Astra GTC 18

Nova Opel Astra GTC: Žustar izgled, žustra vožnja

Opel će biti aktivan ove jeseni i izbaciti tri nova vozila  na tržište: revolucionarnu električnu Amperu sa produženim dometom, novu generaciju Zafire Tourer, gospodara fleksibilnosti i Astru GTC, sportsko kompaktno vozilo sa troja vrata. Astra GTC imaće svetsku premijeru na 64. Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu, od 15. do 25. septembra 2011.

Nova Astra GTC ističe se žustrim dizajnom i voznim mogućnostima. U spoljašnjem delu izvajani oblici sa precizno naglašenim crtama koje unose dramatičan momenat u čiste, jednostavne linije kupea. A na putu, sve verzije Astre GTC koriste prednje osovine vrhunske izvedbe  sa HiPerStrut – High Performance Strut – (amortizerom vrhunskih performansi) koji je idealno uparen sa inteligentnom patentiranom Opelovom zadnjom osovinom sa Watt vezom, čime je obezbeđena stabilnost bez presedana i preciznost. Samo nekolicina radikalno sportskih automobila u ovom segmentu nude tako sofisticiranu arhitekturu prednje osovine.

„Astra GTC je sportski član Opelove porodice“, izjavio je Karl-Fridrih Štrake, izvršni direktor kompanije Opel/Vauxhall. „Dizajnirana je i napravljena u našoj fabrici u Riselshajmu kao izuzetno poželjan sportski kupe sa osnaženim voznim performansama dok je u isto vreme ostala pristupačna, prostrana i fleksibilna. Uvereni smo da će uneti svežinu u segment kompaktnih sportskih modela“.

GTC je ultimativni Astra model u pogledu dizajna i vozne dinamike. Učestvuje u ukupnoj prodaji modela linije Astra sa 15-20%, te će doneti dodatnu energiju uspešnoj Opelovoj porodici kompaktnih vozila, koja je uvećala svoj udeo u Evropi sa 8,3% iz 2009. godine na 11,4% u 2010.

Mišićava izvedba karoserije sa oštrim strukturnim tetivnim linijama

Nova Astra GTC je u velikoj meri nadahnuta vozilom Opel GTC Paris Concept koje je prikazano na Svetskom šampionatu automobila u Parizu prošle jeseni. Kompaktan sportski petosed sa dopadljivošću kupea i dramatičnim proporcijama odlikuje se jedinstvenim dizajnom: nema nijedan zajednički element u spoljašnjosti sa ostalim članovima Astrine porodice vozila, osim kućišta vanjskih retrovizora i antene. Šest od ukupno sedam modela sa točkovima od 17 do 20 inča su takođe prisutni samo u GTC izvedbi.

“Hteli smo da Astra GTC bude krajnji izraz Opelovog dizajnerskog jezika po formuli ‘spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti’ i da oličava našu autombilsku strast” kaže Mark Adams, potpredsednik Opel/Vauxhall-a za dizajn. “Međutim, nismo hteli da emocija baci funkcionalnost u drugi plan: Astra GTC je pametan auto iz snova sa prihvatljivom cenom.” U profilu, konstruktori su maksimizovali dramski momenat kroz ograničenu količinu linija: svega tri linije daju unose tenziju i vajaju oblik Astre GTC. Fina, kruta linija koja se pruža nadole od prednjih vrata do dna zadnjeg blatobrana i daje energičnu crtu bočnoj strani automobila, Opelova prepoznatljiva oštrica ima isti pravac kao kod Insignije. Druga linija obuhvata ručku na vratima i pruža se prema zadnjem delu, naglašavajući dramatičan stav modela GTC kroz šire površine, do dramatičnog reza i široke ramene linije.  Treća linija koja prati sportsku siluetu krova izvedena je u sjajnoj crnoj završnici i naglašava grafiku prozora, koja vodi oko do oštro integrisanog spojlera.

Povezana vest:  Prvo pojavljivanje novog Chevrolet Camaro modela u Evropi

Jednostavan prednji deo ima tipičan Opelov središnji nabor i naglašen je istaknutim, vitkim orlovskim farovima, sa „krilovitim“ dnevnim svetlima. Ovaj sklop se javlja kao posebna celina oko rafinirane hromirane letve sa amblemom i odvojene, dramatične  trapezoidne rešetke hladnjaka koja je postavljena niže kako bi se postigao osećaj tipičan za trkačka vozila, koji ukazuje na sportski karakter vozila.

Rameni deo je najdramatičnija celina na Astri GTC-u. Njegov moćan dizajn daje ovom automobilu impozantne proporcije i veoma svrsishodnu pojavu na putu, sa niskim a širokim stavom. Linija od stuba C klizi u rep i obavija se u zadnji spojler, koji je genijalno integrisan u kontinuiranu krovnu liniju. Opciona LED svetla naglašavaju „krilovitu“ izvedbu zadnjih svetala.

