Citroen Tubik

Citroen Tubik – koncept za putovanja za budućnost

Na 64. međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu Citroen predstavlja tri modela iz DS linije – DS3, DS4 i DS5 i jedan novi konceptni automobil koji do sada još nije viđen. Samo godinu i po dana nakon lansiranja Citroen DS3 je premašio prodaju od 100 000 vozila, dok Citroen DS4, samo nekoliko meseci nakon izlaska na tržište, beleži gotovo 15 000 narudžbina. Na salonu u Frankfurtu Citroen će na svom štandu izložiti tri modela iz DS linije i posebno istaknuti svoju poslednju kreaciju: Citroen DS5 čija prodaja počinje krajem godine.

Citroen modelom DS5 prvi put predstavlja dizel tehnologiju Full hybrid Hybrid4 koja spaja performanse (200 KS + 4 pogonska točka) i smanjenje emisije CO2 (99g/km). Na svom štandu Citroen predstavlja i Citroen C3 opremljen mikrohibridnom tehnologijom e-HDi 70. Ovaj model ispušta samo 87 g/km CO2, postavljajući tako Citroen C3 među lidere u kategoriji kada govorimo o emisiji CO2.

U Frankfurtu Citroen predstavlja i neobično dizajniran koncept Tubik, nešto neviđeno do sada. Tubik je vozilo sa 9 mesta, a inspiracija za dizajn su linije Citroena Type H, koji je imao nadimak “Tub”. Tubikove brojne mogućnosti prilagođavanja sedišta (poluspuštena, postavljena lice u lice…) i tehnologija u kabini (veliki nslon s polukružnom pločom, zvuk 5.1 visoke definicije…) pretvaraju ga u pravi prostor za život i druženje svih putnika. Tubik takođe koristi Hybrid4 tehnologiju kako bi se smanjila emisija CO2.

Citroenovi inženjeri nastavljaju svoja istraživanja o mobilnosti i otvaraju novi pravac inspiriran najboljim od Citroen ‘Créative Technologie‘. Citroen Tubik je tehnološki revolucionaran i nalazi se u službi velike ideje: vratiti želju za putovanjem. Reč je o prijatnom, inteligentnom, umreženom i zelenom putovanju. U vremenu kada više ne govorimo o udaljenostima, već o trajanju putovanja, kada informacije putuju brže od čoveka i kada se jedan te isti put može preći pomoću više različitih prevoznih sredstava, kao i kada potrošači u prvi plan stavljaju lakoću kretanja, vrlo je važno za jednog proizvođača automobila da može već danas ponuditi rešenja prilagođena problematici mobilnosti u budućnosti.

Povezana vest:  Mazdin 90. jubilej - logotip kroz vreme

Citroen Tubik _1

Projekt Multicity materijalizuje razmišljanje marke Citroen o mobilnosti. Ovaj je korak već napravljen u Francuskoj pokretanjem usluge Citroen Multicity, internet portala koji predlaže itinerere, vodeći računa o svim raspoloživim prevoznim sredstvima (automobili, vozovi, avioni…) radi što lakšeg putovanja. Projekt Multicity savladao je danas još jednu etapu s novim rešenjem: konceptnim automobilom Tubik čija je ambicija da ponovno vrati želju za putovanjem. S razvojem modernog društva, menja se takođe i identitet porodice: sociolozi danas govore o „afektivnim grupama“ kako bi opisali taj razvoj. Ove „afektivne grupe“ se ne ograničavaju više samo na 4 ili 5 osoba, pokazuju stvarnu potrebu za zajedničkim putovanjima, a da pri tom ne moraju da žrtvuju prtljag zbog nedostatka prostora. Tubik je prihvatio izazov ponudivši vozilo sa 9 mesta čiji dizajn i nivo opreme ne zaostaju za uobičajenim karakteristikama moderne limuzine. Inspirisan je linijama slavnog modela Citroen Type H, koji je široka publika zvala „TUB“, dizajneri marke Citroen povezali su različite stilove s načinom odabira boja i obrade materijala koji zadovoljava viši stepen sofisticiranosti i udobnosti.

Ponuditi toliko prostora, ne gubeći pritom kontrolu nad potrošnjom podrazumeva inovativni pogonski sklop. Tehnologija Hybrid4 uspeva da reši ovaj problem. I ne samo to. U paru s poboljšanom aerodinamikom, tehnologija ‘Full hybrid’ omogućava konceptu Tubik da zadrži nivo emisije CO2 koja je uporediva s onom kod putničkih vozila.

