4J10 1.8L MIVEC engine

Mitsubishi Motors razvija novu  generaciju  MIVEC motora i unapređeni „Auto Stop&Go“ sistem gašenja kada vozilo nije u pokretu

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) danas je najavila razvoj dve nove tehnologije za uštedu goriva: lagani „4J10“ i kompaktni 1.8-litarski benzinski motor koji sadrži novu verziju MIVEC* sistem sa varijabilnim vremenskim podešavanjem ventila i najnoviju verziju Auto Stop & Go (AS&G) sistema. Razvoj ovih novih tehnologija  igraće važnu ulogu u postizanju ciljeva  MMC u pogledu ekonomičnosti i zaštite životne sredine.

*Mitsubishi inovativna elektronska kontrola vremenskog podešavanja ventila

Novi 4J10 motor u /AS&G kombinaciji biće pokretač RVR, vozila za japansko tržište,(ASX ili Outlander Sport na nekim tržištima) kompaktnog SUV-a, Galant Fortis sportskog sedana (Lancer ili Lancer EX na nekim tržištima), i Galant Fortis Sportback (Lancer Sportback na nekim tržištima) sportsko vozilo sa 5 vrata. Sa ovim motorom, tri modela su pokazala povećanu uštedu goriva od 12% (mereno po japanskom sistemu). RVR će na tržište izaći 20. oktobra, a Galant Fortis 27. oktobra.

Razvoj ovih tehnologija potiče od programa Inicijativa Mitsubishi Motorsa za zaštitu životne sredine 2015 koj aje ključni deo kompanijinog srednjeročnog biznis plana Skok 2013. Ciljevi postavljeni za 2015 u Programu uključuju 25 % smanjenja emisije CO2 na putu kod novih vozila u poređenju s aglobalnim prosekom za  2005. fiskalnu godinu. Program predstavlja srednjeročnu odrednicu Vizije o zaštiti životne sredine Mitsubishi Motors Groupe 2020 koja za cilj ima smanjenje od 50% emisije CO2 u poređenju sa globalnim prosekom u 2005. godini.

Povezana vest:  Novi Opel ADAM: Kao stvoren za međunarodni reli

Imajući u vidu ove ciljeve, MMC odlučno napreduje sa razvojem tehnologija  kao što je novi MIVEC i novi AS&G sistem kako bi se povećala ekonomičnost potrošnje goriva kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem,  povećavajući broj modela sa motorom na pogon na „čisti dizel“ koji su u skladu sa najnovim regulativama o emisiji štetnih gasova u Japanu i Evropi, i dalje napredujući u razvoju tehnologija za benzinski pogon . Istovremeno, MMC napreduje  is a razvojem i promocijom električnih vozila, prvenstveno sa promocijom  i-MiEV električnog vozila nove generacije (EV), prezentovanjem MINICAB-MiEV lakog komercijalnog vozila EV i plug-in hibrida.

Prikaz 4J10 1.8-litarskog MIVEC motora i novog AS&G

1. Novi 4J10 MIVEC motor

Novi 4J10 MIVEC motor (1.8-litarski, 4- cilindarski, 16-ventila, sa jednom bregastom osovinom) koristi novu generaciju MIVEC sistema sa kontinualnom regulacijom podizanja ventila i vremena otvaranja ventila. Novi  MIVEC sistem zajedno sa stabilnijim sagorevanjem i sa smanjenim trenjem klipova  povećava uštedu u potrošnji goriva  bez smanjenja performansi motora (izlazne snage i momenta) počevši od 4B10 MIVECmotora (1.8-litarski, 4- cilindarski, 16-ventila sa dve bregaste osovine).

