Novi smart fortwo – još više smart fortwo
Pređimo pravo na stvar: smart fortwo može da uradi sve što i njegov prethodnik – čak i više. Ovo znači da novi smart fortwo je još komforniji, još agilniji, još bezbedniji, čak ima i bolje ekološke karakteristike nego njegov prethodnik.
Promenjeni agregati i blago povećana karoserija čine smart fortwo još više komfornijim. Aktivna i pasivna bezbednost je još više unapređena. Novi dizajn pogona omogućava još veću agilnost i uživanje u vožnji a i pored svega toga, novi smart fortwo je još više ekološki nastrojen okolini.
Dizajn je usavršen dosadašnjim iskustvom i novom smart fortwo pruža sveži, još upečatljiviji nastup. A ipak zadržava jedinstvenu karakteristiku: uvek ćete prepoznati smart fortwo na prvi pogled – po njegovoj tridion bezbednosnoj ćeliji, koja je istovremeno jedna od glavnih bezbednosnih karakteristika, i po inovativnim plastičnim panelima karoserije koji imaju ekstremno praktičnu ulogu.
Motori: snažni, čisti, ekonomični
Novi smart fortwo se pojavio na tržištu u aprilu 2007. god sa redizajniranim benzinskim motorima.
3-cilindrični motor ima zapreminu jednog litra i razvija 45 kW, 52 kW ili 62 kW (61 KS, 71 KS ili 84 KS). Snaga smart fortwo cdi motora je povećana za deset procenata i sada iznosi 33 kW (45 KS).
Svi motori su povezani na automatizovani manuelni petostepeni menjač od firme Getrag, i koji je takođe redizajniran. Verzije sa pogonom na benzin poseduju maksimalnu brzinu od 145 km/h –
10 km/h više nego prethodni model.
I dalje smart – i spolja i iznutra
Dimenzije su se povećale u odnosu na prvu generaciju. Povećanje od 19,5 cm pruža prednosti pešacima, zaštiti pri udesu sa zadnje strane vozila i posebno povećava komfor u vožnji.
Prtljažnik ima zapreminu 220 litara – 70 litara više nego ranije – a ukoliko se utovari do krova 340 litara (dodatnih 80 litara).
Novi smart fortwo takođe poseduje poklopac prtljažnika podeljen u dva dela. Donji deo se može koristiti kao manja platforma za pomoć pri utovaru ili istovaru prtljaga.
Kao i eksterijer, ne mora se reći da i enterijer novog smart fortwo modela ostaje zaista smart. Tipične smart karakteristike uključuju eksterno ugrađene otvore za ventilaciju i dodatne pokazivače, velike, obložene površine na vratima i instrument tabli, bezbednosna sedišta sa integrisanim pojasevima i na kraju, brava za startovanje motora iza ručice za promenu stepena prenosa.
Posmatrač odmah primećuje da obloga instrument table više nije izvijena u S obliku prema strani suvozača, nego je sada prava. Ovo je delimično izmenjeno zbog ispunjavanja US crash-regulativa. No ipak – ili upravo zbog toga – novi smart fortwo nudi jedinstveni osećaj prostranosti.
Bezbednost na najvišem nivou
Visoki nivo pasivne bezbednosti je još više usavršen. Interni crash-testovi su pokazali da smart fortwo je dizajniran da dostigne četiri EuroNCAP zvezdice.
I to nije sve: pošto se smart fortwo od 2008. god prodaje i na američkom tržištu, takođe ispunjava i striktne američke propise.
Isto tako, u prednji deo vozila su implementirana rešenja koja zahtevaju novi propisi o zaštiti pešaka.
Pored toga, novi Head/thorax vazdušni jastuci, koji pružaju dodatnu zaštitu u slučajevima kao što su udesi sa bočne strane, su u ponudi kao opcija.
Potrošnja na najnižem nivou
Izvanredna ekonomičnost smart fortwo modela je još više smanjena sledećim optimizacijama. Uprkos povećanoj snazi motora, verzije sa pogonom na benzin troše manje od 5 litara na 100 kilometara.
Smart fortwo sa starter-generatorom, koji je u ponudi od kraja 2007.god i baziran na benzinskom motoru sa 52 kW, obećava dodatnu uštedu do 13 procenata u gradskoj vožnji.
Ovaj sistem ima praktične prednosti pri vožnji u urbanim oblastima i čestom stani-kreni saobraćaju: 3-cilindrični motor se automatski isključuje kada se vozilo zaustavi, npr. na semaforu. Ponovo se uključuje čim vozač pritisne pedalu gasa.
Novi smart fortwo cdi troši još manje goriva. Dizel motor prethodnog modela je već imao najmanju potrošnju u svojoj klasi dok novi smart fortwo takođe dostiže status od „tri litre“ (tačnije, potrošnja manja od 3,5 litra na 100 kilometara pod standardnim uslovima) sa emisijom od samo 90 grama ugljen-dioksida po kilometru.
