Opel Astra GTC - Exclusive High-Performance Chassis - MAX-Nr. 270582

Opel Astra GTC: Ekskluzivna šasija visokih performansi

Opelov kompaktni kupe je izazvao veliko komešanje kada je omogućeno kupcima krajem juna da naruče ovaj model. Sa dramatičnim stilizovanjem sprovedenim pod vođstvom Marka Adamsa, Potpredsednika sektora dizajna u kompaniji Opel/Vokshol, GTC je odlučio da oduševi kupce i da uzdrma vodeće modele u klasi koji su se učvrstili na svojim pozicijama.

Ali privlačnost modela GTC ide mnogo dalje od njegovih nadahnutih linija. Za razliku od mnogih verzija postojećih kompaktnih automobila sa troje vrata, GTC će – kao i njegovi prethodnici – stajati kao samostalan model u ponudi Opela, stvoren da komunicira sa bazom kupaca koji vrednuju način upravljanja i performanse automobila u istoj meri kao i njegov izgled.

Kako bi ovo postigli, inženjeri iz Opela u Riselshajmu i iz Vokshol tehničkog centra u Milbruku u V. Britaniji  su razvili dogovorenu platformu za GTC. Ključne komponente – kao što su HiPerStrut koji je iskorišćen na prednjoj osovini – su preuzete od modela Insignia OPC sa 239 kW/325 KS, dok su značajna unapređenja urađena na jedinstvenoj Vatovoj vezi/zadnjoj osovini modela GTC. Tako da dok GTC ponuda trenutno uključuje širok spektar motora koji proizvode od 88 kW/120 KS do 132 kW/180 KS, vozači mogu da se uvere u dinamičku kontrolu koja je vodeća u klasi.

Prednje vešanje visoke tehnologije pojačava privlačnost modela GTC

Od samog početka razvojnog programa GTC-a, cilj je bio da se u automobilu postigne osećaj orijentisan na vozača, kao i osećaj koji će dobro funkcionisati na putevima. „Naš cilj je bio da prevaziđemo najboljeg u klasi sa dinamikom GTC-a“, izjavio je Majkl Harder, supervizor Opelovog sektora tehnologije za dinamiku vozila. „Takođe smo želeli da promenimo osećaj pri upravljanju i u pogledu amortizera od onoga šta dobijate sa Astra modelom sa 5 vrata, i damo mu postavku koja je fokusiranija, ali ipak dovoljno udobna za najzahtevnije puteve u Evropi.“anije. „i osećaj koji će dobro funkcionisati ne osećaj d 88 kW/120 KS do 132 kW/180 KS, vozači mogu da budu d

Povezana vest:  Mercedes-Benz je najinteraktivniji automobilski brend na društvenim mrežama

Veliki deo razvoja je vezan za uvođenje Opelove HiPerStrut komponente u GTC, što je prvenac za Astra modele. Zasnovan na sistemu koji trenutno možemo da vidimo kod Insignia OPC modela sa 239 kW/325 KS, HiPerStrut koristi Astrine postojeće prednosti, ali smanjuje nagib osovine rukavca za 44% i skraćuje redukuovanje navojnog vretena za 46% naprema modelima opremljenim Makferson oprugom. Ovo pomaže u prevenciji “torque steer” efekta, odnosno tendencije automobila da usled prevelikog obrtnog momenta skrene – što je česta pojava kod mnogih snažnim automobila sa prednjim pogonom – dozvoljavajući vozaču da bolje iskoristi performanse GTC-a bez uticaja na upravljanje.

Dodavanje HiPerStrut sistema je takođe smanjilo vrednost promene nagiba na prednjim točkovima kod GTC-a tokom skretanja, unapređujući hvataj. Unapređen je i osećaj pri upravljanju, potpomognut smanjenjem stepena trenja upravljačkog sistema. Geometrijske promene uvedene sa HiPerStrut sistemom takođe znače da GTC može da se opremi točkovima debljine do 20 inča.

„Aktuelni Astra model sa 5 vrata se uvek ponašao izuzetno dobro“, rekao je Majkl Harder. „Ali mi smo sa GTC-om podigli lestvicu još više. Vozači će odmah znati da cene dodatni nivo uključenosti – i hvataja – dozvoljavajući im da dodatno iskoriste potencijale platforme osnovnog modela Astra.“

Opel Astra GTC - Exclusive High-Performance Chassis - MAX-Nr. 270583

Revizija zadnjeg vešanja pozdravlja GTC-ov klirens i  uvedene promene

U poređenju sa modelom Astra sa 5 vrata, GTC-ov klirens je smanjen za 15mm, dok je baza točkova podignuta za 10mm, sa 2685mm na 2695mm. Oba otiska su šira, sa 1584mm (+40mm) napred i 1585mm (+30mm) nazad.

