2011 09 01 Cruze HB5

Cruze hečbek unosi izuzetnu vrednost i jedinstven stil u segment kompaktnih automobila

Od početka njegove tržišne proizvodnje 2009. godine, Chevrolet Cruze je osvojio srca velikog broja vozača širom sveta. Donoseći upečatljive, moćne linije, lansirao je revolucionarni jezik dizajna za Chevrolet brend.

Sa pojavom Cruze hečbeka, Chevrolet će se predstaviti u punom svetlu u veoma konkurentnom evropskom segmentu kompaktnih automobila. Cruze hečbek će kupcima punuditi stil i raznovrsnost automobila sa petoro vrata, dok u isto vreme predstavlja iste kvalitete koje nalazimo na nagrađenoj sedan izvedni istog modela.

„Mi verujemo da će nam Cruze hečbek pružiti sjajnu priliku da proširimo prisustvo Chevrolet-a u segmentu kompaktnih automobila“, izjavio je Vejn Brenon, predsednik i upravni direktor kompanije Chevrolet Europe. „Ako pogledate šta smo postigli sa sedanom, najprodavanijim Chevrolet modelom širom sveta u 2010. godini, imamo dobar razlog da verujemo da će i hečbek značajno doprineti trenutnom rastu Chevrolet-a u Evropi.“

Kada su preuzeli na sebe zadatak da naprave hečbek sa petoro vrata baziran na modelu Cruze sedan, Chevrolet inženjerski i dizajnerski tim je morao da uzme u obzir činjenicu da je baza kupaca na tržištu kompaktnih automobila sa petoro vrata veoma heterogena. Rezultat toga je automobil koji ne mora da se stidi u poređenju sa glavnim konkurentima u Evropi.

Donoseći smeo, karakterističan Chevrolet dizajn, Cruze hečbek kombinuje progresivno stilizovanu putničku kabinu i prostranost u unutrašnjosti kabine koja je vodeća u segmentu sa linijom ekonomičnih benzinskih i dizel motora. I u pogledu bezbednosti Cruze hečbek donosi veliku vrednosti, sa sveobuhvatnom bezbednosnom opremom standardnom za sve modele.

„Chevrolet automobili su pravi automobili za prave ljude. Naš cilj je oduvek bio da

ponudimo proizvode koji se sviđaju ljudima iz svih životnih sfera, nevezano za njihov socijalni status. Cruze hečbek je materijalni izraz ove filozofije i nudi sjajan automobil za dati iznos. Prenosi jasan stav u pogledu dizajna i stila bez pristajanja na kompromis kada je u pitanju bezbednost, praktičnost ili ekonomičnost“, nastavio je Brenon.

Svi Cruze hečbek modeli će biti ponuđeni sa poboljšanjima u unutrašnjosti kabine za model za 2012. godinu. Kupci će moći da biraju između tri različita nivoa opreme, LS, LT i LTZ.

2011 09 01 Cruze HB5_3

Sportska silueta, mnogo prostora i tehničke karakteristike

Spoljašnjost modela Cruze hečbek oličava pokret i nakupljenu kinetičku energiju. Glavni dizajnerski detalji koji naglašavaju ovaj utisak su brza krovna linija, izrazita konkavna ramena linija kao i farovi sa svojim zaoštrenim kućištima nalik na vrh strele. Proporcije ovog hečbeka, njegovi krataki prednji i zadnji ispusti i bočne strane automobila koje se spuštaju ka unutra kada ga posmatramo iz profila, pojačavaju stabilan, siguran stav automobila.

Povezana vest:  Evropska premijera za novi Aveo Sedan u Ženevi

„Upravo brz sportski profil i široki, samouveren stav izdvajaju Cruze hečbek od velikog broja njegovih statičnijih savremenika. Imali smo tu sreću da radimo sa sjajnim proporcijama Cruze sedan modela“, izjavio je Martin Lav, rukovodilac dizajna za Chevrolet Cruze model.