Alternativni pogoni su takođe mogući i novi smart fortwo je dizajniran tako da dozvoljava brzu implementaciju koncepta pogona na prirodni gas ili električnog pogona – čim se ukaže potreba za ovim novim sistemima pogona oni će biti u ponudi.
Smart fortwo kabriolet sa električnim platnenim krovom
Električni platneni krov smart fortwo kabrioleta je dodatni dokaz povećanja komfora. Potpuno je automatizovan i može se podesiti u bilo koji željeni položaj. To znači da takođe i zadnji deo, može biti otvoren do krajnjeg položaja i ponovo zatvoren jednostavnim pritiskom na taster.
Jedinstveno: smart fortwo nije obavezan da bude u stanju mirovanja radi ove funkcije – platneni krov se može otvarati i zatvarati pri bilo kojoj brzini kretanja. Pored toga, bočni oslonci krova se mogu ukloniti i postaviti u specijalnu pregradu u prtljažniku. Platneni krov nudi dodatni komfor i bezbednost sa zadnjim staklom, sa integrisanim grejačem.
Varijante oprema pure, pulse i passion, BRABUS varijanta
Linije oprema se i dalje označavaju imenima pure, pulse i passion. Osnovna varijanta pure poseduje plastični krov, pulse i passion su opremljeni transparentnim, čvrstim panoramskim krovom, napravljenim od poli-karbonata. Ljubitelji BRABUS varijante takođe imaju ispunjenje svojih želja: uvod na tržište BRABUS varijante se desio u jesen 2007.god.
Široki izbor standardne opreme i opcija
Najvažnija standardna oprema podrazumeva tridion bezbednosnu ćeliju, prednje vazdušne jastuke, zatezače sigurnosnih pojaseva i ograničivače sile zatezanja pojasa kao i sedišta sa integrisanim pojasevima.
Ostala oprema je jedinstvena u standardnoj specifikaciji vozila za ovu klasu, i u nju se ubraja ESP, ABS i integrisani kočioni asistent.
Iz dugačkog spiska standardne opreme još izdvajamo: H7 farove u konstrukciji sa projektorom, centralno zaključavanje sa daljinskom komandom, preklapanje naslona sedišta vozača i suvozača jednostavnim povlačenjem ručice, komforni brisači vetrobranskog stakla sa adaptivnim intervalom brisanju u zavisnosti od brzine kretanja vozila i pokazivači pravca sa komfornom funkcijom uključivanja pri promeni kolovozne trake.
Smart fortwo može biti dodatno individualizovan i „sašiven“ prema željama kupca, širokim opsegom dodatne opreme. Ona uključuje Head/thorax vazdušnim jastuke, klima uređaj (standardna oprema za passion), električni servo upravljač, grejanje sedišta, aluminijumske naplatke (standardna oprema za pulse i passion), kožna sedišta, ISOFIX ležišta za dečije sedište, kvalitetni audio sistem sa CD-šaržerom ua 6 CD-a i Sound sistemom koji uključuje subwoofer i MP3 interfejs.
Pored toga, u ponudi se nalazi i prenosni navigacioni sistem koji može biti integrisan u vozilo. Glasovne komande se reprodukuju preko zvučnika audio sistema. Dodatna opcija koja se može pronaći u vozilima više klase ubraja i davač svetlosti i kiše i spoljašnja ogledala sa grejačem i električnim podešavanjem.
Hambach: Primer modularne proizvodnje i zaštite okoline
Smart fortwo se proizvodi u Francuskoj, u gradu Hambach-u. Partneri, koji se nalaze na licu mesta, isporučuju sastavljene module direktno na proizvodnu liniju. Proizvodni proces je optimizovan i vreme proizvodnje je smanjeno sa 9,5 na 8 sati. Kompletno završno sastavljanje, koje je za prethodni model iznosilo 4,5 sati, je sada smanjeno na 3,5 sata.
Velika važnost je data zaštiti okoline grada Hambach. U proizvodnji plastičnih panela karoserije su korišćeni samo lako razgradivi lakovi i propratni materijali.
Tridion bezbedna ćelija je obojena upotrebom praškastih materijala koji ne zahtevaju dodatak razređivača. Obojeni paneli karoserije su obojeni u jednobojne tonove u crnoj, beloj i žutoj boji i mogu se potpuno reciklirati.
Isti nivo cene kao prethodni model
Osnovna cena za novi smart fortwo je ostala na istom nivou prethodnog modela. Dizel varijanta, takođe, ostaje najjeftinije vozilo od „tri litra“, koji nastavlja veliki uspeh prethodnika. I pored svega, novi smart fortwo kabriolet će nastaviti da bude najjeftiniji kabriolet na svetu.