chevroletaveohb5_static_01_medium

Novi 1.3-litarski Chevrolet Aveo turbo dizel ima emisiju od samo 95 g CO2
 
Predstavljen krajem proleća ove godine, novi Aveo krasi potpuno redizajniran i moderan eksterijer, novorazvijeno podvozje i praktičan enterijer. Standardno dolazi s elektronskom kontrolom stabilnosti (ESC), uključujući pomoć pri kretanju na uzbrdici, kao i s unapređenom ponudom ekonomičnih motora s niskom emisijom štetnih gasova.
Od ove jeseni 1.3-litarski turbo dizel motor s Start/Stop tehnologijom pridružiće se benzinskim 1.2, 1.4 i 1.6-litarskim motorima koji su trenutno dostupni kod novog Chevrolet Aveoa. Aveo limuzina s 1.3-litarskim turbo dizel motorom biće najekonomičniji četvorovratni model u Evropi.
„Aveov 1.3-litarski turbo dizel motor  je prvi ikada dizel agregat kojim je opremljen jedan Chevrolet mali automobil u Evropi. Ovo predstavlja značajan dodatak našoj ponudi i privlačno unapređenje ekonomičnosti u potrošnji goriva i smanjenju emisije štetnih gasova koje traže mnogi vozači trendovskih
malih automobila“, rekao je Wayne Brannon, predsednik i izvršni direktor kompanije Chevrolet Europe.
Sve tri varijante Aveovog 1.3-litarskog turbo dizel motora u skladu su sa emisijskim standardom Euro 5 i imaju oksidacioni katalizator i filter za čestice. Eco varijanta s 95 KS emituje 95 g ugljen dioksida po kilometru, dok verzija sa 75 KS daje 97 g CO2/km.
Kada se radi o potrošnji goriva, Eco verzija s 95 KS troši svega 3,6 litre na 100 km u kombinovanoj potrošnji, dok varijante sa 75 i 95 KS troše 3,7 i 4,1 litre na 100 km. Zapravo će elegantna Aveo limuzina, opremljena 1.3-litarskim turbo dizel motorom sa 75 KS, biti najekonomičniji trenutno dostupan automobil sa četvoro vrata u Evropi.
Sve tri varijante dostižu svoju maksimalnu snagu pri 4.000 obrtaja u minuti. Dok verzija sa 75 KS i Eco varijanta 1.3-litarskog turbo dizela proizvode obrtni momenat od 190 Nm, standardni motor sa 95 KS daje 210 Nm pri 1.750 obrtaja u minuti. Uparene sa šestostepenim ručnim menjačem, obe varijante s 95 KS pogone Aveo do najveće brzine od 174 km/h. Varijanta Eco ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,7 sekundi.
Osnovna struktura oko koje je konstruisan Aveov 1.3-litarski turbo dizel motor sastoji se od bloka motora od livenog železa i laganog aluminijumskog nosača. Glave četiriju cilindara takođe su izrađene od lakog aluminijuma i svaka ima 16 ventila radi povećanog protoka vazduha. Sve tri verzije dolaze s visokoperformansnim common-rail sistemom ubrizgavanja goriva. Varijanta Eco s 95 KS biće dostupna isključivo sa četvorovratnom varijantom karoserije.
Gorivo se kod ovih motora ubrizgava u komore za izgaranje do pet puta po ciklusu, i to kroz common-rail sistem s višestrukim ubrizgavanjem pod pritiskom od 1.600 bara (varijanta sa 75 KS i obe varijante s 95 KS).
Povezana vest:  Osmišljena tri nova prototipa električnih automobila