Astra GTC 9

Ekskluzivno visoko kvalitetno prednje vešanje izoštrava osećaj upravljanja vozilom

Mehatronička šasija Astre GTC odlikuje se ekskluzivnim visoko-kvalitetnim prednjim vešanjem, slično onom primenjenom na Insigniji OPC, koje poboljšava i izoštrava upravljanje osim kod sportskih modela.

U odnosu na Astru sa petoro vrata, visina modela GTC u vožnji spuštena je za 15 mm, dok su osnovne dimenzije šasije donekle povećane. Zahvaljujući produženim upravljačkim letvama u zadnjem delu, međuosovinsko rastojanje raste za 10 mm sa 2.685 na 2.695 mm. Oba traga su šira sa 1.584 mm (+ 40 mm) od prednjih i 1.588 mm (+ 30 mm) od zadnjih točkova. Ovo omogućava smeštanje sportskih točkova sa uvećanim prečnikom gume, koji poboljšavaju stabilnost, držanje na putu i vizuelni utisak.

Međutim ključna promena nije vidljiva golim okom. Sve verzije Astre GTC, bez obzira na pogonsku grupu i nivo opreme, imaju još jednu dodatnu osobinu,koja je odlika samo sportskih automobila više klase: prednje vešanje sa amortizerima visokih performansi (HiPerStrut). U odnosu na standardno Mekferson vešanje Astre, HiPerStrut je smanjio nagib točka i predstavlja balans kraćoj dužini osovine prednjeg točka. Ovo poboljšava vođenje točka i njegovo naleganje na put, smanjuje reakcije torzionog upravljanja i povećava snagu pri ugaonom kretanju, dajući vozačima Astre GTC sportski, žustar osećaj koji očekuju, sa poboljšanom preciznošću i povratnom spregom.

Pored toga, HiPerStut smanjuje bočno odstupanje u kretanju guma, što omogućava smeštanje točkova većeg prečnika. Ova izvedba tipična za višu klasu vozila koja lepi auto za put garantuje uzbudljivu vožnju svim vozačima Astre OPC čak i pre nego što su dostupne izrazito sportske verzije koje su planirane za izbacivanje na tržište u bliskoj  budućnosti.

Povezana vest:  Radulović Automobili novi ovlašćeni servis kompanije Fiat Automobili Srbija

Izvedba zadnje osovine uključuje Watt vezu. Ova pametna konstrukcija, koja je ekskluzivna za Opel je već demonstrirala svoje višestruke  prednosti na Astri. Pored toga što je lakša i kompaktnija u odnosu na multi-link osovinu, pruža veliku udobnost, odličnu zvučnu izolaciju i izvrsnu  stabilnost/kontrolu.

Šasija Astre GTC oblikovana je tako da savršeno uklopi Opelov inteligentni, poptuno prilagodljiv sistem upravljanja šasijom FlexRide. Unapređuje stabilnost u vožnji sa boljim držanjem pri ugaonom kretanju i odgovorom na upravljanje, automatski se prilagođavajući uslovima na putu, brzini ugaonog kretanja, pokretima vozila i pojedinačnim stilovima vožnje. Bolje držanje na putu i ravnoteža vozila takođe poboljšavaju bezbednost vožnje u opasnim situacijama. Pored toga, FlexRide nudi tri različita podešenja, omogućavajući promenu karaktera vozila na pritisak tastera: vozač u svakom trenutku može da bira između uravnoteženog “Standard” režima, podređenog udobnosti “Tour” režima ili aktivnijeg „Sport” načina vožnje.

Četiri motora za početak – uskoro i sportske verzije

Astra GTC može se odmah naručiti sa mogućnošću izbora između četiri različite pogonske grupe – jedne dizel i tri na benzinski pogon.

Unapređen komon-rejl turbo dizel motor sa izlaznom snagom povećanom na 121 kW/165 ks poboljšan je dizel filterom za sitne čestice i šestostepenim manuelnim prenosom. Opelova nova Start/Stop tehnologija koja smanjuje potrošnju goriva u uslovima gradske vožnje  je standardan deo opreme. Motor 2.0 CDTI kombinuje sjajne performanse sa visokom efikasnošću. Isporučuje do 380 Nm obrtnog momenta zahvaljujući overboost funkciji i omogućava dostizanje brzine od 100 km/h za 8,9 sekundi. Najveća brzina je 210 km/h. Potrošnja goriva u kombinovanom režimu vožnje ne prelazi 4,9 litara dizela na 100 km dok je emisija CO2 129 g/km. Sa rezervoarom za gorivo od 56 litara, Astra GTC 2.0 CDTI može da pređe preko 1.100 km.

