Tojota verso dobila pet zvezdica od EuroNCAP
Tojotin novi model automobila Verso jedini je dobio maksimalan broj bodova – pet zvezdica – na testiranju organizacije EuroNCAP, koja se bavi utvrđivanjem bezbednosnih karakteristika novih vozila, saopštio je danas Auto-moto savez Srbije.
AMSS, kako je navedeno, ima ekskluzivno pravo da objavi rezultate testa za nova vozila koja je proveravao EuroNCAP, a to su, uz Tojotu verso, bili i Citroen nemo, Kia venga, Nisan kjub i Seat ekseo.
Toyota verso je jedini automobil koji je dobio pet zvezdica, sa dobrim ocenama u svim segmentima testiranja, uključujući i vrednih 69 odsto u zaštiti pešaka.
Najgore je prošao noviji Citroenov model Nemo multispejs, direktno izveden iz komercijalnog kombija „nemo, koji je dobio je ukupno tri zvezdice, sa bledih 29 odsto u oceni bezbednosnih uređaja u vozilu, s obzirom da elektronska kontrola stabilnosti i uređaj za ogranicenje brzine nisu dostupni ni kao opcionalna varijanta.
Slab rezultat kod zaštite odraslih putnika u vozilu povezuje se sa nedostatkom standardnih vazdušnih zavesa i neadekvatnim performansama sedišta kod testa udara u vozilo sa zadnje strane.
Seat ekseo, salonski automobil koji je zasnovan na prethodnoj generaciji Audi A4 automobila, dobio je ukupno četiri zvezdice.
Čvrste strukture na instrument tabli tog vozila predstavljaju povećani rizik od povreda kolena i karlice, koje ugrađeni vazdušni jastuk za kolena nije mogao da ublaži. Ipak, automobil se pokazao dosta dobrim kod zaštite pešaka i dece na zadnjoj klupi.
Nisan kjub, koji inače postize solidne rezultate, nije uspeo da zabeleži bolji uspeh odčetiri zvezdice, zbog zaštite dece kod testa ceonog sudara.
Kia venga je takođe osvojila četiri zvezdice, doduše sa dosta problema. U toku testa ceonog sudara, pojas na strani vozača je delimicno oštetila šina za pomeranje sedišta, što predstavlja ozbljnu grešku, ocena je EuroNCAP.
Kia je brzo pronašla rešenje i trenutno preduzima akcije na tržištu kako bi odgovorila na nalaze EuroNCAP, navedeno je u saopštenju.
Nova pravila Euro NCAP i dalji zahtevi od strane evropskog zakonodavstva u 2010. znače da će se ove godine proizvođači automobila suocavati sa još većim izazovima.
U ovoj godini, EuroNCAP će „podići letvicu“ za proizvođače automobila, koji će morati da se dobro potrude da bi osvojili pet zvezdica, navedeno je u saopštenju.