Opel_Ampera_zeneva

OPEL NA 82. INTERNACIONALNOM SALONU AUTOMOBILA U ŽENEVI

Dve Opelove svetske premijere i jedinstvena E-Bike dizajn studija

Opel predstavlja dve svetske premijere na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi (od 6. do 18. marta 2012.): potpuno novi Mokka sub-kompaktni SUV i nova moćna Astra OPC. Potpuno u skladu sa motom ovogodišnjeg sajma “Vožnja u budućnost”, sa novim modelom Mokka, Opel je prvi nemački proizvođač koji ulazi u brzorastući SUV B segment.

Ne samo da Opel proširuje svoju liniju vozila sa novom Mokom i novom Astrom OPC, nego i donosi još više emocija. Novi model Astra OPC compact sports coupé 206 kW/280 ks je najmoćnija Astra ikad.

Pored proslave 150. godišnjice poslovanja ove godine, Opel ima još razloga za slavlje. Osim dve svetske premijere, brend u Ženevi predstavlja svoju futurističku e-bike “RAD e” dizajn studiju. Sa ovom istorijskom vezom sa Opelovim ranim industrijskim razdobljem proizvodnje bicikala, RAD e predstavlja komplementarnu nadogradnju postojeće strategije elektro-mobilnostii, te viziju istinski integrisane individue i potpuno urban koncept mobilnosti.

Sa početkom isporuka Ampere, prvog elektromobila u serijskoj proizvodnji koji može da vozi bilo gde, bilo kada, zahvaljujući produženom dometu vožnje, brend uspostavlja novi segment u evropskoj automobilskoj industriji i ističe svoju ulogu trendsetera kada su u pitanju napredna rešenja elektromobilnosti.

Pored toga, posetioci sajma u Ženevi će imati mogućost da nauče više o vodećoj  tehnologiji. Novi dinamični i 2.0 BiTurbo CDTI dizel motor visoke efikasnosti ostvaruje debi u Insigniji. Motor poseduje ekskluzivan sekvencijalni dvostruki turbo sistem sa dva odvojena međuhladnjaka. Insignia 2.0 BiTurbo CDTI isporučuje 143 kW/195 ks i 400 Nm obrtnog momenta; dok potrošnja goriva počinje od niskih 4,9 litara na 100 kilometara (129 g/km CO2). To je čini jednim od najefikasnijih automobila srednje veličine kada je u pitanju potrošnja goriva.

Opel_Mokka_zeneva

Svetska premijera: kompaktna veličina, snažan stav – nova Mokka

Uprkos svojih 4.28 metara dužine, Mokka nudi prostran smeštaj za pet osoba u višem sedećem položaju. Ona sledi Opelovo obećanje kroz spoj privlačnog dizajna sa inovativnim tehnologijama i funkcijama visoke klase, koje čini dostupnim širem segmentu kupaca. Dinamično vozno iskustvo obezbeđuju tri efikasna motora, uključujući benzinski od 1,6 litara (85 kW/115 ks) i 1,4-litarski Turbo (103 kW/140 ks), kao i 1.7 CDTI sa (96 kW/130 ks). Sigurnost je unapređena najnovijim tehnologijama unetim u SUV B-segment, na primer Driver Assistance Systems (sistemi podrške vozaču) koji su zasovani na sistemu prednje kamere Opel Eye (Opelovo oko), retro-kamera, jedinstveni FlexFix nosač za bicikle i sedišta sa AGR sertifikatom.

Vozna dinamika modela Mokka prilagođena je potrebama gradskog života sa svim prednostima terenca. Zbog toga, osim sa prednjim pogonom (FWD), Mokka može biti izvedena i sa tehnologijom pogona na sve točkove (AWD) koja pruža još bolju vuču i rukovanje. AWD tehnologija je efikasna, pametna i priuštiva, obzirom da dozvoljava Mokka-i prebacivanje iz režima robusnog gradskog SUV-a u pristojnog terenca. U uslovima vožnje sa čvrstim oslanjanjem na tlo, kao na asfaltiranim putevima, Mokka se nalazi u FWD režimu sa celokupnim obrtnim momentom u prednjim točkovima. Ovo doprinosi ekonomičnoj potrošnji goriva. Međutim, kako bi se unapredilo vozno iskustvo i upravljanje, obrtni momenat se neprimetno prebacuje sa prednje na zadnju osovinu, zavisno od vuče ili situacije u vožnji. Na veoma klizavim putevima, distribucija obrtnog momenta između prednjeg i zadnjeg dela ide do 50-50. Ukupno gledano, vozač oseća prednosti sistema koji se automatski prilagođava preovlađujućim uslovima na putu. Čitav AWD sistem teži 65 kilograma, tako da je osigurana ekonomičnost potrošnje goriva.