Sistem vešanja zadnje osovine/Vatove veze modela Astra GTC je takođe pregledan, a krutost valjanja vozila i  tačka oko koje se vozilo okreće su napravljeni po meri za ovu primenu. Ovaj sistem ima mnogo prednosti u odnosu na moderan multilink dizajn, uključujući i unapređeno pakovanje, bolju postojanost pri nagibu točkova i smanjeno trenje vešanja. Vatova veza takođe obezbeđuje održavanje bočne stabilnosti u svakom trenutku.
Vatova veza se nalazi na malom poprečnom nosaču pričvršćenom za podkaroseriju, odmah iza centralne linije zadnjeg točka. Sastoji se iz kratke centralne veze sa zglobom na svakom kraju, na koju su pričvršćene bočne veze iz točkova.
Pri ravnoj liniji, ova postavka obezbeđuje odličnu stabilnost, ali pri skretanju u krivinama minimalizuje bočno skretanje na isti način kao što bi to činio moderan multilink sistem. Opelovi inženjeri su procenili da ova veza apsorbuje oko 80% svog bočnog tereta na zadnje vešanje. Pored toga, Vatova veza dozvoljava mekše izolatore, koji više ne moraju da nadoknade promene ugla podužnog nagiba točka na zadnjem delu automobila, a time se od zadnje osovine obezbeđuje bolja rakcija i udobnost pri vožnji.

Povezana vest:  Evropska premijera koncepta Mazda TAKERI u Ženevi

Jedinstven program upravljanja za GTC

Preciznost, povratna informacija i pouzdanost. Ovo su bila tri ciljana elementa GTC-ovog programa za upravljanje koji je rađen po meri. Izazov se sastojao u tome sa se održi jednostavnost upotrebe sistema pri nižim brzinama, ali i da se postigne veći stepen učestvovanja i malo veći napor pri većim brzinama.

Astra GTC koristi upravljački sistem zupčaste letve sa pužnim zupčanikom, sa pomoćnim sistemom osetljivim na brzinu. Ali kako bi vozač dobio više povratnih informacija o upravljanju, električni motor sistema je postavljen direktno na zupčastu letvu, nasuprot osnove stuba volana.
Glavne prednosti upotrebe sistema električnog upravljanja (EPS) su dobro poznate. Pri manjim brzinama, stepen pomoćne snage se povećava kako bi minimalizovao napor pri upravljanju. Pri većim brzinama, asistencija se automatski smanjuje kako bi se vozaču obezbedio visok stepen osetljivosti pri upravljanju. Druga bitna prednost je ta da je potrošnja goriva takođe smanjena jer ovom automobilu ne treba hidraulična pumpa koja troši energiju i koja odgovara direktno na količinu potrebne snage pri svakoj brzini.

Povezana vest:  Opel Zafira Tourer koncept: Salon na točkovima

FlexRide dodatno povećava GTC-ovu privlačnost

Šasija modela Astra GTC je dizajnirana da savršeno integriše Opelov inteligentan, potpuno prilagodljiv FlexRide sistem kontrole šasije. Unapređuje stabilnost pri vožnji sa boljim ponašanjem pri skretanju u reagovanjem volana tako što se automatski prilagođava uslovima puta, brzini skretanja, kretanju vozila i individualnom stilu vožnje. Bolje obuhvatanje puta i ravnoteža vozila takođe unapređuju bezbednost pri vožnji u vanrednim situacijama. Pored toga, FlexRide sistem nudi tri različita podešavanja, omogućavajući promenu karaktera automobila na zahtev jednostavnim pritiskom na dugme: vozač može da bira između uravnoteženog Standard režima, Tour režima koji je orijentisan na udobnost ili aktivnijeg Sport režima u svakom momentu.

Loši putevi: Konačan izazov za inženjere šasije

„Putni sistem V. Britanije je kao ni jedan drugi u Evropi“, rekao je Geri Bejker, glavni inženjer dinamike u Voksholovom Tehničkom centru. „Mi, očigledno, testiramo automobile u različitim zemljama, ali ozbiljno neravni i teško savijeni putevi u Velikoj Britaniji često otkriju probleme pri upravljanju koji bi ostali skriveni na ravnijim površinama i na predvidljivijim putevima na kontinentu. Nisu ovde u pitanju samo površine. Uglovi sa promenom radijusa su uobičajeni u Britaniji, kao i slepi uglovi i neravnine na putu, što znači da su naši automobili i vozači izloženi dodatnim zahtevima. Dobar primer je vozač koji mora da se prilagodi uglovima skretanja na nepoznatom putu gde se krivina neočekivano sužava i on pritiska gas ili iznenada koči. Automobil mora da sarađuje sa njim, i da intuitivno odgovara na instrukcije za upravljanje, ali isto tako vozač treba da se oseća prijatno kada vozi u normalnim uslovima.“

Prepoznavajući činjenicu da vozači nemaju uvek pristup vijugavim, glatkim putevima, GTC je takođe podešen da se nosi sa najgorim, neravnim i uništenim površinama, čak i kada je opremljen opcionalnim 19-inčnim i 20-inčnim točkovima (18-inčni točkovi su deo standardne opreme).