mazda-celikMazda CX-5 sa karoserijom od novog, ekstremno čvrstog čelika

Smanjenje ukupne težine vozila je odlučujući faktor za smanjenje potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova. Mazda spada u pionire u oblasti konstrukcije vozila uz pomoć lakih materijala: već kod redizajnirane Mazde2 je dala primer kako težina vozila može biti smanjena čak 100 kilograma u odnosu na prethodnu verziju modela.

Sa modelom CX-5, Mazda otvara novo poglavlje u lakoj konstrukciji: kod ovog kompaktnog krosovera, koji će se na našem tržištu pojaviti u proleće 2012. godine, Mazda je kao prvi svetski proizvođač upotrebila komponente od ultra-čvrstog čelika od 1.800 MPa firmi  Sumitomo Metal Industries, Ltd. I Aisin Takaoka Co., Ltd. ein. Od ovog ekstremno čvrstog čelika izrađeni su nosači ugrađeni u prednji i zadnji deo karoserije iza branika, sa funkcijom maksimalnog ublaženja posledica sudara.

Povezana vest:  Deset modela Chevrolet kamiona koji su postali globalni brendovi

Novi poprečni nosači su čvršći za 10% i lakši 4,8 kg od do sada primenjivanih, a razvijeni su u okviru nove Mazdine SKYACTIV tehnologije, kombinujući smanjenu težinu uz veliku čvrstoću i povećanu bezbednost. Ova tehnologija, koja podrazumeva i nove motore, menjače, karoseriju i šasiju, čini CX-5 modelom sa najboljim vrednostima u svom segmentu kada je reč o potrošnji, emisiji izduvnih gasova i bezbednosti. Prosečna potrošnja kod 2,2-litarskog dizel-motora SKYACTIV-D snage 110 kW/150 KS iznosi 4,5 litra na 100 kilometara, uz emisiju ugljen dioksida od 119 g/km, čime CX-5 već ispunjava granične vrednosti za Euro6 standard.

Povezana vest:  Mitsubishi i Peugeot odsutali od udruživanja

Novi  2,0-litarski benzinac od 121 kW/165 KS SKYACTIV-G kod modela CX-5 troši samo 6,0 litara goriva na 100 km (CO2 emisija 139 g/km) – u oba slučaja u kombinaciji sa 6-ostepenim menjačem i prednjim pogonom.