Povezana vest:  Novi Opel ADAM modeli: Sada u Swing Top i Easytronic 3.0 izdanjima

Standardna svojstva koja unapređuju vozno iskustvo na svim izvedbama Moke uključuju Electronic Stability Control (ESC) (elektronsku kontrolu stabilnosti), Traction Control (TC) (Kontrolu vuče) kao i Hill Start Assist (HSA) (podršku pri kretanju uz brdo) i Hill Descent Control (HDC) sisteme (kontrola kretanja na nizbrdici) – koji unapređuju udobnost u vožnji i bezbednost na brdovitom terenu.

Svetska premijera: nova Astra OPC – najsnažnija Astra ikad

Sa novom Astrom OPC, visoko-performantna izvedba Astre GTC doživljava svetsku premijeru u Ženevi. OPC-ov 2.0-litarski (206 kW/280 ks) benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem postiže maksimalan obrtni momenat od 400 Nm i najveću brzinu od 250 km/h. Astra nikad ranije nije postizala takvu brzinu. Visoko-performantno oslanjanje (HiPerStruts) na Astri OPC jedna je od njenih prednosti, koja omogućava automobilu beskompromisno isporučivanje snage. U spoju sa FlexRide sistemom šasije, koji uključuje Sport režim za posvećenike kao i OPC režim vožnje, Astra OPC pruža prefinjene vozne karakteristike. Standard režim donosi podešavanja velike udobnosti, dok poseban sportski režim osetno doprinosi agilnosti. OPC podešavanje postavlja vozače u treću dimenziju: upravljač i pedala gasa odgovaraju precizno na komande, dok šasija omogućava dinamično rukovanje.

Međutim, model OPC pravi još jedan veliki iskorak: opremljen je mehaničkim diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem na predjoj osovini. Ovim OPC dobija dodatno na stabilnosti, kao i bolju upravljivost i vuču, drugim rečina: automobil ima bolje naleganje prilikom izlaska iz oštrih krivina i naginjanje na visokim brzinama  – čak i u mokrim uslovima.

Astra OPC takođe uključuje novo visoko-performantno sportsko sedište sa najsavremenijom tehnologijom. Oba prednja sedišta unapređuju sportsko i dinamično vozno iskustvo, uvodeći najsavremeniji lagani materijal, niži sedeći položaj i unapređenu bočnu podršku. Ušteda na težini u konstrukciji novog sedišta u odnosu na konvencionalna sedišta je 45 odsto. Nijedan drugi proizvođač automobila na svetu nije koristio organske materijale sa kompozitnim materijalom u proizvodnom automobilu. Novo sedište ima do 18 različitih podešavanja. Sve novine koje donosi OPC tehnologija, jedinstvene za Opel, morale su da prođu ispit izdržljivosti od 10.000 kilometara na čuvenoj trkačkoj stazi Nirnburgrung u Nemačkoj. 10.000 kilometara pređenih pod teškim uslovima severne krivine staze predstavljaju ekvivalent za pređenih 180.000 kilometara u normalnim uslovima.