MMC je prvi put  primenio  MIVEC sistem promenljivog vremena otvaranja ventila 1992. with the sa ciljem da se postigne veća efikasnost motora pri bilo kojoj brzini. Kompanija je od tada uvela  MIVEC tehnologiju na mnogim motorima i ovo je veoma doprinelo postizanju visokih performansi u pogledu zaštite životne sredine (smanjenje potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova) kao i performansi samog motora. Do danas, kompanija je koristila dva tipa MIVEC sistema. Kod prvog, sistem menja veličinu i trajanje podizanja ventila  u skladu sa brojem obrtaja motora, dok kod drugog  (počev od 4B10 motora) sistem menja vremenski početak otvaranja ventila.

Povezana vest:  Srećan rođendan: Otvorene knjige porudžbina za specijalnu ediciju Opelovih modela ,,120 godina’’ sa vrhunskim karakteristikama

Novi MIVEC sistem koristi novi 4J10 motor koji vrši obe prethodne funkcije, ali neprekidno i istovremeno. To postiže zahvaljujući mehanizmu koji mehanički spaja podizanje usisnih ventila, trajanje i vreme podizanja, dozvoljavajuči da ova tri parametra variraju istovremeno i u kontinuitetu. Kao rezultat novi sistem obezbeđuje idealnu kontrolu rada ventila što takođe smanjuje  „gubitke“ koristeći kontrolu vremena podizanja usisnih ventila  u cilju kontrole usisne zapremine; time dalje povećavajući uštedu goriva. Dodatno, novi  MIVEC sistem cmože se primeniti na pogon ventila preko jedne bregaste osovine; istovrmeno imajući u vidu smanjenje mase i dimenzija motora kao i smanjenja broja potrebnih delova.

Novi 4J10 MIVEC motor je proizveden u  fabrici Shiga Powertrain , a kompanija planira dag a u primenu kod ostalih modela uvodi postepeno.

Tehničke karakteristike novog MIVEC motora

Tip motora

4J10 MIVEC

Pogon ventila/Konfiguracija

16-ventila, SOHC, 4 cilindra u nizu

Prečnik  x hod

86.0 mm x 77.4 mm

Zapremina

1798 cc

Stepen kompresije

10.7

Max. snaga

102kW [139PS] / 6000 rpm

Max. moment

172N・m [17.5kgf・m] / 4200 rpm

Povezana vest:  Pravi džekpot: Novi Opel ADAM BLACK JACK

2. Novi Auto Stop & Go sistem

Auto Stop & Go (AS&G) je mehanizam koji smanjuje potrošnju goriva tako što automatski isključuje rad motora kada se vozilo zaustavi na semaforu itd.  MMC trenutno koristi ovu tehnologiju  na nekim modelima sa manuelnom transimisijom za evropsko , uključujući ASX (RVR iOutlander Sport na nekim tržištima) i Lancer (Galant Fortis u Japanu).

Poslednja verzija  AS&G sistema je razvijena   na vozilima opremljenim menjačim asa kontinualnom promenom stepena prenosa (CVT). Dodatak na novoj kontrolnoj jedinici (AS&G ECU) u sistemu upravljanja vozila znači  da je novi  AS&G kontrolisan zajedno sa motorom, CVT, kontrolom aktivne stabilnosti (ASC) i kontrolom klimatizacije. Ostale promene uključuju  korišćenje dugotrajnijih akumulatora od 12V  i  DC/DC konvertera (da bi se sprečili prekidi u audio signal i preduhitrilo resetovanje sistema za navigaciju pri ponovnom startovanju motora).

Kombinovanje AS&G sistema sa novim MIVEC motorima omogućava brzo startovanje motora performanse ubrzanja koje se ne razlikuju od vozila bez AS&G sistema. Dodatno, poboljšana je ekonomičnost u potrošnji goriva zbog toga što novi MIVEC motor dozvoljava ponovno startovanje motora koristeći manju količinu vazduha i goriva, uz pomoć minimalnog podizanja ventila prilikom ponovnog startovanja motora. Novi  AS&G takođe kontroliše silu kočenja od zaustavljanja motora do ponovnog startovanja preko integrisanog sistema kontrole.  To znači da će vozilo ostati u mestu do pritska na papučicu gasa.