Kao i kod Cruze sedan modela, hečbek ima „samopouzdan“ prednji izgled zahvaljujući horizontalno odvojenoj rešetki hladnjaka i duplim halogenim sijalicama farova. Ako krenemo prema zadnjem delu, spojler postavljen na krovu i suptilan nabor na stubu koji se proteže do osnove zadnjeg vetrobranskog stakla pojačavaju vizuelni izraz brzine. Grupa zadnjih svetala prikazuje pažnju posvećenu detaljima i doprinosi tome da Cruze hečbek ima izgled više klase.

U unutrašnjosti kabine, Cruze je okarakterisan neusiljenim rasporedom u kabini, kao i mnoštvom prostora i sjajnom raznovrsnošću. U odnosu na rešenja viđena kod ikoničnog sportskog automobila Chevrolet Corvette, Cruze donosi dvostruki kokpit. Razdvojen je integrisanim centralnim stubom koji ulazi u centralnu konzolu. U kombinaciji sa srednjom instrument tablom napravljenom od vinilnih obloga ili tehničkog zrnastog vinila, i grupom mernih uređaja sa pozadinskim LED osvetljenjem, ovi elementi doprinose osećaju opuštenog komfora.

Kapacitet prtljažnika je 413 litara kada su sedišta podignuta, a putnici na zadnjem sedištu imaju na raspolaganju 974 mm prostora za glavu. Kada se zadnja sedišta spuste napred u odnosu 60-40, prtljažni prostor se povećava na 883 litre. Raznovrsni prostori za odlaganje stvari u dvostrukom pretincu za rukavice, centralnoj konzoli i džepovima na vratima, kao i džepovima na zadnjoj strani sedišta mogu se iskoristiti za spremanje velikog broja stvari koje svakodnevno koristimo, kao što su knjige, CD-ovi i mali laptopovi.

Svi vozači Cruze hečbeka i nočbek modela za 2012. godinu će moći da koriste siguran digitalni (SD) navigacioni sistem na memorijskoj kartici. Ostale tehnologije i opcije za udobnost uključuju:

-Informacioni centar za vozača (DIC) sa svim opcijama, koji je sada standardni deo svih nivoa opreme

-AM/FM/CD sistem, funkcionalnost MP3 funkcije i digitalni radio signal; do šest zvučnika

-Informativno-zabavni ekran u dve ili četiri nijanse (u zavisnosti od nivoa opreme)

Povezana vest:  Atraktivni popusti za Peugeot automobile već od početka oktobra

-USB priključak na centralnoj konzoli kod LT i LTZ nivoa opreme, za povezivanje MP3 ili iPod uređaja

-Ručno kontrolisan sistem klima uređaja sa filterom čestica čađi kod LS Plus verzije; automatska kontrola klima uređaja kod automobila sa srednjim i naprednijim nivoom opreme; automatsko recirkulisanje vazduha i senzor vlažnosti vazduha kod LTZ verzije

Efikasne opcije pogonskog sistema, odlična vuča i upravljanje

Ispod haube kupac može da bira između tri motora – dva benzinca i jednog dizelaša. Pored toga, početkom 2012. godine u ponudi će se naći i novi 1,7-litarski dizel motor. Svi motori su četvorocilindrične jedinice sa dvostrukim bregastim osovinama, 16 ventila i ili sa pojedinačnim ubrizgavanjem goriva, ili u slučaju dizel motora, sa common-rail tehnologijom.

1,6 i 1,8-litarski benzinci imaju dvostruko kontinurano varijabilno faziranje bregaste osovine. Modifikacije na modelu za 2011. godinu uključuju nove usisne grane kod oba motora. Inženjeri pogonskog sistema su dodatno podigli odnos kompresije kod 1,6-litarskog motora i prilagodili su kalibraciju 1,8-litarskog motora.

1,6-litarski benzinac donosi 124 KS pri 6.400 opm, kada se kombinuje sa ručnim sistemom prenosa. 1,8-litarski motor donosi 141 KS pri 6.200 opm. Njegov maksimalan obrtni momenat je 176 Nm pri 3.800 opm. Potrošnja goriva je zajednička za oba motora, sa 6,6 l/100 km, ali 1,6-litarska jedinica emituje 153 g/km CO2, dok 1,8-litarski benzinac ispušta 155 g/km CO2.