RAD_e

Opel elektrocikl “RAD e” nudi viđenje budućnosti

Opel u Ženevi predstavlja studiju dizajna “RAD e” – futuristički elektrocikl koji dopunjuje postojeću strategiju elektromobilnosti brenda. RAD e – prvi elektrocikl projektovan po  principima konstrukcije i proizvodnje automobila – nosi u sebi mnogo od Opelovog tipičnog konstruktorskog jezika, poput crta u izvedbi poput bumeranga, a kakve su prisutne na koncept vozilima Ampera i RAK e. Pedelec tehnologija sa motorom snage 250 vati pruža vozaču motorizovanu podršku pri okretanju pedala i postiže električno potpomognut opseg od između 60 i 145 kilometara. U vremenskom intervalu od maksimalno dva i po sata, baterija se može potpuno napuniti. E-bicikl može da se prevozi na jedinstvenom Opelovom FlexFix nosaču za bicikle i da se puni u toku vožnje.

Povezana vest:  Komfor i agilnost

Novi 2.0 BiTurbo CDTI kruniše ponudu dizel motora za Insigniju

Posetioci salona u Ženevi imaće mogućnost da nauče više o Opelovom novom i visoko-efikasnom 2.0 BiTurbo CDTI dizel motoru koji ostvaruje debi u okviru linije Insignia. Insignia 2.0 BiTurbo CDTI daje 143 kW/195 ks i 400 Nm obrtnog momenta; potrošnja kreće od svega 4,9 litara na 100 kilometara (129 g/km CO2). To čini ovaj model jednim od najefikasnijih automobila srednje veličine kada je u pitanju potrošnja goriva. U srcu motora nalazi se sekvencijalni dvostruki turbo sistem – tehnologija koja je do sada bila rezervisana za nekoliko skupljih brendova. Kod Insignijinog inovativnog BiTurbo sistema dva turbo-punjača različitih veličina rade ili odvojeno ili zajednički. Opel je jedini proizvođač među svojom konkurencijom u segmentu automobila srednje veličine koji nudu ovaj sofisticirani sekvencijalni sistem turbo-pujenja sa dva nezavisna međuhladnjaka u dizel motoru.

Naglasak u razvoju 2.0 BiTurbo CDTI motora bio je da se obezbedi brz rast pritiska ubacivanja vazduha u niskom opsegu broja obrtaja, uz bolji odgovor akceleratora u srednjem opsegu broja obrtaja. Vazduh motora  je savršeno prilagođen broju obrtaja i potrebama dva turbo-punjača različite veličine. Pri niskim obrtajima, dodatni međuhladnjak sa vodenim hlađenjem, koji je povezan isključivo sa malim turbo punjačem osigurava protok male količine vazduha kratkim putem direktno u komoru za sagorevanje. U srednjem opsegu obrtaja, veći i snažniji turbo punjač se više uključuje u dovod vazduha. Njegov veći protok vazduha hladi se većim, konvencionalnim međuhladnjakom. Opel je prvi automobilski brend koji koristi sistem sa dva hladnjaka.

Ovo su ključni delovi koji čine da novi dvolitarski motor veoma  brzo odgovara i da bude veoma agilan. Pored ovoga, popularna automobilska linija uključuje još inovacija: svaka AWD varijanta će ubrzo biti dostupna sa SuperSport šasijom sa prednjim vešanjem sa Insignije OPC (Opel Performance Center) sa visoko-performantnim vešanjem (HiPerStruts) i Brembo kočnicama. Ovo čini voznu dinamiku još žustrijom. Pored toga novi radarski sistemi podrške vozaču dodatno unapređuju aktivnu bezbednostu Insignije.

Dodatna unapređenja modela

Opel konstantno osavremenjuje i unapređuje svoju liniju. Za 2012. Godinu, Opel je izbacio novu ecoFLEX verziju sedmoseda Zafira Tourer sa pogonom na prirodni gas, sa najboljim dometom u klasi CNG vozila (KPG – komprimovani prirodni gas) koji dostiže 530 km – znatno više od 500 km. Zafira Tourer 1.6 CNG Turbo ecoFLEX ima 110 kW/150 ks, 210 Nm obrtnog momenta i postiže brzinu od 200 km/h. Vozilo koristi svega 4,7 kilograma zemnog gasa (7,2 m3) na 100 kilometara u kombinovanoj vožnji, što je bar 6 procenata bolje nego na prethodnom modelu Zafire CNG.

Za kupce koji vode računa o potrošnji ali i o ekologiji, Opel proširuje i unapređuje svoju ZNG ponudu novim moćnim a ipak ekonomičnim 1,4-litarskim LPG Turbo ecoFLEX motorom.

