Novi modeli uz rast prodaje i udela na 15 evropskih tržišta
Chevrolet Europa prodao je između januara i juna 2011. ukupno 251.820* automobila, što je povećanje od 18.615 automobila – ili 8% – u odnosu na isti period prošle godine (H1 2010.: 233.205 automobila). Chevroletov rast prodaje veći je od onoga u branši, koji iznosi 6%. Chevroletov udeo na evropskom tržištu iznosi 2,4% na temelju prodaje i povećanja udela u 15 evropskih zemalja.
„Sa novim Orlandom, Captivom peterovratnom i limuzinom Aveo,u prodajnim salonima su se pojavila još četiri nova automobila, uključujući i električno vozilo Volt, koji će se uskoro naći u prodaji, vjerujemo da će sve više evropskih kupaca uvideti da Chevrolet nudi izvrsnu vrednost i priliku“, rekao je Wayne Brannon, čovek na čelu Chevroletovih evropskih operacija. „Što može biti bolje za pravi ulazak u drugo stoljeće postojanja od predstavljanja sedam novih uzbudljivih modela u našoj jubilarnoj godini. Od Sparka do Corvette i od Volta do Camara, ulazimo na nove segmente i postajemo sve važniji igrač na čitavom tržištu“, dodao je Brannon.
U prvoj polovini 2011. godine Chevrolet je zabeležio posebno jak rast prodaje u Rusiji, Nemačkoj, Turskoj, Francuskoj, Danskoj, Austriji i Hrvatskoj. U Rusiji je Chevrolet ponovno najprodavaniji strani brand sa tržišnim udelom od 6,5%.
Chevroletovo najbolje prodavano vozilo u prvih šest meseci 2011. bio je automobil iz segmenta minija – Spark, koji je prodan u 59.358. Chevrolet je zadržao svoj udeo u tom evropskom segmentu na 8% te je četvrti po prodaji.
Aveo je pre izlaska nove generacije prodan u 44.114 primeraka. Sada se u prodajnim salonima nalazi se novi Aveo, a novi 1.3 turbo dizelski motor koji emituje manje od 100 g ugljeno dioksida po kilometru biće predstavljen uskoro na putevima.
Chevroletova limuzina Cruze, koju je Autobest proglasio automobilom godine 2010. je dobila EuroNCAP-ovih pet zvezdica za sigurnost, prodala se u 36.317 primeraka i ostala je vodeća na tržištu u mnogim državama. Još uvek Chevroletov globalno najprodavaniji model, a očekuje se da će prodaja i dalje rasti, tim više što će se krajem leta u prodajnim salonima naći i sportska peterovratna varijanta.
U drugom kvartalu 2011. godine Chevrolet je u Evropi prodao 142.711 automobila što je
14.906 vozila više – ili 11,6% – u poredjenju sa istim 2010. godine. Istovremno je ostvaren tržišni udeo od 2,7%. Najbolji Chevroletovi prodajni rezultati svih vremena za drugi kvartal ostvareni su u Austriji, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Danskoj, Poljskoj, Sloveniji i Turskoj.
U junu 2011. Chevrolet je prodao 49.622 automobila u Evropi što predstavlja povećanje od 5.118 vozila – ili 11,5% – u odnosu na jun 2010. te iznosi 2,5% udela na tržištu.
Top 5 tržišta u 1. polovici 2011. po rastu |
Prodaja siječanj – lipanj 2011. |
Usporedba u odnosu na količinu u 2010. |
Usporedba s 2010. u postotku |
Tržišni udio |
Rusija |
81.528 |
+28.518 |
+54% |
6.5% |
Njemačka |
15.077 |
+4.100 |
+23% |
0.9% |
Francuska |
13.319 |
+2.633 |
+25% |
0.9% |
Turska |
10.321 |
+4.031 |
+64% |
2.3% |
Danska |
5.705 |
+2.571 |
+82% |
5.9% |
Prethodna Chevroletova prodaja 2004. – 2011. |
|||
Godina |
Komada |
Rast |
Tržišni udio |
2004. |
251.121 |
+55% |
1.2% |
2005. |
295.247 |
+18% |
1.4% |
2006. |
341.737 |
+16% |
1.6% |
2007. |
457.224 |
+34% |
2.0% |
2008. |
506.433 |
+11% |
2.3% |
2009. |
425.874 |
-15% |
2.3% |
2010. |
477.194 |
+12% |
2.5% |
H1 2011. |
251.820 |
+8%* |
2.4% |