Kao jedan od najsnažnijih motora u segmentu kompaktnih automobila, 2,0-litarski turbo dizel motor, ponuđen kod novog Cruze hečbeka i kod modela Cruze sedan za 2011. godinu, može da računa na povišen maksimalan pritisak za okidanje u komori za sagorevanje i na sistem lančanog prenosa.

Odlična reakcija gasa, impresivan obrtni momenat od 360 Nm pri 1750 opm i ispunjavanje Euro 5 standarda (147 g/km CO2) su među glavnim karakteristikama ovog motora. Proizvodi 163 KS pri 3.800 opm, dostižući maksimalnu brzinu od 205 km/h kada se ukombinuje sa ručnim sistemom prenosa, i potrebno mu je 8,5 sekundi da dostigne ubrzanje od 0 – 100 km/h. Svi motori mogu da se kombinuju sa ručnim ili šestostepenim automatskim sistemom prenosa.

Ključna stvar za odličnu vuču i upravljanje Cruze hečbek modela su njegov širok razmak točkova, struktura karoserije i napredan sistem vuče. Cruze hečbek ima integralni sistem rama karoserije (BFI) koji je napravljen od čelika velike snage i jedan je od najčvršćih u segmentu.

BFI pruža odličnu osnovu za postizanje spretne, dobro „reagujuće“ a u isto vreme opuštene vožnje koju možete da doživite sa Cruze hečbekom. Ovaj sistem takođe olakšava mere usmerene ka smanjenju buke i vibracija.

Povezana vest:  Audi na Salonu automobila u Frankfurtu predstavio posebnu seriju modela A8L W12 Ekskluziv

Prednje McPherson oslanjanje poseduje module za kompenzovanje bočnog opterećenja sa posebno oblikovanim oprugama. Hidraulične čaure efikasno apsorbuju opterećenja koja dolaze od vožnje na putu, obezbeđujući visok stepen izolovanosti pri vožnji. Dizajn zadnjeg oslanjanja torzione osovine doprinosi nižem centru gravitacije vozila i omogućava malu težinu i konstantnu kontrolu nagiba točka.

Upravljanje je ili hidraulično ili električno i vozaču pruža solidno centriran trap.

Bezbednost putnika je glavni prioritet

U pogledu korišćenih materijala i kvaliteta izrade, Cruze hečbek predstavlja glavno poboljšanje u odnosu na prethodni hečbek model iz Chevrolet-a. Struktura Cruze hečbeka je skoro identična modelu Cruze sedan, koji je dobio 5 zvezdica u Euro NCAP testiranju bezbednosti vozila.

Veliki broj elektronskih sistema je ugrađen kako bi se sprečile nesreće. Elektronska kontrola stabilnosti (ESC), sistem vučne kontrole (TCS) i sistem protiv blokiranja točkova (ABS) sa sistemom elektronske raspodele snage kočenja (EBD) u vanrednim situacijama će intervenisati kako bi pomogli vozaču da održi vozilo da ide u planiranom smeru i kako bi mu pomogli prilikom komplikovanih manevara kočenja ili ubrzanja.

U samom središtu bezbednosnog dizajna modela hečbek leži njegova čvrsta struktura karoserije koja se sastoji iz jedinične konstrukcije izvedene od čeličnih šipki, presovanih delova i boksova. Ultra snažne šipke vrata pružaju odličnu zaštitu od bočnog udara.

Šest vazdušnih jastuka i pet pojaseva sa tri tačke vezivanja su pod kontrolom senzornog i dijagnostičnog modula (SDM) automobila. To je sprava povezana sa senzorima na prednjem braniku i B-stubu. Dečija sigurnosna sedišta se mogu obezbediti u skladu sa ISOFIX standardima.

Kako bi se smanjio rizik od povreda za vozače u slučaju nesreće, propadajuća pedala se sklapa pri teškim i sudarima umerene jačine. Pored toga, dizajn haube pruža više prostora između haube i motora. Ovo minimizuje mogućnosti za direktan udarac bloka motora u pešaka. Sistem branika je takođe konfigurisan tako da smanjuje verovatnoću da pešaci pretrpe povrede od strane strukturnih delova vozila.

Ovaj model se može očekivati na evropskim tržištima počev od leta 2011. godine.