Start/Stop tehnologija je deo standardne opreme i sa dva 1,4 turbo-kompresovana benzinska motora sa izlaznom snagom od 88 kW/120 KS i 103 kW/140 KS. Oba motora imaju šestostepeni ručni menjač, donose 200 Nm obrtnog momenta i troše 5,9 litara goriva na 100 km (139g/km CO2). U ponudi benzinaca trenutno je vodeći 1,6 turbo motor od 132 kW/180 KS sa šestostepenim sistemom prenosa, čija maksimalna brzina je 220 km/h.

Veća ponuda pogonskih sistema će biti ponuđena u periodu oko svetske premijere na Sajmu automobila u Frankfurtu. Najsportskije verzije, uključujući i OPC model visokih performansi, će se pojaviti 2012. godine.

Inovativne tehnologije unapređuju zabavu i bezbednost pri vožnji

Kakav god motor da je ugrađen, vožnja modela Astra GTC je nagrađujuće iskustvo zahvaljujući njegovoj izvanrednoj šasiji. Zabava – ali i bezbednost – se može unaprediti velikim brojem inovativnih sistema.

Opel Eye sistem prednje kamere druge generacije iskorišćava unapređenu i proširenu funkcionalnost. Sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova (TSR) može da identifikuje više znakova nego pre, a informacije koje pruža su zamenjene unosom iz navigacionog sistema. Pored poznatog Sistema za upozorenje pri napuštanju trake (LDW), kamera sada podržava i novu funkciju praćenja razdaljine automobila (FDI) koja vizuelno obaveštava vozača o razdaljini od vozila ispred njega.

Povezana vest:  Mazdin novi i-ELOOP sistem kočenja

Nova, četvrta generacija biksenonskih prilagodljivih prednjih svetala (AFL 4) debituje na modelu Astra GTC. Pored devet funkcija AFL+ sistema – ovo uključuje pomoćni sistem dugih svetala koji uključuje i isključuje duga svetla u zavisnosti od prisustva drugih vozila – može se pojačati i sa sistemom inteligentnog osvetljenja (ILR) koji koristi prednju kameru Opel Eye sistema kako bi izmerio razdaljinu od vozila ispred njega i kako bi podesio kratka prednja svetla. Ovo omogućava konstantno optimalno osvetljavanje puta bez zaslepljivanja. Sa ovih deset funkcija, model Astra GTC ima najbolji sistem svetala u segmentu.

Astra GTC 4Stilizovan, svrsishodan dizajn

U poređenju sa njegovim konkurentima, model Astra GTC ne pravi kompromis na funkcionalnosti uprkos dizajnu koji podseća na kupe. Ne samo da može da smesti pet osoba u kabinu, već i njegov fleksibilni prtljažnik pruža 370 do 1.235 litara prostora – preko 200 litara više od konkurencije. Obim prostora za stvari u kabini je unapređen za 50% u odnosu na prethodnu generaciju GTC-a, takođe zahvaljujući električnoj parkirnoj kočnici koja oslobađa prostor na centralnoj konzoli – upravo tamo gde je prostor za ostavljanje stvari najpristupačniji.

Dizajn visokokvalitetne kabine modela Astra GTC kombinuje izvajane oblike i dinamične linije, a njegov izrazit sportski karakter je unapređen novim materijalima, bojama i dekoracijom kako u Enjoy tako i u Sport verziji. Novi prvoklasni kompleti kožne opreme koji kombinuju Alcantara i Nappa kožu su u ponudi. Standardan sportski volan sa poboljšanim okvirom takođe naglašava uzbudljiv karakter modela GTC.

Kako bi odgovarala svim vrstama vozača, prednja sedišta u Astra GTC modelu nude najširi moguć obim podešavanja u segmentu. Ergonomski poboljšana prednja sedišta sa podešavanjima u osam smerova, dodatak za lumbalni deo i za gornji deo nogu koji se podešava u četiri smera, sertifikovana od strane nezavisnih stručnjaka za zdravlje leđa iz organizacije AGR (Aktion Gesunder Rücken – Akcija za zdrava leđa), su dostupna sa cenama koje kreću od 390 evra.

Astra GTC je dizajnirana i razvijena u Opelovom međunarodnom centru za tehnički razvoj u Riselshajmu, a proizvodiće se u Gljivicama, u Poljskoj.

Četiri pogonska sistema i dva seta opreme mogu da se naruče od 7. juna 2011. godine. Za sada, cene se kreću od 21.750 evra (Astra GTC Enjoy sa 1,4-litarskim Turbo motorom od 88 kW/120 KS) do 27.855 evra (Astra GTC Sport sa 2,0.litarskim CDTI motorom od 121 kW/165 KS).