je kontrast njegovoj tradicijom inspirisanoj spoljašnjosti. Chevrolet će ponuditi 500 Chevrolet Camara kabrioleta iz 2011. u izdanju Indianapolis 500 Pace Car na prodaju, a njihova isporuka bi trebalo da počne na proleće.

Povezana vest:  Novi Chevrolet porodični monovolumen Orlando zasijaće u Parizu

2012: Povratak Chevrolet snage na takmičenju IndyCar

Osim što su vozili početni krug na mnogim Indy-jima 500, motori iz fabrike Louis Chevrolet-a takođe su bili pogon mnogih automobila koji su se takmičili na Indianapolis Motor Speedway-u.

I u novije vreme Chevrolet se takmičio u trkama u stilu Indy-ja, i to kao proizvođač motora od 1986. do 1993. i od 2002. do 2005. s V-8 motorima, pobedivši u 104 trke, kao glavni izbor šest vozačkih šampiona i zabeleživši čak šest pobeda na Indianapolisu 500.

Iduće godine Chevrolet će se vratiti u takmičenje IZOD IndyCar Series s novim V-6 trkačkim motorom s dvostrukim turbo ubrizgavanjem  i direktnim ubrizgavanjem koji će za pogon imati obnovljivo etanolsko gorivo E85. Chevrolet IndyCar V-6 su zajednički konstruisali General Motors i Ilmor Engineering, a imaće zapreminu od 2,2 litre, aluminijski blok motora i glave cilindara te će da bude integralni deo podvozja zajedno sa kutijom menjača i zadnjim oslanjanjem.

Chevrolet IndyCar motor će, prema propozicijama trke, biti dostupan svim takmičarima. Tim Penske je prvi od timova na IndyCar-u koji se odlučio za Chevrolet pogonski sistem u 2012. godini. Tim Penske je prethodno ostvario 31 pobedu s Chevrolet motorima, uključujući i četiri pobede na Indianapolisu 500.

2011 05 20 Camaro Pace Cars 1993, 1967, 1969, 1982