Linije konceptnog vozila Tubik podsećaju na Citroen TUB (Traction Utilitaire Basse – kombi s niskim prednjim pogonom), kao na njegovog naslednika, Citroen Type H koji je zahvaljujući svojim višenamenskim karakteristikama i privlačnom stilu bio jedan od „bestselera“ u svoje vreme (pola miliona prodatih primeraka u 34 godine proizvodnje). Sličnog oblika kao i njegov slavni stariji brat, Tubik dobija velikodušne dimenzije: širina 2,08 m, visina 2,05 m, dužina 4,80m i prima 9 putnika.

Povezana vest:  Već primljeno 100.000 porudžbina za novu perjanicu, Opel Insigniju

Prednji blok je odvojen od glavnog dela karoserije i podseća svojim rebrastim linijama na valovite ploče modela Citroen Type H i sa svoja dva nosača vetrobranskog stakla na njegovu karakterističnu riblju kost. Kako bi dodatno naglasili izgled zaštitne kutije za nakit, koji Tubik ostavlja, dizajneri marke Citroen povezali su dve kontrastne boje: metalno sivu boju karoserije i biserno belu boju oba kraja vozila gde su smešteni motori (termički napred, a električni pozadi) dizel ‘Full hybrid’ tehnologije.

Jednostavne, ali lepe spoljne strane jedva daju da se nasluti postojanje širokog bezbojnog panoramskog stakla i dvoje velikih vrata koja oslobađaju pristup mestu za vozača i putničkom prostoru. I jedna i druga vrata otvaraju se veoma praktično i atraktivno. A kako putovanje bez prtljaga ne postoji, u zadnjem delu vozila na vrlo dosetljiv način skriven je „bunker za stvari“.

Sedajući za upravljač konceptnog vozila Tubik, vozač ulazi u svet visoke tehnologije, u potpunosti dizajniran oko upravljačkog mesta. Taj prostor, materijalizovan u obliku koji dizajneri marke Citroen nazivaju „ciklotron“, objedinjuje jednim kružnim potezom, sedište, papučicu, upravljač i kružnu ploču displeja. Boja sivog aluminijuma koja obavija spoljni deo koncepta Tubik ponavlja se na ciklotronu kako bi se naglasio njegov robusni i zaštitnički izgled. „Kapetan broda“, udobno smešten u sedištu od vrhunske crne kože, identifikuje se digitalnim prepoznavanjem. On ima oko sebe sve informacije potrebne za navigaciju na head-up displeju i ekranu smeštenom u sredini upravljača. Za nadgledanje zadnjeg dela vozila, na ekranu se prikazuju slike kamere za parkiranje unazad.

Povezana vest:  Sve je u uglu gledanja: Opel ADAM jedinstven u svakoj veličini

Životni prostor putnika objedinjuju materijali nadahnuti budućnošću unutrašnjeg dizajna: sedišta od filca, nasloni sedišta i obloge vrata od svile i pod od kože. Te su nijanse boja i materijala dodatno naglašene svetlosnim ambijentom u kabini. Da biste videli, a da pritom niste viđeni, prozor u arapskom stilu mašrabije i široko bezbojno panoramsko staklo nude putnicima sasvim novu preglednost, istovremeno čuvajući njihovu intimu od spoljnih pogleda. U skladu s njihovim željama i potrebama, putnici mogu prilagođavati položaj tri reda sedišta. Svako sedište je zasebno kako bi se ponudila optimalna udobnost. Dve osobe smeštene u prvom redu sedišta mogu se okrenuti licem prema putu ili prema drugim putnicima. Srednji red može primiti tri putnika, moguće ga je pretvoriti u niski stočić, preklopiti ispod zadnjeg reda sedišta kako bi se oslobodio prostor od gotovo 2 m², ili se potpuno razvući i pretvoriti u krevet. Ova posljednja konfiguracija poziva na opuštanje, putnici postaju gledaoci maksimalno uživajući u velikom multimedijskom ekranu u polu spuštenom položaju.

Svojim velikim volumenom, Tubik nudi izvanrednu prostornost, dok zahvaljujući tehnologiji HYbrid4 uspeva da zadrži nivo emisije CO2 jednaku putničkom vozilu. ‘Full hybrid’ dizel motor povećava autonomiju vozila u odnosu na termički motor i osigurava optimalnu vuču zahvaljujući pokretanju na 4 pogonska točka (termički motor pokreće prednju osovinu a električni motor zadnju).

Tubik ima točkove od 22 inča i gume „tall & narrow“ s vrlo niskim otporom pri okretanju, optimizirajući tako potrošnju goriva. Za što bolji kompromis između udobnosti i ležanja na putu, Tubik je opremljen hidroaktivnim vešanjem, ekskluzivnom tehnologijom u svetu automobila. Bez obzira na opterećenje vozila, udaljenost od tla ostaje konstantna zahvaljujući upravljanju školjkom u realnom vremenu. Automatsko spuštanje pri velikim brzinama favorizuje aerodinamiku i učestvuje u smanjenju potrošnje i emisije CO2.