Opel Astra GTC: Panoramski vetrobran za nove perspektive
Kupci koji se odluče za panoramski vetrobran na novoj Astri GTC mogu sebi da priušte nebeski pogled i bioskopske prizore. Pored toga, ekskluzivne osobine daju dinamičnom izgledu sportskog kompaktnog kupea dodatnu notu luksuza u spoljašnjosti. Veliki vetrobran pruža se do sredine krova automobila dajući vozaču i putnicima nesvakidašnji vizuelni ugođaj i vozno iskustvo. Vetrobran omogućava putnicima u unutrašnjosti vozila da uživaju ne samo u zracima sunca, već i u dramatičnim oblicima oblaka ili u uličnoj rasveti tokom noći. Za razliku od drugih rešenja staklenih krovova, u ovom slučaju nema poprečne letve koja smanjuje vidljivost. Zbog toga, za razliku od drugih, ustaljenih rešenja staklenog krova, u Astri GTC vozač, suvozači i putnici imaju mogućnost da uživaju u pogledu sličnom onom kakav imaju piloti u lakim staklenim kabinama aviona. Zavisno od opreme, Opel nudi ovaj opcioni dodatak po cenama počev od 1.200 evra (preporučena maloprodajna cena sa uključenim PDV-om).
Ovo inovativno rešenje stakla koje koristi Opel imalo je svetsku premijeru na prethodno proizvodnom modelu Astre GTC iz 2006. Oko 18.000 kupaca Astre GTC širom Evrope su se od tada opredelili za ovaj izvanredan sistem, zahvaljujući kojem su inženjeri iz Riselshajma zaštitili ukupno 11 patenata. Osim nove Astre GTC, panoramski vetrobran je sada takođe na raspolaganju na novoj Zafiri Tourer. Opel je još jednom demonstrirao svoju vodeću ulogu kada su u pitanju inovativna rešenja za staklo. „Naši kreativni konstruktori i inženjeri stalno razvijaju neobične oblike stakla, posebno za različite segmente vozila. Već je ustanovljena Opelova tradicija da se takve inovacije učine dostupnim kao deo osnovne opreme automobila i po prihvatljivim cena“ ističe Alen Vizer, potpredsednik Opelovog marketinškog odeljenja.
Moćna vizuelna pojava i pametna rešenja
Gledano spolja, panoramski vetrobran u paru sa metalik crnim čeličnim krovom deluje kao kontinuirana površina. Stubovi A i B su takođe crni, kao i unutrašnjost krovne konstrukcije, čime se pojačava utisak homogene površine.
U slučaju veoma snažnih sunčevih zraka, unutrašnja žaluzina smeštena ispod panoramskog stakla mo\e da se spusti. To pomaže da se stvori prijatna atmosfera. Uređaj koji je kontinuirano varijabilan može lako da se podesi, a potom i osigura pomoću obrtne ručke. Solarna zaštita dolazi u kompletu sa integrisanim štitnikom za sunce koji, čak otvoren, nestaje iza zadnjeg dela krova.
Proširen spektar pogonskih grupa: Dva nova dizel motora od 110 do 130 ks
Od početka prijema narudžbina u junu, nova Astra GTC je dostupna sa mogućnošću izbora između pet motora sa manuelnim prenosom – četiri agilna benzinska motora izlazne snage u opsegu od 1,4 litre 74 kW/100 ksdo 1.6 turbo sa 132 kW/180 ks. Pored njih, tu je i verzija tubo dizel komon-rejl motora2.0 CDTI snage 121 kW/165 ks.
Ponuda dizel motora za sportski kompaktni kupe je obogaćena sa dva dodatna motora: oba su 1,7 litarske CDTI komon-rejl turbo jedinice. Iste su na raspolaganju u verzijama od 81 kW/110 ks, ili 96kW/130 ks. One isporučuju obrtni momenat od 280 t.j. 300. Opelovi inženjeri su novo upravljanje motorom i optimizovan proces sagorevanja kreirali od samog početka. U kombinaciji sa novim sistemom ubrizgavaja, smanjenom kompresijom i radnim pritiscima od 1.800 bara, omogućava se do pet novih ubrizgaja po ciklusu. Turbo-punjač sa turbinom varijabilne geometrije, odlikuje se veoma precizom kontrolom nadpritiska zahvaljujući dodatnom pokretaču.
Verzija Astra GTC 1.7 CDTI ecoFLEX dolazi u kompletu sa šesto-stepenim manuelnim menjačem u obe performansne varijante. Start/Stop tehnologija je deo osnovne opreme. To pozitivno deluje na emisiju ugljendioksida (119 g/km), te na potrošnju goriva (4,5 litara/100 km).
Šesto-stepeni automatski prenos biće na raspolaganju počev od januara 2012. godine u kombinacij sa 1,4-litarskim turbo benzinskim motorom, turbo-dizel komon-rejl motorom 2.0 CDTI. OPC verzija sa viskoim performansama će se takođe pojaviti na tržištu tokom 2012. godine.