Povezana vest:  Opel ADAM ROCKS koncept: Sloboda u svom najindividualnijem obliku

Motor je na raspolaganju u dve različite izvedbe kada je u pitanju snaga: 103 kW/140 ks sa 200 Nm obrtnog momenta na modelu Astra Sports Tourer sa petora vrata i sa 88 kW/120 ks (175 Nm) kod Merive. Emisija ugljendioksida sertifikovanog  Euro 5 motora u  LPG izvedbi je tek 124 g/km kod Merive, 129 g/km kod Astre sa petora vrata i 132 g/km kod Astre Sports Tourer u kombinovanom režimu. Drugim rečima: emisije ugljendioksida su oko 15 odsto niže u odnosu na vrednosti kod uporedivih benzinskih motora. LPG izvedba štedi do 40 procenata na gorivu.

Pored nove LPG verzije u liniji Merive, Opel takođe dodatno unapređuje benzisku i dizel ponudu svog šampiona fleksibilnosti u kompaktnoj klasi. Vodeći model u svom segmentu u Evropi, sa zadnjim FlexDoors vratima sa kontra otvaranjem, koja omogućuju lak i udoban pristup, dobija optimizovane motore sa većom izlaznom snagom, ali nižom potrošnjom goriva. Start/Stop tehnologija efikasne potrošnje goriva sada je dostupna u svim verzijama 1,4-litarskog benzinskog motora. Sa Start/Stop tehnologijom, 1.4 Turbo varijanta od 88 kW/120 ks beleži sniženu potrošnju od 5,7 litara, u odnosu na prethodnih 5,9 litara na 100 kilometara. Inženjeri su takođe  razvili novu verziju ovog motora sa 6-stepenim manuelnim menjačem kod kojeg obrtni momenat dostiže 200 Nm, 14 odsto (25 Nm) više u odnosu na 5-stepenu varijantu. Zahvaljujući tome Opelov šampion fleksibilnosti dopušta opušteniju vožnju bez čestog menjanja brzina. Opel sada kupcima nudi motor 1.7 CDTI od 81 kW/110 ks sa 6-stepenim-automatskim menjačem za kupce koji preferiraju dizel i cene udobnost u vožnji. Pogonska jedinica koja se sada nalazi u Merivi je 10 ks snažnija u odnosu na prethodnu automatsku verziju 1.7 CDTI, ali, uprkos tome, ispušta 160 g/km ugljendioksida – osam grama manje po kilometru o odnosu na svog prethodnika.

Nadahnuta popularnom serijom Corsa Color Edition, stiže nova Kaleidoscope serija Opelovog najprodavanijeg malog auta. Kupci koji žele da njihova Corsa sa troja ili petora vrata izgleda još upadljivije i individualnije sada su u mogućnosti da biraju između dve visoko-klasne metalik boje eksterijera: pepperdust siva i tehnički siva. Ove boje se kombinuju sa sjajnim crnim krovom, crnim kućištima retrovizora, te crnim okvirom rešetke hladnjaka, koja je sada dostupna po prvi put. Upadljivo obojeni prstenovi ispusta za vazduh sa uparenim umecima u vratima u kari ili mat hrom izvedbi daju enterijeru Corse Kaleidoscope smele crte. Spremivši se sa 2012., godinu svog jubileja, Opel je poređao  Corsu, Merivu, Astru i Insigniju kao jubilarne modele, nazvavši postavku “150 godina Opela”. Ovi modeli odlikuju se upadljivim, posebnim dizajnom i udobnošću. Nude dodatnu opremu sa znatnim uštedama. Kupci koji žele da njihovi automobili budu još ekskluzivniji mogu ih učiniti takvim pomoću jubilarne linije opreme “150 godina Opela”. Opel je dodatno unapredio svoje jedinstvene tehnologije poput integrisanog nosača bicikala FlexFix. Druga generacija koja je dostupna na Astri Sports Tourer i Zafiri Tourer sada može da prenosi još veću težinu i može se produžiti tako da ukupno prevozi četiri bicikla.